Ohlédnutí za Cataclysmem vol. 2: Dungeony a raidy

http://wowfan.cz//pic/news/wowfan-news17
Nethaera zdroj

Ve druhém dílu seriálu Ohlédnutí za Cataclysmem jsme si sedli společně s vedoucím PvE týmu WoW, jímž není nikdo jiný než Scott "Daelo" Mercer, abychom si vyslechli jeho názor na již dohasínající expanzi. Q: Jaké byly hlavní cíle při vývoji úvodních raidů Cataclysmu? Chtěli jsme především vytvořit nové výzvy, neotřelé mechaniky a originální nepřátele a zároveň si zachovat tón, který v Cataclysmu zní. První 3 raidy dopadly velice dobře a užili jsme si pokračování příběhu Nefariana a Twilight Hammeru. Navíc jsme mohli využít některé dynamické mechaniky v Throne of the Four Winds, kde jste mohli skákat po platformách. Q: A jak dopadly další patche a PvE obsah v nich? Zul'Gurub a Zul'Aman byly kdysi dva raidy, které přinášely odlišné mechaniky a nám se je povedlo úspěšně převést do patche 4.1. Tyto zajímavé mechaniky byly kdysi určené pro raid skupinu a nyní si našly cestu do 5-man contentu. Přidání Dungeon Journalu v patchi 4.2 byl pro nás velký krok kupředu. Chtěli jsme především umožnit hledání potřebných informací o daném bossovi, aniž by musel člověk odejít ze hry a hledat je na externích stránkách. Ty jsou samozřejmě nadále velice užitečné, ale jsme rádi, že jsou nyní informace mnohem dostupnější. Raid Finder z patche 4.3 otevřel mnoho možností hráčům, jak si projít aktuální raid. Tato funkce se ukázala jako velice oblíbenou - mnoho hráčů ho používá jako alternativní zábavu, pokud už aktivně neraidují, k vybavení svých altů, získání valorů nebo jen pro zábavu. Q: Co podle tebe dopadlo úplně nejlépe? Asi to, že se nám podařilo úspěšně vybalancovat ve všech raid instancích obtížnost. Občas se nějaká chybička vloudila, ale povedlo se nám dokázat, že lze vydat 10 a 25 content na podobné úrovni. Také se objevilo několik pamatování hodných mechanik nebo cutscén. Líbí se mi naše řešení bombardování v Grim Batolu, který dal hráči pocit mohutnosti toho místa a navíc pokud se snažil, ulehčil si tím práci při čištění trashe. S lepšími nástroji a zkušenostmi, které jsme získali za ta dlouhá léta, jsme mohli vytvořit způsob, jak vysvětlit hráči mechaniky bossů. Bossové teď jasněji varují hráče o blížícím se nebezpečí. V Dragon Soulu jsme také začali vysvětlovat po smrti hráči proč a nač umřel. Je nám jasné, že časté umírání na bossovi, když nevíte proč, je stejně frustrující, jako když ho zabijete a nevíte jak. Q: Co nedopadlo tak, jak jste plánovali? To bude asi příliš vysoká obtížnost heroic dungeonů na začátku Cataclysmu. Ta byla znatelně vyšší, než byla u heroiců ve WotLK a to mnohé hráče překvapilo a frustrovalo. Navíc to zvýšilo čas, který bylo potřeba na proběhnutí a to jsme nechtěli. S vydáním dungeonů v 4.3 jsme mnohem více spokojeni. Vždy jsme si totiž přáli, aby bylo možné heroic zaběhnout za tzv. "obědovou pauzu". To se nám povedlo s těmito novými dungeony, kdy je potřeba rozumné množství času a úsilí na jejich splnění. Q: Překvapila vás nějaká reakce hráčů na nějakého bosse? Ani ne. Za těch několik let jsme se naučili očekávat neočekávané. Komunita hráčů je velice inteligentní a kreativní a naším hlavním úkolem je tu docílit, aby se všichni dobře bavili. Hráči často naleznou zajímavý způsob vypořádání se s bossem, který jsme nečekali, ale pokud je to baví, rozhodně nám to nevadí. Q: Co jste se naučili při tvorbě Cataclysmu a jaké jsou vaše cíle při vývoji Mists of Pandaria? Zjistili jsme, že dovedeme vytvořit šílené encountery, jako je třeba Spine of Deathwing. Vyžádalo si to mnoho práce ze strany týmu a bylo velice těžké ho vytvořit. Jak chcete udělat souboj na zádech obrovského létajícího draka? A jak aby bylo jasné, že je to Deathwing? Jeho vytvoření je pro nás důležité a všichni byli rádi za příležitost, že na něm mohli pracovat. Bylo super vydat příběh Cataclysmu s cutscénama, kde byl Deathwing okovaný pláty z elementia a ukončit ho tak, že byly servány pryč. V Mists of Pandaria budeme pokračovat ve tvorbě nových dungeonů a raidů a k tomu navíc i nový obsah ve formě challenge módů a PvE scénářů. Setkáte se s nepřáteli jako je Sha, Mogu nebo Mantidové. Q: Máš nějakého oblíbeného bosse nebo dungeon z Cataclysmu? Je jich mnoho. Conclave of Wind je naprosto úžasná. Zajímavé mechaniky, kdy musí hráč skákat z platformy na platformu a podobně. Beru to jako vzor všech zajímavých bossů. V Blackwing Descent mám třeba rád Atramedese. Jak vytvořit bosse ze slepého draka? Dáte mu sonar ve spojení s měřidlem hluku v UI. V Bastion of Twilight se mi zase líbí zakomponování corruptionu při boji s Cho'galem. Q: Je nějaká mechanika, kterou jste vždycky chtěli použít, ale nepovedlo se to? Vlastně ani není. Měli jsme moře zajímavých nápadů a v týmu se navíc inspirujeme navzájem. Nikdy se nestane, že bychom nevěděli co dělat. Jde spíš o to vybrat, které mechaniky použijeme dříve a které později. Q: Máš nějaký vysněný dungeon nebo bosse, kterého bys chtěl vytvořit, kdybys měl možnost? Nikdy jsem neměl pocit, že bych nemohl dělat to, co bych chtěl a všichni v týmu mají neomezené možnosti. Ale když už se ptáte, asi by to byl obří smrtící robot. V Ulduaru byl sice Mimiron, ale smrtících robotů není nikdy dost. Q: Díky za tvůj čas, Scotte. Nemáš zač.



Naposledy upravil/a Astra 09.03.2012 v 23:16:53.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Geoffrey
Michal Kroupa

Geoffrey je autorem 31 článků. Více článků tohoto autora najdete na tomto odkazu. Pro více informací navštivte profil tohoto autora.

Diskuze

Bulimik 09.03.2012 21:55

Jo, jo, vybalancovat 10 a 25 man se skutečně podařilo.T11, téměř žádné 10 man.T13, téměř žádné 25 man.O čem to asi svědčí, no rozhodně ne o balance.T11 výborné, T12 dobré, T13 naprostý propadák, to je moje hodnocení.U dugeonů je to podobné.Prenerf původní HC a ZG/ZA ušly, myslím, že se zde podařilo vcelku dobře zkombinovat wotlk a TBC hc dohromady, než to brutálně ponerfovaly.Ale HoT hc, marnost nad marnost...

Pelargius 09.03.2012 20:34

Komunita hráčů je velice inteligentní a kreativníTaková...sprostá...lež...

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet