Představy Blizzardu o talentových stromech
Blizzard se při tvorbě těchto aspektů hry snaží držet takovéto koncepce: Je lepší mít jednoduší a méně rozsáhlou věc, která ale jde do hloubky, než mít složitou monstrózní věc, která se snaží pokrýt všechno, ale u ničeho se jí tak nedaří pořádně. To bychom u takového množství talentů, alespoň podle mého názoru, těžko mohli čekat. Hlavní úkol Cataclysmu tedy stále je odstranit nepotřebné pasivní talenty. Avšak to se u současného množství talentů nejeví jako uskutečnitelné, Blizzard proto zredukuje počet talentů v jednom stromě na 41. S tímto krokem se proto sníží i počet vašich talent bodů a rychlost, jakou je budete získávat.
I přesto by měly zůstat zachovány důlěžité unikátní talenty, které vám dávaly určité nové kouzlo apod. Zůstane zachováno velké množství talentů, které bude jednotlivé hráče odlišovat od jiných, ale odstraní se spousta jiných, přebytečných. Nejde o to, dát hráčům méně možností výběru talentů, jde o to, udělat tyto možnosti smysluplnými. Rotace kouzel by se neměla měnit, stejně jako by měly zůstat zachovány všechny důležité talenty. Změní se prostě to, že již si nebude muset vybírat talenty, které vás zas až tolik nezajímají, jen proto, že je potřebujete pro přístup k dalšímu talentu.
Měnit se také budou PvP buildy a některé jejich aspekty (např. spell pushback). Vždy tu budou PvP a PvE buildy, ale rozdíl mezi nimi by se měl zmenšit. Hráči prostě nebudou muset mít jednu svou specializaci na PvE a druhou na PvP.
Větší specializace
Talentové stromy by měly opravdu reprezentovat vámi zvolený styl hraní. Už první talenty, které použijete, by měly být velmi významné. Když si zvolíte Enhancement, měli byste se cítit jako Enhancement šaman hned od desáteho levelu, a ne až od čtyřicáteho (kdy získáte Stormstrike - alespoň nyní, nebudeme spekulovat o Cataclysm). Jakmile získáte první talentový bod, hra se vás zeptá, jakou specializaci si chcete zvolit, ještě než ho někam vložíte. Tato volba vám přinese různé výhody, například pasivní bonusy, které pro danou roli potřebujete. Tyto výhody budou dostupné, jen když si daný strom zvolíte jako primární. Každý strom bude samozřejmě dávat unikátní bonusy. Půjde jak o bonusy klasické typu jako "zvýšení Fire damage o 20%" nebo "zvýšení dosahu kouzel o 5 yardů" (pouze příklady, kdo ví, jak to nakonec dopadne), ale i o zajímavější věci jako "pasivní regenerace rage" místo původního Anger Management, "dual wield specializace" pro Fury warriory nebo Combat roguny a konečně například samotné dual-wield pro Enhancement shamany.
Prvotní výběr stromu odemkne aktivní schopnosti, které jsou klíčové pro danou roli. Cílem Blizzardu je zpřístupnit schopnosti dané specializace mnohem dříve, než tomu bylo u starého systému talentů. Například to, že Enhancement šaman bude okamžitě mít Dual-Wield a Lava Lash, mu umožní, aby se okamžitě cítili jako pravý Enhancement šaman. Další takovéto ability dostupné od levelu 10 budou například Mortal Strike, Bloodthirst, Shield Slam, Multilate, Shadow Step, Thunderstorm, Earth Shield, Water Elemental nebo Penance.
Dosažení dna stromu
Talentové stromy budou mít okolo 20ti unikátních talentů, místo nynějších asi 30ti, což bude vlastně jakýsi návrat k vanilla WoW. Tyto stromy se budou většinou dost podobat stromům, které jsme již uveřejnily u nás na webu, akorát budou některé talenty odstraněny. Půjde hlavně o nudné či příliš specializované talenty, hlavní myšlenkou Blizzardu je zachovat vaši spell rotaci. Damage i léčení by mělo zůstat stejné, avšak změní se pasivní bonusy, které budou záležet na vaší specializaci.
Při levelování dostanete 1 talent za každé dva levely (celkem 41). Pravděpodobně se na jednom levelu budete moci naučit nová kouzla a na tom dalším získáte nový talent bod. Navíc nebudete moci dát talenty do nějakého dalšího talent stromu, dokud ve vašem hlavním nebudete mít 31 bodů. To bude možné až na levelu 70. I noví hráči by tak měli pochopit význam dosažení dna talentového stromu. Dual spec a talent reset by měly fungovat stejně jako dnes, takže volba specializace rozhodně není neměnná.
Mastery
Původní Mastery bonusy jste měli dostávat podle toho, jaké talenty si zvolíte. Nyní bude záležet na specializaci. Tyto pasivní bonusy jsou čistě procentuální a nyní již nebude záležet na tom, kolik talent bodů použijete. Mastery bonus se bude odvozovat z Mastery statu, který získáte z předmětů na vysokém levelu a Mastery bude pasivní skill, který se naučíte okolo levelu 75. Tyto staty by měli být velice podobné jako bonusy jednotlivých stromů, o kterých jsme již informovali dříve. Tyto staty půjdou vylepšit zvyšováním Mastery ratingu, které najdete na předmětech na vysokém levelu.
Shrnutí
Když hráč dosáhne levelu 10, dostane základní informace o každém ze svých tří talentových stromů a bude si jeden muset vybrat. Pak použije první talent. Další stromy zůstanou nedostupné, dokud nebudete mít alespoň 31 bodů ve vybraném stromě. Postava získá aktivní schopnost a jeden nebo více pasivních bonusů, každý unikátní ke stromu, který si vybrala. S kžadým levelem získáte buď nová kouzla nebo další talent. Musí projít skrz 31 talentů až na dno, z nichž každý bude zajímavější než tomu bývalo dříve. Na levelu 70 budete mít celý strom vyplněný, takže se vám otevřou i další stromy. Jakmile se hráči přesunou do lokací 78+, které přijdou s Cataclysmem, narazí na předměty se statem Mastery. Když se naučí Mastery od svého trenéra, získají bonusy z tohoto statu, které budou založené na specializaci, jež si vybrali.
Jedná se o velice významné změny, takže se ještě může hodně věcí překopat. Každopádně jde o velice odvážný krok od Blizzardu a jak tak sleduju reakce, je jich i dost pozitivních. Samozřejmě se ozvala většina QQpeople, ale narážím i na dost pozitivních komentářů, i tady na Festivalu Fantazie. Tohle totiž opravdu vypadá na jakýsi návrat k vanille...
Pro jistotu ještě jednou:
- Na 10. levelu budete vyzváni, abyste si zvolili hlavní talent strom.
- V tomto talent stromě budete muset investovat 31 bodů, do té doby nebudete moct přidávat talenty jinam.
- Každý strom bude mít pouze 7 tierů (řádků).
- Počet talentů na 85. levelu bude 41 (Cataclysm). Nyní máte 71 talent bodů na 80. levelu (WotLK).
- Mastery se nebude vázat na počet investovaných talent bodů. Bonus se bude vázat na váš primární talent strom a počítat se bude z Mastery statu.
Zdroj: Zarhym
Naposledy upravil/a Wrent 20.07.2010 v 00:32:28.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
czlukas 09.07.2010 23:59
jezis chapes ze do toho jednoho stromu jde nastrkat JEN tech 31 pointů? tam proste vic talentu neni. Tim padem nemuzes proste nahazet 41 TP do jednoho stromu bo se jich tam vleze jen 31. Tim padem nahazis vsechny talenty v jednom stromu a zustane ti 10 TP, ktere vyuzijes v ostatnich
Andros 09.07.2010 21:45
v jednom stromě je asi jen 20 talentů... 31 talent pointů musíš do něj nastrkat.. ber v ůvahu, že ty talenty půjdou naklikat víckrát, jako je to teď, akorát asi jen 3x a některý jen 1x(obvykle nový spelly) zbylých 10 můžeš dát do jiných stromů a nebo namaxovat ten primární, do kterýho jsi dal 31 talent pointů
czlukas 09.07.2010 21:23
to TaroxorTys me nepochopil.Mas 41 talent pointu a 31 talentu v JEDNOM strome... kdyz musis dat 31 do jednoho stormu abys mohl davat do ostatnich musis tim padem dat vsechny TALENTY (ne talent pointy) prave v tom hlavnim strome. ano pak muzes dat tech 10 do ostatnich, ale uz budes mit v tom jednom strome talenty vsechny.Vem si priklad z destro locka. Jsou 2 typy: fire a shadow lock. Kazdej maji jinej build, ale oba maji destro talenty - ted budes muset mit jak fire tak shadow talenty, protoze do toho stromu musis dat vsech 31 TP, abys mohl davat ostatni stromy.
Taroxor 09.07.2010 17:43
czlukas 09.07.2010 17:19
no tak podle noveho postu bude mastery jen pridam k vecem, cili crit haste atd stale zustane, ale i tak mi to smrdi zlehcovanim. Uvital bych ale kdyby se vratili spolecne veci, treba ze item bude mit hunters and enhacment shamans only atd
Shandow 09.07.2010 17:12
J treba ze Frost DK bude mit 1,2,...% ze da +XX frost dmg a znehybni vas na reba 1-2secJinak me se ty zmeny libi,ale vzdycky se najde naky - a naky +
czlukas 09.07.2010 17:06
hmm nelibi se mi ze musim v stromu naklikat VSECHNY talenty... ok bral bych kdyby treba bylo nutne nakliknout POSLEDNI talent, nebo jen 21, ale vsechny ? Urcite budou v kazdem strome pve i pvp talenty, a ja nechcu pvp talenty kdyz hraju pve, proto bych si je radsi vynechal.Jinak opravdu paradni zmeny, ale vypada to tak, ze itemy na vysokem lvl budou uz opravdu vsecky stejne - napr ze mail veci budou mit proste jen mastery a tim padem budou sedet vsem shamanum i hunterum (misto AP SP haste atd proste jen mastery + mozna spirit)Ohledne tech spellu - vem si elemental shamana. Jeho hlavni kouzlo je lavaburst, ale posledni kouzlo je thunderstorm. Takze s vyberem stromu dostanes LvB (cement a restik ho mit nebudou treba) a potom v talentech budes mit dalsi jako treba thunderstorm. Kdezto cement bude mit od startu lava lash, ale stormstrike a takovej ten buff co ti dava instant cast az pozdeji.
Andros 09.07.2010 16:49
jasně že budou i pasivní, ale budou zábavný
Taroxor 09.07.2010 16:36
Taky me napadlo, kdyz teda Blizzard da vsechny dulezite skilly od 10. lvl, tak nevim jak potom chtej udelat talenty, kdyz napr. Subtlety rogun dostane na 10. lvl Hemmo, Sh.step, Sh.dance a vsechny skilly z posavadnich talentu (ani treba ne vsechny) tak co potom daj do talentu, kdyz tam nechtej pasivni? 7 tieru skillu ???
Taroxor 09.07.2010 16:22
Ja taky k zmenam talentu pristupuju negativne, ale cim vic o tom ctu tim vic se mi to zamlouva, ale treba napr. Mutilate build uplne zanikne, protoze nebudou talenty a skilly v obou ale jenom v jednom. Ale v tomto pripade doufam ze to Blizzard vypiluje k dokonalosti a prispeje to k zazitku ze hry.
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet