Shadowlands – Důležité cooldowny postaveny mimo GCD

  Shadowlands    Global Cooldown    Spell   

S příchodem každé nové expanze se zraky hráčů většinou obracejí na chystané změny v herním stylu jejich povolání. Přestože některé z nich mohou být velice inovativní a zajímavé, některé se pro změnu mohou ocitnout tváří v tvář spirit healerovi. Jedna změna bývá však vnímána jako negativní bez ohledu na systém a styl dané classy nebo její specializace – a tou je, že daná abilita / ability začnou podléhat takzvanému Global Cooldownu – GCD.

 

Vysvětlení pro začátečníky: Global Cooldown je v podstatě cca 1sekundový interval mezi použitím abilit / kouzel. Pokud například abilita A podléhá GCD a vy ji použijete, následující abilitu B budete moci použít až za onu zmíněnou jednu sekundu. Pokud by abilita A GCD nepodléhala, lze ji použít "současně" i s abilitou B.

 

S příchodem Battle for Azeroth se Blizzard v této souvislosti rozhodl pro razantní krok. Mnoho cooldownů začalo GCD podléhat, což mohlo mít kupříkladu vliv na užitečnost daného cooldownu s ohledem na jeho efekty (takovou změnu například zaznamenal spell #114052 u Resto shamanů). Blizzard se tohoto rozhodnutí chtěl držet i v nadcházející expanzi Shadowlands, nicméně zpětná vazba od hráčské komunity jej přiměla rozhodnutí z větší části stáhnout. Níže naleznete přímé vyjádření:

Blizzard zdroj

 

Ahoj všichni.

 

V následujícím updatu bety Shadowlands a PTR jsme několik kouzel kategorizovaných jako "burst cooldowny" postavili mimo restrikci GCD. Níže naleznete veškeré detaily, včetně toho, jaké máme s touto kategorií abilit záměry:

 

"Burst cooldowny" rozumíme kouzla jako Avenging Wrath nebo Arcane Power, jejichž prvotní účel tkví ve zvednutí hodnot vašeho damage nebo healingu každé 2-3 minuty. Pečlivé užití těchto abilit může zvrátit průběh souboje ve váš prospěch. Přestože disponují takovýmto potenciálem, zároveň bychom rádi, aby jejich užití působilo jak epicky, tak uspokojivě. Ability jako Metamorphosis, Stormkeeper nebo Void Eruption jsou toho dokonalým příkladem. Jejich vizuální zpracování, animace a následný užitek dohromady evokují pocit, že stisknutí dané klávesy pro takové kouzlo ospravedlňuje jejich zařazení do GCD kategorie, přičemž jejich dopad na průběh souboje není malý. 

 

Mnoho těchto cooldownů z této řady však vybočuje. Pro některé z nich se jako efektivní řešení ukázala implementace dalšího efektu při jejich aktivaci (například Blade Flurry u rogue nebo Ascendance u Resto shamanů). Pro další to bylo zkombinování jejich funkce v rámci jiné, již aktivní ability (například současný stav Unholy Frenzy u death knightů). Stále se zde nicméně nachází mnoho abilit, které kromě zvýšení statů nebo generace prostředků k užívání abilit (mana, rage, runy / runic power atp. – pozn. red.) nic dalšího nedělají.

 

Vyslechli jsme si zpětnou vazbu a souhlasíme, že ability, jež GCD spustí a jejichž účel pouze spočívá v tom, že stiknutí další klávesy bude působit lépe, není příliš uspokojivé. Přestože naším cílem nadále zůstává, aby ability, které podléhají GCD, působily takovým dojmem, že samy o sobě mají nějaký dopad, nechceme, aby tento cíl působil jako brzda pro rotace. Proto některým dalším abilitám odebíráme GCD restrikci a v některých případech vracíme i původní změny, jejichž účel spočíval v pokusu o to, aby GCD působil smysluplně. Níže naleznete seznam abilit, u kterých se odstraní GCD restrikce:

 

 

 

Jste spokojeni s chystanou změnou? 


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Batole 03.09.2020 12:30

Aleluja. Avenging Wrath společně s talentem Inquisition u Retri paladinů je aktuálně o nervy. To člověk jen tři sekundy stojí a smutně se kouká na ostatní.

Urzoth 04.09.2020 15:13

Smutne ze retri pala ma byt v SL nahovno 😂

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet