Rozhovor s Tomem Chiltonem

http://media.wowfan.cz/MoP/patch_53/tom_chilton_interview
Blizzard uveřejnil rozhovor s jedním z herních vývojářů - Tomem Chiltonem, ve kterém můžete najít letmý náhled na názor, jak hodnotí patch 5.2: Rise of the Thunder King, ale hlavně si můžete přečíst informace a očekávání od patche 5.3: Escalation, ve kterém to opravdu začíná vřít.
Blizzard zdroj

Patch 5.3: Escalation pro hráče znamená možnost zpětného úderu proti agresi Garroshe Hellscreama, jediného hrdého War Chiefa Hordy. Dopustil se mnoha zločinů a množství jeho spojenců se zmenšuje. Přesto stále drží hlavní město Hordy – Orgrimmar - ve své plné moci díky armádě věrných elitních Kor'kron vojáků zásobovaných spojením z Barrens. Svržení tyrana nebude snadné. Abychom se mohli připravit na tento monumentální souboj, tak si Blizzard Insider promluvil s herním návrhářem Tomem Chiltonem.

Před tím, než se ponoříme do detailů o 5.3, můžete nám říci, jak si vedl předchozí patch 5.2: Rise of the Thunder King?
Celkově jsme spokojení s tím, jak se raid Throne of Thunder vybarvil. Myslím, že se řadí mezi jedny z našich nejlepších ať už díky velikosti, rozsahu nebo celkové kvalitě použitých mechanik. Lei Shen se ukázal jako úžasný finální boss raidu, podobně jako Yogg-Saron nebo Ragnaros. Jedna z pokusných věcí v Throne of Thunder, ze které máme obzvláště radost, je Determination buff, který hráčům přidává 5% boost, kdykoliv wipnou. Raid Finder skupiny se skládají z hráčů s různými zkušenostmi. Tato změna pomohla udržet skupinu pohromadě a naučit se mechaniky obtížnějších encounterů, což dalo Raid Finder skupinám více možností v postupu.
Chilton_1
Jak Escalation pasuje do celkového příběhu Mists of Pandaria?
Patch 5.3 má za úkol říct příběh o tom, co se děje v domovském Kalimdoru, zatímco je prozkoumávána Pandaria za Severním mořem. Jak jméno naznačuje, tak jádro celého konfliktu se pohybuje kolem Garroshe Hellscreama a jeho válečných úsilí. Aliance proti němu stojí ze zřejmého důvodu, ale navíc se přidaly dokonce i velké frakce Hordy. Jsou unavení z Garroshova věčného válčení a tak Vol'jin, vůdce trollů Darkspear, vstoupil do otevřeného povstání proti jejich Warchiefovi. Garrosh se zdá být pohrdavý a tak obě strany, Horda i Alliance, brzy získají šanci k útoku.
Chilton_2
Můžete nám něco říci o nově přidaných věcech? O čem si myslíte, že by hráči chtěli nejvíce slyšet?
Nová scenaria představují páteř celého patche a my si myslíme, že s nimi zažijí hráči mnoho zábavy. Další velkou změnou jsou nové eventy v Barrens. Hlavní přísun zásob, které zásobují Garroshe v Orgrimmaru, procházejí skrze Barrens, takže hráči musí první zvítězit zde, než na něj zaútočí přímo. Z návrhářského pohledu chceme Barrens použít jako experiment pro end-game otevřený world obsah jako novou cestu a trochu se vzdálit od některých nepříjemných aspektů daily questů. Ve výsledku jsme je vytvarovali do sérií dynamických eventů namísto přímého posunu skrze daily questy. Věříme, že to bude působit více otevřeně, než předchozí end-game questy, díky běsnícím hráčům Hordy i Alliance, útočící na Garroshovy zásobovací linie a kazící jeho válečné snahy. Navíc Horda a Alliance v Barrens ve stejnou dobu znamená mnoho příležitostí pro world PvP.
Chilton_3
Můžete nám něco říct o změnách v PvP? Jak se mění PvP mechaniky?
Jedna z největších změn v PvP je změna Resilience systému. Jinak řečeno resilience zůstává stejná jako předtím, ale byla prakticky úplně odstraněna z equipu. Místo toho hráči dostanou vyšší základní resilience (65% resilience na úrovni 90, pozn. překladatele). Na gearu v PvP samozřejmě stále záleží. Určité enchanty a gemy budou resilience stále přidávat, ale mít méně kvalitní výbavu nebude znamenat menší schopnost na přežití. To znamená, že zkušenosti a schopnosti hráčů hrají v PvP mnohem větší roli než předtím. Navíc změna v resilience má sekundární výhodu pro PvE hráče pro které nebude takový problém s PvP začít, protože nebudou muset shánět PvP výbavu, aby vůbec přežili.
Chilton_4
Co nám řeknete o PvP obsahu?
Patch 5.3: Escalation přidává novou arénu a battleground. Jméno battlegroundu je Deepwind Gorge a stojí na získávání určitého množství zlata. Hráči mohou zlato získat dvěma způsoby – postupně, držením klíčových strategických základen nebo mohou krást vozíky se zlatem ze základny opačné frakce a dopravit je do té své. Deepwind Gorge v zásadě kombinuje „king of the hill“ s „capture the flag“ mechaniky. Nová aréna se jmenuje Tigers' Peak a experimentuje s „vyvýšenou půdou“ novým a zajímavým způsobem. Geometrie arény zahrnuje několik vyvýšených pilířů, které jsou ohraničeny plotem. Tento plot nevytváří line of site nebo ranged útoky, ale zachytí každého hráče, který je odhozený jejich směrem. To dovoluje ranged povoláním stát na vyšším postavení a ostřelovat nebo léčit z výšky trochu snadněji, než kdyby stáli na rovné zemi.
Chilton_5
Můžete nám říci trochu více detailů o scenariích v 5.3? Změnila se filozofie při jejich vytváření od prvního uvedení na začátku Mists of Pandaria?
Jedna z věcí, o kterých jsme si mysleli, že chybí, když jsme je na začátku Mists of Pandaria uvedli, byla možnost selhat. Nechápejte mě špatně, vždy byly zamýšleny jako rychlý, zábavný a trochu bokem postavený kousek obsahu, ale myslím si, že můžeme nabídnout trochu větší výzvy hráčům, kteří na ně jsou připraveni. Z toho důvodu představujeme Heroic verze několika už existujících scenarií, plus všech nových scenarií v 5.3: Escalation. Na rozdíl od běžných scenarií, Heroic verze vyžadují předem připravenou skupinu tří hráčů. Obtížnost se zvýšila a my Heroic scenaria chceme navrhovat pro skupinu hráčů, kteří se znají a jsou zvyklí hrát společně. Navíc je mnohem snadnější postavit skupinu tří hráčů, než skupinu pěti, jak to je běžné. Myslíme si, že scenaria jsou výborné místo pro experimenty pro nutnost vytvářet premade skupiny.
Pobavme se o lootu. Jaké druhy odměn můžou hráči očekávat, že najdou?
Hráči můžou určitě očekávat běžnou možnost Item Level upragde. Také lehce upravujeme loot systém, takže si hráči mohou zvolit specializaci, pro kterou chtějí získávat loot, i když ji zrovna aktivně nehrají v Raid Finderu, Heroic scenariích, bonus rollu a v Mists of Pandaria questech. Také přidáváme možnost získat starý Dungeon Tier 2 armor set jako odměny za předělaný Barrens obsah. Díky tomu můžete získat nový set na trasmogrification bez nutnosti navštívit staré dungeony.
Chilton_6
Ještě něco, co byste nám chtěl říct, než skončíme?
Ano, ještě jednu věc – další cool věc, kterou přidáváme v 5.3, je možnost vidět Pet Battles jiných hráčů. V neposlední řadě bychom chtěli poděkovat všem hráčům, kteří s námi procházeli 5.3 PTR – vašeho času si vždy ceníme.



Naposledy upravil/a Mordecay 21.05.2013 v 11:57:01.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Benosh 20.05.2013 15:15

Co když se tam schová melee a ranged bude muset obíhat tu platformu? Kdo bude mít na menším prostoru výhodu?

Demetrian 20.05.2013 14:16

Neviem, či zrovna ranged classy potrebujú výhodu proti melee

Aristo 20.05.2013 13:46

Když se podíváte na obrázek z té areny, tak jde docela jasně vidět, jak je to myšleno. Jako vyvýšeniny jsou myšleny plochy, kde jsou ty krystaly. Z těch plošin půjde střílet i skrze plot, co tam je, ale když se bude chtít třeba melee dostat k ranged co tam stojí, tak to musí celé oběhnout až ke schodům. Taky jsem zvědavý, jak to bude v praxi vypadat :-)

Zakys 20.05.2013 13:42

No s tou arenou jsem to nějak moc nepobral jako. To budou mít rangetka výhody nebo jak tvl ? Se mi nějak nelíbí. Raději bych bral rovnou plochu než nějaké vyvýšeniny...To jsem teda zvědavý jako.

Cecil 20.05.2013 13:35

Také přidáváme možnost získat starý Dungeon Tier 2 armor set jako odměny za předělaný Barrens obsah. Díky tomu můžete získat nový set na trasmogrification bez nutnosti navštívit staré dungeony.
o.O Fakt super....

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet