Jako jeden z redaktorů jsem dostal pozvánku do probíhající alfa verze Shadowlands. Pořádně jsem na retailu hrál Cataclysm, poté jsem chvíli grindil Legion, ale od té doby jsem retail, až na vyzvednutí odměn za sběratelky, nezapnul. Spoustu věcí si z "Katáče" a Legion nepamatuji, proto prosím omluvte případné nepřesnosti. Aktivně hraji akorát World of Warcraft Classic. Proto jsou pro mě Shadowlands jak Jiříkovo vidění.
Při čekání na řemeslníky a díky náhodou volné sobotě jsem si po delší době našel chvilku na alfu Shadowlands. Od posledního zapnutí Shadowlands se toho událo mnoho, např. do hry přibyla celá nová zóna Revendreth. Tuto příležitost jsem využil k tomu, abych si udělal novou postavičku, tentokrát však za Alianci.
Když jsem se výše zmiňoval o novinkách, jedna mě přivítala při vytváření nové postavy. UI je zcela nové, značně předělané a zjednodušené. První pocit mi říká, jako by tam něco chybělo. Nakonec mi došlo co – jsou to "live" náhledy. Ale nakonec je celá obrazovka vzdušnější, přehlednější a modernější. Třešničkou na dortu je, že když si příblížíte postavu, pozadí se rozostří a vyniknou detaily. Podobný trik využívají fotografové při dělání portrétních fotografií. Blizzard si nejspíš změnou UI dělá místo na nové Allied rasy. Dávalo by to smysl, protože daleko snadněji posune kolečka, než kdyby musel dodělávat složitou grafiku.
Nakonec jsem si vybral Lightforged draenei. Nikdy jsem tuto Allied rasu neměl možnost vyzkoušet, tak proč ne teď? Na druhé obrazovce, při výběru detailů, jsem si nemohl nevšimnout chybějících live náhledů. Místo nich jsou decentní šoupátka.
No, a jelikož jsem zapomněl, že pokud chci rovnou do Revendrethu, musím si při výběru tuto možnost zaškrtnout, takže mě vstup do zlatem prozářené draeneiské lodi Vindicaar poněkud překvapil, jelikož jsem čekal temnou atmosféru. Udělal jsem pár screenshotů a šel dělat druhou postavičku. /facepalm
Napodruhé jsem postavičku zvládl správně a vydal jsem se do temnotou prostoupeného Revendrethu. Po loading screenu mě přivítala oblast, ze které je cítit smrt na každém kroku. Nevím proč, ale začínám si zpívat "Hello darkness, my old friend, I've come to talk with you again." Jo, a upíři jsou tu cítit taky. Po nalogování mám nutkavý pocit dojít si do spížky pro paličku česneku.
Gotická architektura, zvolená paleta barev – kombinace tmavých odstínů modré, fialové a rudé –, kvílící meluzína, podmanivá hororová hudba, nářek umírajících, nové i staré hroby, vrzání dřeva (nejspíš rakví), houkající sovy nebo létající chrliče jsou dokonalým kontrastem k Bastionu. Sám pro sebe si říkám "Tady se mi bude líbit." A nebyl jsem daleko od pravdy.
Vydal jsem se prozkoumávat temná zákoutí při dělání prvních úkolů a Printscreen opět nestíhal. Při pobíhání světem neunikla mé pozornosti jedna drobnost. Kdysi, když jste umřeli, zůstala po vás mrtvolka postavičky. V Revendrethu po mrtvé postavě zůstane klečící duch s "ohnivým" efektem unikající duše. Pokud si říkáte, že jste takový plamen už někde viděli, nejste daleko od pravdy. Podobný vzhled mají Death's Breath z Diablo 3. A stará známá obrazovka smrti, kdy vidíte průhlednou postavičku, je taky ta tam. V němém úžasu dobíhám pro mrtvolku. Místo obligátní kostřičky po oživení zůstane průsvitný fosforeskující skelet. Celý efekt smrti je doprovázen krásnou, tematicky laděnou muzikou. Zde se Blizzard vyřádil.
Pridefall Hamlet jako živý opouštím stylově v pohřebním voze. Následuje cutscéna, která jasně dává najevo, že není hotová. Bohužel je buď špatně sestříhaná, nebo bugnutá (opakovaně se objevuje loading screen a filmeček přeskakuje), ale vzhledem k tomu, že se jedná o alfa verzi, s klidným svědomím vše ignoruji a jdu si pro pití.
Od minula jsem si všiml několika drobných změn a je vcelku možné, že jsem novinky během posledního testování přehlédl nebo je ignoroval. Namátkou upravená grafika zadávání questů (lebka, nebo jiná grafika v rohu), změněné bary nad nepřáteli – drobnosti, které ale lahodí oku. Co mě osobně zarazilo, je počet questů. V první části jsem tomu nevěnoval příliš pozornosti, ale dnes jsem si všiml, že jich je málo, hodně málo, dva až tři maximálně, což je nezvyk, když na Classicu jich člověk může dělat najednou třeba až 10. Systém se opět opakuje, zabij & dones. Tajně doufám, že se celá struktura úkolů posune dopředu, ale na druhou stranu je mi jasné, úkoly jsou jen prostředkem, jak se co nejrychleji dostat na maximální level a do dungeonů a raidů.
Pouť expení paladina v Revendrethu po několika hodinách končí. Musím přiznat, že lokace, kterými jsem si prošel, ve mně zanechaly neskutečný dojem perfektně odvedené řemeslné práce. Retri paladina si pamatuji bohužel daleko lepšího, vydržel toho mnohem víc. Zde mi přišel v porovnání se shamanem děsně "papírový". Možná za to může zvolený systém talentů nebo prostě jen nezvyk. Prozkoumáváním bych dovedl strávit neskutečné množství času, ale povinnosti volají.
Je vidět, že se o něco zlepšila optimalizace, ale bohužel na druhou stranu hra několikrát bez zjevných příčin spadla. Snad to do dalšího patche opraví.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Valohran 28.04.2020 00:15
Efekty okolo smrti vypadají hezky, to se těším, až uvidím na vlastní oči. Jinak Revendreth vypadá opravdu krásně propracovaně a zatím co jsem četl spoilery, vypadá to tam i na napínavý příběh.
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet