Jako jeden z redaktorů jsem dostal pozvánku do probíhající Alfa verze Shadowlands. Pořádně jsem na retailu hrál Cataclysm, poté jsem chvíli grindil Legion, ale od té doby jsem retail, až na vyzvednutí odměn za sběratelky, nezapl. Spoustu věcí si z "Katáče" a Legion nepamatuji, proto prosím omluvte případné nepřesnosti. Aktivně hraji akorát World of Warcraft Classic. Proto jsou pro mě Shadowlands jak Jiříkovo vidění.
Vzhledem k dlouholeté absenci na retailu pro mě bylo překvapením už samotné vytváření postav. Například detaily taurenských hlav byly dechberoucí. Všechno krásně vyhlazené, ostré, barvy nejsou "vyblité". Jen výběrem postav jsem se dokázal zabavit na hodinu, ten pokrok je i od Legionu obrovský. Mírný vliv na Shadowlands může mít i Radeon software, který dělá s ostrostí divy. U Classicu funguje taktéž, ale vzhledem ke stáří použitého enginu asi nemůžu očekávat zázraky.
Při vytváření postavy si můžete vybrat, zda se chcete prokousat do Shadowlands od prvního levelu, nebo si necháte vytvořit "padesátku" a nechat se hodit rovnou do první lokace Bastion. Vybral jsem si druhou možnost, na Classicu dokončuji několikátou 60 a další začátek by mě už asi zabil. Po vytvoření postavy, oblíbeného taurenského šamana, jsem se pokochal loading screenem a vyrazil objevovat Bastion.
Když jsem poprvé vstoupil do Bastion, zůstal jsem stát v němém úžasu a na nějaké plnění úkolů jsem neměl ani pomyšlení. Krása střídá nádheru, tlačítko Screenshot cvaká jak zběsilé. Velkolepá architektura a barevná paleta skvěle ladí a vše podrhuje hudba. Poprvé se mi stalo, že jsem po pěti minutách hudbu nevypínal, ale naopak si ji užíval plnými doušky. Glenn Stafford se vyznamenal.
Při běhu mého taurena jsem si všiml, že se změnila animace. Z generického běhu je najednou animace připomínající bruslení. Ne že by to bylo na škodu, spíš naopak. Další obrovskou změnou proti Classicu jsou animace skoků. Na Classicu kráva rozhodí ruce do stran, zatímco textury na sebe špatně navazují; v Shadowlands vyhodí pracky do vzduchu a vše je krásně a plynule animované, a to do posledního chlupu. Detaily modelů obecně jsou na velmi vysoké úrovni. Když kolem mě protančil Shadow priest ve Void formě, marně jsem hledal čelist pod stolem. Nové se mi zdají i animace útoků. Další drobností, které jsem si všiml, je, že jména objevující se nad postavami mění barvu v závislosti na tom, jaké je za nimi pozadí, a ohraničení písma má svoji barvu. Na screenshotu se mi to nepovedlo zachytit, takže to může být i glitch. Na tom všem se ukazuje, že WoWko ušlo od Legionu (na tomto engine mimochodem běží Classic) obrovský kus cesty.
Když už jsme u té grafiky, hraji na Intel i5-6500, Radeon RX580 8GB, 16 GB RAM, níže naleznete moje nastavení, při kterém si hra drží stabilních 144 FPS. Tudíž Blizzard nejspíš provedl i nějakou tu optimalizaci, takže za mě další palec nahoru.
Ale nemůžu se akorát kochat, je čas věnovat se questům. Staré známé Quest UI z Legionu je i zde, osobně si myslím, že mírně vylepšené. Kromě obligátních nápověd na minimapě se například na obrazovce objeví zlatý diamant ukazující Quest Objective, otazník s vykřičníkem dostaly pozadí, snad aby byly lépe viditelné proti pozadí.
Questy, které jsem zatím měl možnost splnit, se nijak neliší od starého známého průměru. Dojdi támhle, zabij X creepů, vylootuj Y věcí a vrať se. Šedý průměr, ale nejspíš to bude tím, že jsem se během prvního dne nedostal tak daleko a lepší úkoly mě nejspíš čekají později. Úkoly odsýpají hezky jeden po druhém, a to i přes očividně pomalejší styl boje, než jaký si pamatuji z Legionu. Je potřeba mačkat více tlačítek, ale zjednodušený systém talentů zůstal, což mě osobně mrzí.
Změn jsem si všiml i u herního UI, které doznalo podstatných Quality-of-Life změn. Nutno podotknout, že k lepšímu. Menu a batohy jsou přesunuty do pravého dolního rohu, ve spodních barech je víc políček (a to kvůli právě přesunutému baru s menu), questové předměty nezavazí v inventáři, u shamana nepadne Maelstorm Weapon po odlogování. V chatu jsou třídy postav barevně odlišené, kdysi jste k tomuto potřebovali addon. Podobných drobností by se určitě dalo najít více.
První den jsem strávil v Shadowlands jen pár hodin, ale i tak mám ze hry skvělý pocit. Což může být dobrým znamením do budoucna. Doufám, že další lokace a dojmy budou stejně pozitivní.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Throx 13.04.2020 11:32
Ta recenze mi pride ako by ten typek hral naposledy asi cataclysm a doteraz nehral aktualne wow....
WitekCZ 13.04.2020 12:19
Píšu to hned v druhé větě, takže ještě jednou speciálně pro tebe: Pořádně jsem na retailu hrál Cataclysm, poté jsem chvíli grindil Legion, ale od té doby jsem retail, až na vyzvednutí odměn za sběratelky, nezapl.
Trixo 12.04.2020 21:27
Keď už recenzuješ nový datadisk tak by si mohol mať trošku väčší prehľad aspoň o poslednom. Z tohoto som sa dozvedel akurát to aký máš PC a že expíš 150tu 60-ku na classicu. Mrzí ma že pozvánky vlastne dostávajú aj ľudia, ktorí nemajú ani základný prehľad o aktuálnom wowku....
WitekCZ 13.04.2020 12:21
Hned v druhé větě píšu, že jsem naposledy hrál Cataclysm a několikrát jsem to zmínil i v textu. O přístup jsem žádal pouze pro naše redaktory, pro sebe jsem jej kvůli vytížení v osobním životě, nechtěl. Blizzard mi jej i přesto poskytl.
Yuuka 12.04.2020 08:10
Ano vypadá to sice nádherně ale to vypadalo BfA taky. Trochu se bojím aby i Shadowlands nakonec neskončil stejně.
LaCryCZ 12.04.2020 06:49
Už se ví, kdy vyjde pro všechny?
Valohran 12.04.2020 08:55
Zatím neposunuli release SL na 2021, takže se to asi budou snažit vydat letos. Myslím, že Q4 je celkem pravděpodobný, tipuju konec listopadu/začátek prosince. Na Blizzconu, pokud bude, bych v takovém případě čekal hinty na 9.1-2 a oznámení TBC.
Galifry 12.04.2020 10:46
@Valohran Pochybuju, že to vydají na prosinec, Blizz vždycky držel "Holidays" jak pro sebe tak pro hráče. Osobně si myslím, že pokud to nevyjde do začátku listopadu, tak už to letos nebude.
Valohran 12.04.2020 16:23
@Galifry Začátkem prosince vyšla Cata, takže to není úplně vyloučené. Souhlasím ale, že se pravděpodobně budou snažit stihnout 13. listopadu - datum totožné s WotLK a WoD. Plus podzimní "halloweenská" estetika by mohla Shadowlands prospět ohledně marketingu.
Galifry 12.04.2020 17:04
@Valohran To už je ale nějaká doba. V posledních datadiscích vyšel do měsíce od vydání raid a před Vánoci raid nevypustí. Nemyslím, že by datadisk vyšel a byl třeba 2 měsíce bez raidu. Nicméně hlavní faktor snad bude připravenost hry.
Valohran 15.04.2020 11:11
@Galifry souhlas.
Valohran 11.04.2020 21:40
Díky za recenzi když řekli že přidají naváděcí šipku přímo do světa, vzpomněl jsem si na svůj starý addon z dob tbc, který plácl obří zelenou šipku doprostřed obrazovky a dost jsem se bál, ale ze screenů to vypadá celkem decentně. Jsem zvědavý na další tvoje postřehy
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet