Pandareni - Jak to všechno začalo

http://media.wowfan.cz/uploaded/pandareni-jaktozacalo

Vznik

Nejprve si povíme něco o samotném vzniku těchto roztomilých tvorů s nadáním pro bojová umění. Všechno to začalo, když do Blizzardu přišel člověk jménem Samwise Didier (někdy používá i přezdívku Panda King – jak příznačné), ze kterého je dnes už ostřílený vedoucí výpravy (art director). A právě tomuto muži se v hlavě zrodila myšlenka, jak spojit své oblíbené věci - pandy, východoasijskou kulturu včetně náboženství a mnichy vařící pivo. Spolu s pořádným kusem kreativity tato kombinace dala vzniknout nové rase - pandarenům. Původně to všechno začalo zcela nevinně. Panda King chtěl své dceři nakreslit pěkný obrázek k Vánocům, ale nevěděl, jak by z něj udělal nezapomenutelný originál. Nakonec své dcerce nakreslil obrázek, na kterém je svačící pandaren (humanoidní panda) a jeho dcera, která si venku staví sněhuláka. Další Vánoce pokračoval v kreslení osudů pandarena a jeho dcery, až se z nich (pandarenů, pozn. red.) nakonec stal autorův symbol. V té době neměli pandareni s Blizzardem nic společného a byly to jen Samwiseovy malůvky pro pobavení vyrůstající dcery. Od té chvíle však pandareni ušli dlouhou cestu a nyní je dokonce čeká i jejich vlastní příběh v datadisku ke hře World of Warcraft.
První obrázek pandarena

První kroky ve Warcraft III

Původně byli pandareni jako samostatná rasa ve Warcraft III: Reign of Chaos oznámeni ještě před jeho vydáním. Bohužel se z tohoto oznámení z 1. dubna 2003 vzápětí vyklubal jen dobře promyšlený aprílový vtip autorů Warcraftu. Ale i tak se ve hře pandareni a pandy ve vedlejší roli nakonec objevili, sice převážně jako nepřátelská stvoření, která doplňovala celkový dojem ze hry, ale přece. V době Reign of Chaos byli pandareni pouze obarvení furbolgové s jinou ikonou (vyskytovali se jen v několika misích a jediná významná panda byla The Largest Panda Ever) a teprve až v datadisku Frozen Throne dostali více prostoru. A to jen díky fanouškům, které oslovil aprílový žert Samwise Didiera. Ti požadovali ve hře více pand a pandarenů. A právě na to Samwise vzpomínal v prvním BlizzCastu (10. 1. 2008), protože ho překvapilo, že reakce na jeho vtípek byly vesměs kladné. Možná právě proto se lidé v datadisku k Warcraft III dočkali částečné satisfakce v podobě nového neutrálního hrdiny s příznačným jménem Pandaren Brewmaster, několika málo misí v kampani za orky, ve které se vyskytoval starý známý Chen Stormstout, který pomáhal míšenci Rexxarovi při plnění jeho obtížných úkolů a pandí armády vedené jedním z pandarenů v tajné misi za krvavé elfy. Nejpodstatnější novinkou, které se dotkla snad všech hráčů, bylo přejmenování oficiálního průvodce hrou ze "Strategická příručka Warcraftem III od Marna Thunderhorna (tauren)" na "Strategická příručka Warcraftem III od Moja Stormstouta (pandaren)." A tak se po vydání Warcraft III: Frozen Throne z pandarenů stali plnohodnotní členové universa Warcraftu.

Pandy ve World of Warcraft

Pandareni ani po čase neztratili nic ze své popularity a jednu dobu se uvažovalo, že by se mohli v datadisku Burning Crusade stát novou hratelnou rasou na straně Aliance. Ale i tak na ně Blizzard ve hře dělal nejrůznější narážky a na veřejnosti je prezentoval jen jako komický doplněk jinak relativně vážného světa. Nejznámější jsou hordský quest Chen's Empty Keg (odkaz na nejvýznamnějšího pandarenského hrdinu - Chena Stormstouta z Warcraft III, který cestoval s Rexxarem), hláška kterou pronese rybařící kluk Justin ve Stormwindu, když si vypráví s ostatními dětmi neuvěřitelné příběhy („Je to pravda! Lidé je viděli! Pandareni skutečně existují!“), non-combat pet Panda Cub, kterého je možné získat pouze při koupi sběratelské edice World of Warcraft, non-comat pet Pandaren Monk, kterého si můžete koupit v Blizzard Store, figurky Pandaren Brewmaster a Pandaren Monk, TCG karta s Chenem Stormstoutem a TCG karta Pandamonium!, dále jste mohli v Bag of Fishing Treasures najít Fantasy Portrait, jež má ikonku pandarena aj. Pravděpodobně nejvýznamnějším úspěchem pand ve WoW byl další aprílový žert z 1. dubna 2005. V něm tvůrci oznámili novou in-game službu Pandaren Xpress (parodie na Pizza Hut v Everquest II), díky které vám na zavolání doručí malá panda pizzu.
Dalším důležitým kouskem skládačky v historii pandarenů bylo prohlášení jednoho ze zaměstnanců Blizzardu: „Možná budou k dispozici v betě nebo maloobchodní verzi hry a možná budou mít zvláštní místo v datadisku, jen si představte, jak to bude vzrušující, až je objevíte!" a „Pandareni nebudou hratelná rasa… prozatím. Jestli budou mít nějakou vedlejší roličku jako NPC? Myslím, že některé věci je lepší nechat nezodpovězené :)." Jak vidíte, všechna tato prohlášení se vyplnila. Nebo spíš jen částečně. Non-combat pet se ve sběratelské edici opravdu objevil, ale z původních plánů Blizzardu na pandareny v TBC sešlo (pro nás je však důležité, že existovaly).
První pořádné informace o pandarenech jako hratelné rase v TBC přinesl jeden zahraniční herní magazín, který navštívil sídlo Blizzardu na podzim roku 2005, kde viděl spoustu nákresů pandarenů jako nové alianční rasy. Od toho se prý nakonec upustilo, protože pandy jsou posvátnými zvířaty v Číně a navíc v sobě měli pandareni smíchané znaky čínské a japonské kultury (např. v betě Warcraftu III na sobě měli pandareni samurajské brnění), což by nedělalo dobrotu, protože Čína s Japonskem nemají dlouhodobě dobré vztahy. Další (a nejpravděpodobnější) spekulace o zrušení pandarenů v TBC se týkají čínských zákonů, které zakazují zobrazování násilí proti pandám (i těm polidštěným) ve videohrách. I když se to jevilo jako pravděpodobné, byl to jen něčí výmysl, protože nejenže neexistoval takovýto zákon, ale navíc existují MMO hry, ve kterých můžete hrát za pandy i PvP. Tyto spekulace vyvrátil i sám Blizzard na BlizzConu 2009, ale o pravé příčině pomlčel. O osudu pand v TBC Blizzard dlouho mlžil a teprve až na Blizzconu 2011 v rozhovoru s Direct TV Chris Metzen oficiálně potvrdil, že se pandareni opravdu v TBC měli objevit jako nová hratelná alianční rasa, ale asi v polovině vývoje datadisku se od nich upustilo a byli nahrazeni draenei, důvod bohužel neprozradil.

Mlhy Pandarie

Dne 28. července 2011 si Blizzard registroval obchodní značku "Mists of Pandaria," ale o tom, co to znamená, neustále jen mlžil a veškeré spekulace „nenápadně“ vyvracel. Jako příklad nám postačí prohlášení Toma Chiltona: „Pokud se podíváte zpátky na to, jak jsme dříve zacházeli s touto rasou (s pandareny, pozn. red.), vždy se objevovala v některých vedlejších produktech, protože jsme si ji nikdy nepředstavovali přímo ve světě. Většinou, když děláme něco spojeného s pandami, bývá to třeba komiks, figurka nebo něco takového.“ Ale už 21. října 2011 Blizzard na BlizzConu 2011 oficiálně oznámil nový (v pořadí už čtvrtý) datadisk k World of Warcraft s názvem Mists of Pandaria, ve kterém se jako nová hratelná rasa objeví pandareni, kteří se na rozdíl od původních plánů tvůrců v TBC mohou přidat (jako první rasa ve hře vůbec) jak k Hordě, tak i Alianci.

Krok dobrým směrem?

Po představení expanze Mists of Pandaria Chrisem Metzenem během zahajovacího ceremoniálu na BlizzConu 2011 se rozhořela diskuze o nastávajícím rozšíření, která rozdělila hráčskou komunitu vedví. Některým se tento nápad líbil a jiným ne. Každá ze stran má své argumenty a stojí si pevně za svým názorem. Někteří hráči novou rasu – pandy s nadáním pro kung-fu a vaření piva hodnotí kladně, ale neexistuje nic, čím by se člověk zavděčil všem a tak se objevila i negativní kritika. Nejvíce kritizovanými věcmi jsou systém soubojů non-combat petů, který se trochu podobá soubojům pokémonů a zejména pandareni, kteří vypadají jako přerostlí plyšáci. Existuje také spousta hráčů, kteří o pandarenech slyší poprvé a nemají k nim takový vztah jako hráči, kteří hráli už Warcraft III nebo aspoň zaznamenali nějaký z aprílových vtípků od Blizzardu. Tomuto datadisku však hraje do karet také fakt, že pandareni jsou hodně podobní hlavnímu hrdinovi filmu Kung Fu Panda, Poovi, který svým úspěchem dokázal, že i humanoidní pandy mají šanci na úspěch. Je možné, že se Blizzard a DreamWorks inspirovali navzájem, protože prostředí z filmu nápadně připomíná herní prostředí a naopak Po připomíná pandareny z Warcraftu III. Dalším pravděpodobně společným prvkem je TCG karta Pandamonium!, protože i pokračování Kung Fu Pandy mělo nést podtitul Pandamonium. [video]HeBHJLCZo_o[/video] Během World of Warcraft Story and Lore panelu na BlizzConu byl Metzen absolutně přesvědčen o velkoleposti pandarenského příběhu, který podle něj krásně zapadne do příběhu World of Warcraft. „Není to žádná rozšiřující blbina, jen tak pro zasmání, ale naopak další plnohodnotná kapitola, ve které se spousta věcí vyostří a bude opravdu drsná. Není možné, aby byl datadisk vystavěn na nějakém aprílovém vtípku.“. A z jeho vystupování bylo jasné, že to s pandareny i příběhem Mlh Pandarie myslí opravdu vážně. Během rozhovoru s Game Front, vedoucí quest designér Dave Kosak, který byl na Blizzconu s Metzenem, prohlásil, že i když se expanze Mlhy Pandarie může zdát veselejší než ostatní, je stejně důležitá pro celkový dojem ze hry, jako předešlé datadisky a vzápětí podotknul, že pandareni, byli mezi fanoušky nejžádanější rasou, kterou chtěli vidět ve World of Warcraft.

Budoucnost

Dnes už víme, že to s novým datadiskem nebude tak strašné, jak to ze začátku vypadalo. A je jasné, že se další budoucnost pandarenů bude odvíjet od kvality nové expanze a jejího přijetí fanoušky. Taky se rozjela beta Mists of Pandaria, známe nové podrobnosti o příběhu, modely pandarenů a do hry se vrátí i starý známý Chen Stormstout z Warcraft III, který bude trénovat nové mnichy pro boj se zlem. Takže už nic pandám nebrání v úspěšném nástupu na scénu. A my jim jen můžeme popřát hodně štěstí do budoucna.

Naposledy upravil/a Astra 31.03.2012 v 10:28:28.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Serwak
Václav Vežranovský

Serwak je autorem 75 článků. Více článků tohoto autora najdete na tomto odkazu. Pro více informací navštivte profil tohoto autora.

Diskuze

cerberos 02.04.2012 07:36

Možná v Blizzardu,si řekli..záporáků bylo dost,kteří ohrozili svět wow,tak půjdeme jinou cestou najdeme takového záporáka,ktery sice co se týče síly a moci nevyrovná takovému lich kingovi,Deathwingovi atd,ale přesto dělá ohromné rozbroje mezi obě frakce,prostě jiná cesta /politika wow/...prostě dávám MoP naději a prosím někoho tam nahoře,abych nebyl zklamaný,přečkal dobu až vyjde další datadisk s lepším příběhem

cerberos 02.04.2012 07:22

Jéžiš ano nejsem inteligentní,ale je to múj názor,prosté datač si koupím ale pandy nepříjímám no aco,dávám jim naději a taky nechci litovat časy které jsem investoval do té hry,a jako Garrosh hlavní záporák? v MoP..podle mně to nebude hlavní záporák,spíš žádný nebude

Benosh 01.04.2012 11:15

cerberos
ten članek jsem četl,ale Garroshe jako hlavního záporáka,toho vůbec jako bosse neuznávám...Deathwing vers Garrosh? lol...
Tobě se nelíbí Pandy, ale koupíš si je, tobě se nelíbí Garrosh jako záporák, ale hrát to budeš... Kde jen soudruzi z NDR udělali chybu? Pan Příběh možná četl články, ale nepochopil je, mi se třeba lore MoP líbí v tom, že budeme pomáhat Mogu pandám v boji proti Sha. Nepřijde mi, že by Pandy neměly být ve WoW.A Garrosh? Ano, jeho model je na facku, nemá nic společného s orkem, Thrall se jim povedl mnohem lépe a je jen dobře, že ze hry Garrosh zmizí oficiálně proto, že bude chtít být příliš mocný za každou cenu.Všechno je špatně, ale všichni to budeme hrát, Pandy neměly být ve WoW, ale všichni si založíme pandí slečnu monka...Nemám dojem, že by lidská civilizace byla do jedince kdovíjak inteligentní.

Swot 31.03.2012 19:18

Radiaw
Nechápu jak může byt Garrosh jako hlavní Boss datadisku, Sylvanas na to potenciál má, Garrosh nikoliv ... Sylvanas si může udělat miliardy nemrtvých co jí budou slepě následovat, a taky to dělá ... ona může sehnat armádu rychlejc jak nějaký tlustý hnědý ork, kterého nenásleduje většina orků natož Hordy
Blizz pochopil že udělal Garroshovi model na blití, tak se ho snaží zase ze hry vyndat, zatímco Sylvanas dali model sexy elfky, tak proč by jí tam nenechali

Radiaw 31.03.2012 14:43

Nechápu jak může byt Garrosh jako hlavní Boss datadisku, Sylvanas na to potenciál má, Garrosh nikoliv ... Sylvanas si může udělat miliardy nemrtvých co jí budou slepě následovat, a taky to dělá ... ona může sehnat armádu rychlejc jak nějaký tlustý hnědý ork, kterého nenásleduje většina orků natož Hordy

Andros 31.03.2012 12:11

Cerberos, takže ty nechceš Garroshe, ale chceš titány? Není to daší extrém? To jako budou hráči sekat do malíčku u nohy nějakýho titána a tím ho zabijou? Nevím jak si to představuješ.

Coxx 31.03.2012 11:08

Cerberos, bud rád že to Blizz díky MoP takhle natahuje. Přece by si nechtěl, aby hned dal záporáka všech záporáku a bylo by opravdu po Warcraftu. Garrosh třeba nebude tak velkou hrozbou pro celý svět, ale třeba pro obě frakce ano. Nechme se překvapit

Ellendway 31.03.2012 11:00

cerberos
ten članek jsem četl,ale Garroshe jako hlavního záporáka,toho vůbec jako bosse neuznávám...Deathwing vers Garrosh? lol...
Víš co je pěkné? Blizzard vymyslí něco nového a je to špatné. Jakmile bude čerpat ze starých zásob z Warcraft 3 lore, bude tady zase miliarda komentářů, jak je to špatné. Co bys rád? Titány? Máš k nim lore na celý datadisk? Pochybuji...

cerberos 31.03.2012 10:57

ten članek jsem četl,ale Garroshe jako hlavního záporáka,toho vůbec jako bosse neuznávám...Deathwing vers Garrosh? lol...

cerberos 31.03.2012 10:55

Ellendway
Četl si vůbec ten článek? Mimochodem, hlavním záporákem MoP bude Garrosh...Ale co už... haters gonna hate.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet