Nestává se WoW až moc nápadně podobné Diablu?

  Diablo    WoW    Legendaries   

Legion převzal velmi mnoho podnětů z Diabla – systém World Questů ve WoWku je jakási vylepšená verze Bounties z Diabla a legendární věci ve WoWku mají jednoznačně "diablácký" nádech. V obou hrách je tento systém (ať už World Questů či Bounties) stejně zábavný: slibuje odměny, aby nám stále dával nějaký důvod k tomu se znovu a znovu do hry vracet. Přesto se objevují názory, že i přes opravdu hodně širokou škálu World Questů a více méně náhodnou povahu Bounties přijdou tyto systémy hráčům postupem času jaksi rutinní... Co se ale týče systémů legendárních itemů, není to tak úplně jisté.

 

Legendaries ve WoW (od Thunderfury až po Dragonwrath) bývaly opravdu unikátními předměty, jejichž získání si vyžádalo spoustu snahy. Jenže v současné době jdou lépe získat přes RNG, než abychom na jejich získání vyvíjeli konkrétní úsilí. Úsměvné je, že momentálně jsou legendaries k dispozici naprosto všem, než aby byly k mání opravdu jen hráčům, kteří raidují na nejvyšší úrovni. Proto se může stát, že například i shaman, který leveluje, už disponuje nějakou legendárkou. 

 

Tato filozofie kořisti funguje velice dobře právě v hack-n-slash světě Diabla, kde je vlastně celá hra o tom získat onu kořist. Ale ve WoW představuje náhodný výskyt legendaries určitou výzvu. Zatímco hráči byli vždy vydáni na milost a nemilost systému RNG, co se týče získání co nejlepšího vybavení, legendaries jsou oproti tomu nad rámec běžného vybavení a stala se z nich jakási must-have "výstroj", která je nutná ke zdárnému postupu hrou. Získat legendárku není samo o sobě dostačující. Je nutné, aby určitá postava měla ten správný legendární předmět, který jeho charakteru dodá náležitou a konkrétní podporu. S ohledem na druh legendárky se může také měnit vývoj celé hry, aby došlo k jejímu plnému využití. 

 

A to nás vrací zpět k Diablu, kde jsou strategické příručky jen zřídkakdy o statistických prioritách či ideální rotaci, ale právě o nutném vybavení a výstroji. Pokud vlastníte konkrétní předmět, můžete užívat s ním spojené schopnosti. Hra je o neustálém vylepšování a "broušení" inventáře s cílem získat perfektní set, následně třeba změnit build a "vytřískat" z tohoto vybavení co nejvíce. Zatímco ve WoWku vybavení vždy vylepšuje určité schopnosti, nikdy zcela nezlepší a "nepřevrátí" herní styl tak, jak je tomu v Diablu. Ale tímto směrem "tlačí" WoWko právě takto nastavený systém legendárních předmětů. 

 

Tak co vy na to, přijde vám, že se WoW stává až moc podobné Diablu, nebo se vám naopak líbí, jak si hra vypůjčila určité prvky od svého "bratrance"?

 


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

kritik 04.03.2017 22:29

Ono cely ty diskuze o kvalite soucasnyho wowka v necem pripominaji diskuze o Warcraft movie, ono zalezi jak se na to divate, film ma hodnoceni na imdb 7/10, coz asi tak odpovida, filmy s takovym hodocenim nejsou vylozene spatny ani Warcraft neni, s porovnani s ostatnimi filmy to zas tak spatny neni, ale kdyz porovnate s kvalitou na kterou jsme byli zvykly u znacky Blizzard a jejich cinematiky a story tak je to kvalitou o řád níž, to musi videt kazdej.

A uplne stejny to je napr s datadiskem Legion, zalezi na tom s cim ho srovanavate, pokud s ostatnimi MMO tak je skutecne nejlepsi, jednooky mezi slepimi kralem. Jenomze zase jsme u toho kdo hraje Wowko od zacatku byl zvykly na urcitou kvalitu , kterou garantovala znacka Blizzard a defacto uz od cataclysmu je ta kvalita o řád níž, jde o to jestli to soucasnym hracum staci, kolik lidi skutecne dnes hraje uz nam blizz skoro 2 roky taji, ale daj se najit cisla kolik lidi ted raiduje a kolik raidovalo v minulosti, kolik hraje napr areny ted a kolik v minulosti ...no nemusim asi dodavat, ze vsechny tyto ukazatele jsou na historickym minumu, to je tak pro ty co zijou v ruzovym snu a tvrdi ze je dnes hra lepsi napr nez v TBC, no zkuste to necim dokazat, ale vsechny meritelne ukazatele hovori o presnym opaku ...

Athanel 05.03.2017 01:47

Na druhou stranu podle me nemuzes srovnavat , kolik lidi hralo napr. na Vanile nebo TBC . V te dobe bylo prakticky par MMO her ktere se daly hrat . Proto si taky myslim , ze bylo tolik hracu . Dnes je tech her tolik , ze proste jedna hra nedokaze udrzet tolik lidi co v minulosti . Ja jsem u Wowka od jeho vydani , zacatky byly krasne ale znova bych se vracet nechtel. Samozrejme mluvim za sebe , jini to muzou mit jinak :-)

Solanar 04.03.2017 13:10

Já jsem též se současným datadiskem spokojený, pokud jde o legendárky tak sice dobrý nápad, ale nedokázali to (hlavně ze začátku) zdokonalit: rng, rozdělení komunity, u některých class tam chybí balance legendárek. Sice některé věci v v patchi 7.2 vylepší, ale pochybuji, že to vyřeší všechny její nedokonalosti.

corpsen 03.03.2017 15:44

taky je to cim dal vetsi odpad, stejne jako diablo

Hromovapest 03.03.2017 14:02

Nevím proč každý s prominutím jouda brečí nad tím že legendarní itemy jsou k dispozici všem !
jsou totiž lidi co si rádi zahrají ale nemají třeba jako já kvůli práci pravidelně raidovat.Proto je pro nás co pracujou třeba na směny těžké mít pozici v nějaké lepší guildě a dostat se na dobré itemy.
Legion je super.Je fajn že je systém udělán tak že i bez hard raidování se dostanete k itemum.Já mam třeba it lvl 894. Bez raidů. Sem tam si zajdu Mythicky jinak trávím čas na world questech který mě baví a jsem hlavně v pvp. Kde jsem dostal už 2x legendarní item. A pěkně mě oba procnuli na 940.
Vyhovuje mě raid na LFG. Ještě by tam mohli zvednout it lvl a přidat více odměn a jsem spokojen ůplně.
Raidoval jsem kdysi vanilu Lich Kinga a pandarii. Jsem vyreidovaný až až.

ebolus 03.03.2017 14:22

S tím souhlasím, myslím, že každý má právo na plný obsah hry i ti, co tomu nemohou věnovat tolik času.
Ale špatné na legendárkách je, že už tak ničí class balance, který kvůli velkým číslům není v tomhle datadisku optimální (měli redukovat staty, jako ve WoD). Když dali legendárky, tak měly mít affixy jako absorb, self heal, speed apod., a ne boost dmg.
Guildy a raid leadeři prostě honí dd pro velké čísla, vždy to tak bylo, je a bude. A když dd nedostane tu svou biskovou, tak je hned oheň na střeše a Blizz se ještě diví...

Morderon 03.03.2017 20:07

Poněvadž top gear má být odměnou za projevený skill a usílí, ne za random drop z bedny....Toto a wf/tf jsou nejhorší vlastností datadisku, bohužel velice podstatnou.

Athanel 04.03.2017 09:52

@Morderon Ale ono stejně na ten top gear se casual hráč prostě nedostane i kdyby měl sebevětší štěstí na TF a WF .

04.03.2017 21:02

@ebolus class balance je podle me naprosto v poradku kdyz se podivas na warcraft logy tak je tam pekne videt ze rozdil mezi nejhorsi a nejlepsi je docela malej navic i ta nejhorsi classa v zebriku je schopna na nekterych boss fightech ekscelovat.

06.03.2017 01:12

@Athanel on se top gear da udelat i s lidima co nehraji tak casto gildy jako method atd... tak radi protahujou ostatni lidi co maji dobry klice do m+

Athanel 06.03.2017 12:58

Beeda2004 V tom máš samozřejmě pravdu ale kolikrát se Ti podařilo lootnout klič na MoS 10+ ? Mi zatím ani jednou :-) A za top gear považuji , setovky ,trinkety z Gul Dana atd . Ono ten set bonus dělá docelá hodně a já jako casual nemám zatím ani jeden protože v LFR lootuju pořád jen ty use itemy co ti přidají 325 ke statum

Athanel 03.03.2017 11:16

Já jako casual hráč , který má čas na hru pár hodinek týdně , jsem s tímto datadiskem maximálně spokojený . Jsem rád , že můžu jakž takž fungovat díky myth + dungeonu , kde se gear zvedá s každou vyšší úrovni a titanforge a warforge je za mě taky pecka. Na raidovani čas nemám vůbec ,tudíž jsem v gearovaní odkázán pouze na chození myth+ . Z pohledu HC hráču je to asi na pytel když člověku může v "blbém" myth dungeonu procnout item , který se ilvl rovná itemu z nejvyšího raidu . Ale co si budeme povídat , zase tak často to neprocuje

alca 04.03.2017 06:28

Přesně tak to vidím i já,člověk co si platí WoW ale nemůže kvůli rodině,práci i jiným zájmum u toho sedět 24/7 je za ty m+ rád.A jak už tady bylo řečeno,není to s těmi procy na warforged a titanforged zas tak žhavý :-) a když už to procne,tak málokdy je to item co zrovna potřebujete.
A mimochodem,hodně hc raideru za ty m+ byly taky radi že si tam nabrali equip na raidy.

Vatt'ghern 06.03.2017 10:35

Souhlasím, základní gear (se kterým se dají jít normal,hc raidy) by měl být dostupný pro všechny kteří tomu věnují aspoň trochu času, protože tihle hráči tvoří podstatnou část komunity (tedy příjmů blizzu), ale vždy by nad tím měla být kategorie pro ty co si z wowka udělali zaměstnání.

03.03.2017 00:58

Random world questy se podle me povedly jen by to chtelo na celej svet warcraftu ne jen na datadisk, coz myslim blizzard rikal ze pokud to bude fungovat jak ma tak se tomuhle branit nebude.
Ty random legendarky podle me uz zas tak dobrej napad nejsou prave kvuli tomu rng, ale to by taky melo byt lepsi v 7.2 diky tomu ze kazdej spec bude mit svou vlastni sanci pokud sem to dobre pochopil co psali v rozhovoru.
A na traity alias paragon levely me taky nijak nevadi.

kritik 02.03.2017 21:31

Ono to ma dost spolecnyho s tim ze v Legion tymu byl Jay Wilson coz byl "game director" Diabla 3 byl i na blizzconu v legionu tricku a odpovidal na otazky ohledne Legionu, takze asi byl v tymu dost vysoko, ma to ale hacek ze tato osoba byla dost kritizovana hlavne Diabla hraci a ani ve wowku to nebylo lepsi a loni na podzim opustil Blizzard i herni prumysl uplne, muzem jen spekulovat nakolik to byl on kdo prevedl Diablo prvky do Wow.

Ale ja vidim jako 1 z hlavnich problemu world questu, ze nektery spawnou treba jen na 4 hodiny a muzou mit zrovna reward , ktery potrebujete a pokud v tu chvili nemate cas, tak mate smulu, ja mel radsi klasicky daily questy, i kdyz se treba menili ale meli jste vzdy 24 hodin na to je splnit a to RNG s warforge to je taky kapitola sama o sobe, to samy s legendarka, do Diabla se to hodi vic diky povaze hry ale podle me toto do Wowka fakt nepatri, kdyz to trochu prezenu tak to si za chvili top guildy muzou hodit kostkou komu padne vic bis legendarek a vitez bere world first a nemusi byt ani zadnej zavod, nejaky rng ohledne lootu bylo ve wow vzdy, ale v Legionu je uz totalne prehnany a i kdyby to Blizzard priznal ze je to chyba a tak poradnou napravu muze sjednat stejne az pristi datadisk.

Mage Ertai 02.03.2017 18:53

Jsem asi uplne mimo...staty to je mi jasne, ale nahodne me muze dropnout i legendary item pri notmalnim qvesteni??

ebolus 02.03.2017 19:58

Ano, může. Normálně při expení, náhodně z truhličky po BI, z dungeon bossů, z rare elitek.... U nás v guildě už tak padly 2 legendárky, co vím, na 104 a 109 lvl.
Navíc od 7.2. budou použitelné od 101 lvl, myslím.

Mage Ertai 02.03.2017 18:45

Copak je to RNG?

Ellendway 02.03.2017 18:50

Random number generator.

matesp 03.03.2017 02:28

@Ellendway
alebo random god

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet