Paladinové jsou za každé situace připraveni chránit slabší svým mečem a štítem, ale též dokáží do bitvy vyrazit s masivní obouruční zbraní. Světlo, které paladinům propůjčuje svou sílu, dokáže spálit démony i nemrtvé na prach a postarat se tak o to, že jednoho dne bude ze světa veškeré zlo vymýceno jednou a pro vždy.
Historie
Na Azerothu paladinové jako takoví vznikli krátce po První válce, kdy arcibiskup Alonsus Faol a Uther Lightbringer společně založili Řád Stříbrné ruky. Mnohem později se do jeho čela postavil Tirion Fordring a spojil tuto organizaci s Argent Dawn – vznikla tak Argent Crusade, zformovaná za jediným účelem: dobýt Icecrownskou citadelu a konečně porazit Krále lichů, Arthase. Paladinové v sobě spojují jak hrdost a sílu bojovníků, tak oddanost Světlu a schopnost léčit rány, kterou disponují kněží; jsou tak jakousi kombinací těchto dvou cest. Tyto svaté bojovníky lze nalézt mezi mnoha rasami Azerothu. Samozřejmostí jsou lidé, kteří stáli u samotného zrodu paladinského řádu, dále trpaslíci, draenei, jejichž paladinové se nazývají Vindicators, a také krvaví elfové a taureni.
Hrdinové
Uther Lightbringer
Jeden z prvních paladinů Stříbrné ruky, řádu, který byl vytvořen krátce po První válce arcibiskupem Faolem. Uther dlouhá léta řád vedl a byl i mentorem loarderonského prince, který se později vydal na scestí a nakonec svého dlouholetého učitele a přítele porazil v boji a připravil o život.
Turalyon
Jeden z prvních paladinů řádu Stříbrné ruky a zároveň nejmladší z nich, kterého si díky bystré a otevřené mysli za zástupce vybral sám Anduin Lothar. Po skončení první vlny Druhé války se společně s Allerií Windrunner, Kurdanem Wildhammerem, Danathem Trollbanem a Khadgarem vydal za Temným portál na Draenor, odkud se nikdy nevrátil. Jeho příběh by však měl pokračovat v Legionu.
Arthas Menethil
Dříve, než se Arthas stal Králem lichů a obrátil se proti všem, kteří na něj spoléhali, byl paladinem. Pod vedením Uthera se naučil vládnout Světlem, které ho záhy opustilo stejně, jako on opustil ty, kteří ho milovali.
Tirion Fordring
Tirion vždy viděl věci z jiné perspektivy. Proto když pomohl orkovi Eitriggovi v době, kdy byli orkové největší hrozbou, byl vykázán z řádu a poslán do vyhnanství. V nejtemnější hodině se však vrátil, a s Ashbringerem v rukách se vydal zničit Krále lichů jednou pro vždy.
Bolvar Fordragon
Když se král Varian ztratil, na jeho místo nastoupil jeho syn Anduin. Byl však příliš mladý na to, aby dokázal království řídit sám a tak mu ku pomoci byla lady Katrana Prestor a Bolvar Fordragon. Sám Bolvar pak vycestoval do Northrendu, aby se společně s Aliancí i Hordou postavil Pohromě u Wrathgate. Celá bitva však skončila tragédií, ve které Bolvar i spousta ostatních zahynula a Fordragonovo tělo sežehlé dračími plameny bylo vzato do Icecrownské citadely, kde jej Král lichů oživil a mučil. Když byl Arthas poražen, na jeho místo musel nastoupit někdo jiný. A byl jím právě Bolvar.
Alexandros Mograine
Prvním nositelem Ashbringeru, mocné zbraně schopné spálit všechny nemrtvé na popel, byl Alexandros Mograine, paladin řádu Stříbrné ruky. Netrvalo však dlouho, než si Pohroma uvědomila, že ho musí co nejrychleji odstranit z cesty, a tak byl mocný paladin vlákán do pasti. Jeho konec ovšem nezapříčinili nemrtví, ale jeho vlastní syn, Renault, který ho zabil jeho vlastní zbraní. Pohroma však nenechala statečného bojovníka klidně odejít a oživila jej do svých řad jakožto jednoho ze Čtyř jezdců.
Lady Liadrin
Původně kněžka a nyní velitelka Krvavých rytířů. V Shattrathu se zavázala svojí věrností naaru A’dalovi a spolu se Shattered Sun Offensive její rytíři zabránili Kael’thasovi povolat Kil’Jaedena na Azeroth.
Vindicator Maraad
Maraad, draeneiský paladin, má za sebou velmi smutnou historii. Nejen, že pamatuje pád Shattrathu, kde byl i přítomen. Ale od té doby si s sebou táhne velmi těžký kříž.
Základní informace
Paladinové nosí do boje těžkou zbroj, která dokáže vykrýt i ty nejsilnější útoky, a pokud ne, stále mají Světlo, které vyléčí každé jejich zranění. Ať už se štítem nebo obouruční zbraní, paladinové jsou schopni si veškeré drápy nebo meče držet daleko od sebe i svých spojenců.
Typ
- Tank
- Healer
- Melee Damage Dealer
Bary
- Život
- Mana
Dostupné brnění
- Cloth
- Leather
- Plate (od úrovně 40.)
- Štít
Dostupné zbraně
- One-Handed Axes
- One-Handed Maces
- One-Handed Swords
- Polearms
- Two-Handed Axes
- Two-Handed Maces
- Two-Handed Swords
Dostupné rasy
Alliance | Horda |
Human | Blood elf |
Dwarf | Tauren |
Draenei | - |
Lightforged | - |
Schopnosti
- Defense - Oddaní paladinové jsou trénováni, aby mohli nést tu nejtěžší zbroj a štíty, a zvýšili tak šanci, že dokáží ubránit sebe i spojence před veškerými ranami.
- Melee damage - Paladinové mohou požádat Světlo, aby propůjčilo jejich zbraním větší sílu a oni tak mohli udílet větší poškození.
- Blessing and Seals - Jakožto šampióni Světla jsou nesmírně užiteční v jakékoliv partě. Jejich požehnání (Blessings) a pečetě (Seals) mohou zvýšit poškození nebo schopnost obrany.
- Healing - Světlo dokáže vyléčit jakékoliv zranění, jak na těle, tak i na duši, a paladinové, kteří jím vládnou, jsou jen jeho prostředníkem.
Talenty
Paladinové se zaměřují na léčení zraněných. Také mohou svým spojenců propůjčit sílu ve jménu Světla a spravedlnosti.
- Holy
- Protection
- Retribution
Klady a zápory
Přednosti
- Paladin je výborným tankem, který disponuje řadou léčivých kouzel.
- Blessings a Seals jsou nedocenitelnou výhodou pro každou partu.
- Má vlastního mounta.
Nevýhody
- Nemá žádnou zbraň, kterou může používat na dálku.
- Neřadí se mezi největší dps dealery.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Wrent 01.11.2009 11:17
Prosím rozlámat mobilní telefon!
Niachronos 30.10.2009 21:56
To Priest: tvoje cestina me vazne uchvatila, me prot/holy palata
Niachronos 30.10.2009 21:48
ne,ne,ne,paladin je class jako kazda jina,no a co ze ma bublinu ostatni maji taky ruzme vychytavky,uz tu byli jmenovane.tak tu nenadavejte nebo se vam zhorsi zdravy
Snake Plisken 30.10.2009 21:17
palacha hraje každej protože si misli že je nej (ve wsg potkas 5 palachu s osmi na jednu hru)a nas heali co musime davat pozor na hp si nikdo neceni vono je totis samozrejmi ze budem helovat toho kdo bojuje a pak v pvp te sfarmi pitomej retri palach.no samozrejme ne muzete palachove vykecavat že ste taky holy no ale stale muzete bojovat na blízko ste proste svine nenechavi PCHEPALADINOVE.
Snake Plisken 30.10.2009 11:31
Jo a co !!! myslíš že palach který si dá bublinu a Heal a je strašně těžké za něj hrát co !'! mluvím o člověkovi : nenavidim lidi co nenavidej paladiny ::::: a to jako strašně težké co umění je hrat třeba za mage který má málo HP ale aspoň je pak umění za něj hrát protože je to těžké ale jak ty.. rači nebudu komentovat protože bych mluvil sprostě a ja zase nenávidím lidi co sou jako ty!
Deadmau 30.10.2009 01:24
Pala je total lams class. Neni třeba za něj umět hrát. Hodí do baru 3 spelly a každýho rozkosí. Jako by to nestačilo, většina lidí hrající za paladina nepřizná, že není umění za něj hrát. Také nesouhlasím s článkem ohledně plánování many, protože pala na vyšším lvlu má manu stále plnou a taktéž je silnější a silnější každým patchem.
Snake Plisken 29.10.2009 18:36
prostě ten kdo nadává na pala , ať už retri , protect nebo holy je zasranej kreten (pardon ale jinak to na tydle dementy nejde) kterej neumí hrát wowko !!!!
Snake Plisken 29.10.2009 16:34
je nejakej novej server na novej patch
Snake Plisken 29.10.2009 15:55
si vsichni myslite jak za pala je lechky hrat no a ze pala ma bublinu si skuste jit mezi tri a co byste jinyho delali by me zajimalo ??,??? mag si taky da ice block ty ktery nemuzou dat pala tak maj na nej kecy ae to je jejich problem ze ho neumi dat mag lock davaj tky dmg jak hovado me tky sere lock ma feara a svoje debilni dotky
Sunkael 29.10.2009 15:27
kolikrát dá lock za jedno BG fear?mage frost novu,druid moonfire,priest psychic scream?a kolikrat da pala za jedno BG lay nebo bublinu?pokud si pamatuju tak ruka nebo bublina ma CD 5 nebo 20 min?
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet