Dnes proběhl liveblog ohledně obsahu Shadowlands s game directorem WoW Ionem Hazzikostasem. Komunita přetéká otázkami ohledně nového datadisku a alespoň některé byly zodpovězeny. Například s vydáním se stále počítá na rok 2020.
Kdo vyhrál bitvu o Azeroth (tedy "Battle for Azeroth")?
Ožehavá otázka! Síly Sylvanas prohrály, ale s ohledem na Sylvanasinu současnou pozici se nedá natvrdo říci, že by prohrála. Ani Aliance, ani Horda nevyhrály. Uzavřely mírovou dohodu. Což je něco, o čem se dá debatovat během následujících let.
Zpozdí se expanze kvůli pandemii koronaviru?
V březnu se během jednoho týdne Blizzard adaptoval na vzniklou situaci a od té doby je tým schopen pohodlně pracovat z domu. Vydání Shadowlands se tak stále plánuje na rok 2020.
Co se bude dít v pre-patchi Shadowlands?
Kompletní detaily se zveřejnění, až se pre-patch bude blížit. Blizzard nicméně chce odvyprávět příběh nemrtvých poté, co Sylvanas zničila Helm of Domination. Toto vyprávění bude situované zejména do Icecrownu a obecně Northrendu. Také je potřeba dotáhnout do konce některé příběhové linky, jako například tu Nathanosovu, neboť po něm jde hodně lidí.
Změna Covenant
Již delší dobu víme, že Covenant budeme moci měnit. Jak jednoduché nebo složité to ale bude? Základní filozofie je podle Blizzardu taková, že opustit Covenant a přidat se k jiné bude poměrně jednoduché. Zato pokud byste se (jako zrádci!) chtěli znovu přidat ke Covenant, kterou jste už jednou opustili, bude to o dost složitější. Blizzard prý díky azeritovému armoru zjistil, že někteří hardcore hráči jsou více než ochotní kvůli změnám platit stále se zvyšující částky, přestože toto zvyšování ceny mělo sloužit k tomu, aby hráče v určitý moment odradilo neustálé změny provádět. Blizzard se tedy nejspíš rozhodl přitvrdit a přimět hráče, že volba Covenantu je o trochu větší zodpovědnost, než jenom jaké si člověk na sebe ráno navlékne tričko. A že pokud jednou od Covenantu odejdete, nebudete moci k němu o dva dny později jen tak nakráčet a chtít se zase kamarádíčkovat.
Soulbindy
V Shadowlands bude existovat mechanika jménem Soulbinding. Půjde v podstatě o propojení dvou duší a vzájemné sdílení mentálních zdrojů. Z gameplayového hlediska to znamená, že jakmile budete mít vybraný svůj Covenant, můžete si rovněž vybrat jednu z bytostí daného Covenantu a propojit s ním svou duši. To vám umožní naučit se nové ability, které vám skrze duševní pouto poskytne váš spojenec – díky tomu může jít i o ability, které by normálně nebyly vůbec dostupné pro vaši classu.
Poté, co se poprvé připojíte ke Covenant, budete mít zezačátku k dispozici dvě postavy na Soulbind. Třetí si odemknete skrze Covenant kampaň. Narozdíl od Covenantů si Soulbindy můžete libovolně prohazovat, a to kdykoli a podle toho, jak se vám to bude zrovna hodit.
Model Jailera
Bylo potvrzeno, že toto je opravdu model Žalářníka s velkým Ž (Jailer), tedy hlavního záporáka datadisku, nikoli žádného náhodného NPC.
Model Sylvanas
Pročpak má Sylvanas nový model? Nu, v podstatě ze stejného důvodu, proč my hráči nahazujeme nové transmogy. Sylvanas se dala do holportu se Žalářníkem a je tak nyní v podstatě součástí "Maw Covenant", stejně jako my hráči se přidáme k některé ze čtyř shadowlandských Covenants. A tak se podle toho královna smrtonoška také oblékla.
Kael'thas
Kael'thas Sunstrider bude součástí encounteru v raidu Castle Nathria (lokace Revendreth). Podle vydataminovaných textů s ním ale nebudeme bojovat, nýbrž ho zachraňovat. V interview padla otázka, zda ho tedy osvobodíme (neboť on po smrti v Revendrethu trpí za své hříchy). Odpověď: existuje možnost, že budeme moci Kael'thase osvobodit. (Tak díky, Ione, za velmi konkrétní odpověď.)
Co po levelu 60?
Všechno zatím není hotové. Pořád budou existovat world questy. Covenants budou disponovat "povoláním" (calling), což budou něco jako nové Emissaries. Má jít o něco víc než jen "splňte X world questů". Rovněž bude dostupná epická quest linka vázající se ke Covenant, která vám odemkne další Soulbind (viz výše). Z dlouhodobého hlediska bude důležité levelování vašeho Covenant Sanctum (svatyně). Budete rovněž plnit rozsáhlou řadu aktivit na sbírání Animy. Také budete sbírat duše z Torghastu a Maw (end-level lokace) a nosit je své Covenant.
Také se budete moci zabavit raidy, dungeony a PvP.
Maw
Maw (Chřtán) bude lokace pro maximální level. V alfě se otevře během pár týdnů. Váš příběh v Shadowlands začíná právě ve Chřtánu, kam nyní odchází všechny duše, co přijdou do Shadowlands. Hráči se tedy ocitnou nejprve tam a povedou síly proti Žalářníkovi, pánovi Chřtánu. Poté skončíte v Oribosu (hlavní město Shadowlands, hráčská neutrální základna). V průběhu levelování se pak do Chřtánu ještě párkrát vrátíte v rámci questové linky, ale jakmile dosáhnete levelu 60, bude tato end-game lokace vaše hlavní působiště.
Legendárky
Blizzard stále zvažuje, jak to bude s legendárkami v Shadowlands. Prozatím se tým přiklání k tomu, aby to bylo podobně jako v Legion, takže by člověku padla legendárka každé asi 2 nebo 3 týdny. A člověk bude moci mít equipnutou vždy jen jednu legendárku.
Armor sety
Každá Covenant bude poskytovat sety na transmog a dále tu budou raid sety. Pokud jde o "Maw raid" set, současný plán je takový, že set bude poskládán z legendárek. Set nepůjde odemknout hned v 9.0, hráči jej budou kompletovat v průběhu celé expanze.
Classové sety
V současné chvíli se tým soustřeďuje na Covenant sety, ale rádi by se pokusili přinést zpět classové sety.
PvP
Vrátí se Conquest a Honor body. Nejsou plánovány žádné nové battlegroundy, ale možná dostaneme novou tematickou arénu v Shadowlands.
PvP Gladiator mounti a tituly
Neplánuje se dělat je account-wide, neboť reprezentují významné úspěchy a dovednost v hraní konkrétní classy.
Propojení Azerothu a Shadowlands
Existují propojení a paralely mezi Pantheonem Titánů a Pantheonem Smrti, který vládne nad Shadowlands. (Každá lokace Shadowlands, potažmo Covenant, má svého vůdce s vlastními motivy a agendami.)
Kolik expanzí dopředu se plánuje?
Plánuje se tak dvě expanze dopředu. Tým nemá promyšlené specifické věci takhle dopředu, ale ví už například to, že se o dva datadisky později půjde do Shadowlands. Detailnější plány se pak mohou měnit v průběhu času – například Bwonsamdi napřed měl mít v Shadowlands jen malou roli, ale když si jeho postavu lidé oblíbili v BfA, tak se Blizzard rozhodl dál mu v Shadowlands víc prostoru. (Například se podíváme do Bwonsamdiho "kapesní dimenze" v Shadowlands, kde přechovává své dušičky. Půjde o dungeon jménem The Other Side, kde finálním bossem bude jiný loa smrti, Mueh'zala.)
Customizace Allied ras
Pokud jde o počáteční vydání Shadowlands, datadisk se bude zaměřovat na původní rasy. Customizace postav je ale neustále probíhající záležitost, která není nikdy zcela hotová.
Updaty Stormwindu a Orgrimmaru
V alfě došlo k updatům některých oblastí v hlavních městech. Blizzard chce i nadále aktualizovat starý svět, ale nejde jim o žádné velké předělávky. Na to možná dojde až někdy v budoucnu.
Layering
Padla otázka, zda v Shadowlands bude aplikován layering. Odpověď je taková, že layering je záležitost pouze Classicu. Shadowlands bude i nadále využívat sharding. (Co je layering a sharding si můžete přečíst zde.)
Alfa – počáteční zóna pro Hordu
V alfě Shadowlands je prozatím dostupná nová počáteční levelovací zóna jen pro hráče Aliance. Pro Hordu by se měla zpřístupnit během pár týdnů. Tým chce nejprve vychytat bugy a zapracovat feedback od aliančních hráčů, aby nemusel bugy opravovat nadvakrát.
Levelování v alfě
Padla otázka, zda levelování v alfě není trochu moc rychlé. Odpověď: hodnoty zatím nejsou v alfě 100% vychytané. Sedm hodin na vylevelování je asi moc rychlé, ale tým chce mít v alfě levelování rychlejší než na retailu.
Modroocí krvaví elfové
Opravdu si budeme moci nacustomizovat modrookové krvavé elfy, jak tvrdí datamining? Prý ne, nemá jít o customizaci pro hráčské postavy, jen textury pro NPC.
Nové Mythic+ affixy
Plánuje se pokračovat se sezónními affixy. Pár affixů se možná dočká redesignu, pokud se přijde na lepší řešení. Mythic+ je jedna z posledních věcí, na kterých se bude pracovat, protože napřed je potřeba mít dokonale poznané dungeony, než se na ně začnou nabalovat další prvky.
Herní ovladače
Celá řada lidí už nyní využívá ke hraní WoW herní ovladače. Blizzard chce učinit WoW dostupnější i pro tyto hráče, ale zároveň neexistují žádné plány na to, že by WoW přešlo i na konzole.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Silveralius 29.04.2020 11:32
"Blizzard prý díky azeritovému armoru zjistil, že někteří hardcore hráči jsou více než ochotní kvůli změnám platit stále se zvyšující částky, přestože toto zvyšování ceny mělo sloužit k tomu, aby hráče v určitý moment odradilo neustálé změny provádět."
Tohle je věc co mě v BfA naopak na začátku neskutečně štvala. Do M+ a do Raidu se hodili jiné Azerite traity. A pokud člověk nechtěl platit zbytečně vysoké částky za změnu tak prostě musel to naplánovat tak, že nejdřív odejde M+ a pak Raid a pak nic nebo bude mít dva itemy.
O tom, že by třeba na jednoho bosse se hodila víc jiná spec (dmg) a na jiného bosse jiná spec (stále dmg) mohl zapomenout. Nedoplatil by se.
Což mě přivádí k další části.
"Narozdíl od Covenantů si Soulbindy můžete libovolně prohazovat, a to kdykoli a podle toho, jak se vám to bude zrovna hodit."
Takže doufám, že to nedopadne tak, že jedni Covenanti budou mít OP Soulbindy pro Heal spec a jiný Conenanti budou mít OP Soubindy pro DMG spec
Jelikož tohle je prostě klasika blizzardu. Už dlouhou dobu znesnadňuje efektivní hraní dvou spec na jedné postavě.
No zatím nevím co na to celé říct hodně se bojím, aby byl dostatek endgame obsahu.
BfA na začátku měli celkem málo endgame obsahu. Teď na konci už je to lepší.
Ale asi je zatím moc brzo na to hodnotit.
Kaspo 29.04.2020 07:36
Jedna vec mi vôbec nedáva zmysel, Ion hovorí, že zmeniť covenant bude ľahké, ale vrátiť sa nie. Ale čo ak niekto hrá viac spec., tank, hral, dmg, prečo nedajú covenant na spec, keďže end game si to bude vyžadovať.
Galifry 29.04.2020 09:37
Nevím, jestli tě správně chápu. Role ti Covenant omezovat nebude, ty Covenant ability jsou buď univerzální, že fungují na všechny 3 role a nebo se mění podle specu (např Kyrian abilita pro Paladiny má různé podoby podle specu).
Takhle obecně se na to nedá dívat. Každá classa má jiné ability v rámci Covenantů , takže třeba s Monkem to budeš řešit jinak než s Paldinem apod..
Ten gameplay budou ovlivňovat i Soulbinds, který jsou taky jiný v rámci každýho Covenantu, legendárky.
Pak bude záležet na hráči a jeho herním stylu. Mythic raider si samozřejmě vezme abilitu, která mu dá nejvíc dmg bez ohledu na Covenant, jiní hráči budou brát to, co se jim bude líbit na základě příběhu, transmogů a bude jim jedno co ta abilita dělá např. Ale myslím, že je jěště brzo mluvit o Endgame, ty ability ještě nikdo pořádně neviděl, nejsou čísla.
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet