The Dark Prophet – údajný leak nového datadisku

http://media.wowfan.cz/uploaded/TheDarkProphet
Ať už si o Warlords of Draenor myslíme cokoli, na ideu nového datadisku se pravděpodobně těšíme všichni stejně. A možná někteří z vás před pár dny zaznamenali leak informací o nově připravovaném WoW datadisku. Pojďme si společně shrnout, co bylo obsahem tohoto ÚDAJNÉHO leaku, jaká je pravděpodobnost, že půjde o skutečný datadisk, a zahajme diskuzi na žhavé téma: chtěli bychom vůbec takový content?

Příběh a hlavní záporáci

Název, kterým je tento leak titulován, zní poměrně slibně. The Dark Prophet. Oním zmíněným Temným prorokem by měl být tajemný Zul, kterého si můžete pamatovat z Cataclysm patche Rise of the Zandalari i z MoP. Zul je mystický trollí vizionář, pod jehož vizí se shromáždila většina trollských kmenů (až na Darkspearské, neboť Vol’jin ukázal Zulovi s veškerou úctou prostředníček). A za jakým účelem? Hořkost ze ztráty kdysi tak mocných trollích impérií zřejmě nevyprchala ani po tolika tisících letech. Zul, který má zřejmě v tomto směru nějaký věštecký dar, už kdysi varoval trollského krále Rastakhana před Cataclysmem; toho Zulovo ničím nepodložené sýčkování však po nějaké době přestalo bavit a dal mu proto několik svých lodí, aby si on a jeho stoupenci mohli najít vlastní domov. Nakonec se však asi musel bít do hlavy, protože Zulova vize se samozřejmě naplnila a Zandalar byl Cataclysmem obrácen v ruiny. Ať už Zul jedná sám za sebe, nebo pod něčím vlivem (víme, jak rád se Blizzard opakuje a všichni si pamatujeme na Hakkara, kromě toho Zul vypadá opravdu až podezřele mocný – taková vize Cataclysmu nepřichází jen tak), podle všeho dle leaknutých informací požádal po fiasku v MoP Rastakhana o podporu pro jeho snažení. Rastakhan, sídlící na dosud neodkrytém ostrově Zandalar, se však zachoval podobně jako náš starý známý Vol’jin a Zula odmítl. Zul se mu za to odměnil převratem, nechal trollského krále zavraždit a sám se chopil nyní neomezené moci nad trolly. Lore vložka: Trollové Zandalari, u kterých Zulova iniciativa započala, jsou původní trollský kmen, z něhož později vzešly všechny ostatní – jde tedy o jakési trollí praotce. Po Rozdělení světa se tento kmen rozhodl vydat cestou vědění a magie a dali si za úkol uchovat trollí historii. Kmen byl velmi mírumilovný a víceméně netečný k okolnímu světu, aniž by se do čehokoli míchal... jenže pak přišel Zul, pravděpodobně velmi schopný řečník a manipulátor, který v trollech probudil hluboko zakořeněnou zášť a touhu po spravedlnosti. Dříve se před nimi třásl celý svět, ale pak přišli o všechno. Proč by si však nemohli znovu dobýt dřívější velikost? Podle dalších informací trollové získali nové spojence: zatímco v MoP to byli mogu, v tomto novém datadisku by se měli spřáhnout s další prastarou rasou – nagami. Cílem nag je podle všeho zaplavení kontinentů, aby celý svět pokryl oceán a ony se tak staly jeho neomezenými pány. Že by měli s trolly nějakou dohodu, že jim někde nechají nějaký pěkný kousek země...? Hlavní záporáci jsou v tento moment jasní. Ať už jde o skutečný leak, nebo jenom bezvýznamné víření vod komunity, byl by to od Blizzardu zcela logický tah. Dějová linka se Zandalari si o pokračování přímo říká, Zul je stále záhadný a nevyzpytatelný až hrůza a Azsharu jsme neviděli už pěkných pár datadisků (nebo ve WoW vůbec, pokud nebudu počítat její chabé entreé v Cataclysmu.) Je evidentní, že celou dobu kula nějaké své nečisté plány, a bylo by tudíž od Blizzardu hezké, kdyby nám konečně prozradil, jaké plány to jsou. Zároveň bychom se mohli dozvědět další informace o Starém bohu N’Zothovi, jemuž Azshara podle všeho slouží. Jestli Staří bohové po něčem touží, je to absolutní chaos a spolu s ním opětovná vláda nad celým Azerothem. Zaplavení kontinentů by jim tak do jisté míry splnilo oba jejich cíle. Není nicméně pochyb o tom, že jak nagy, tak možná i trollové jsou jen jejich nástroje, jak těchto cílů dosáhnout. Lore vložka: N’Zoth je po C’thunovi, Yogg–Saronovi a Y’Shaarj čtvrtý pojmenovaný Starý bůh. Měl by sídlit někde hluboko pod mořem, v potopeném městě Ny’alotha, které dost možná leží pod Maelstromem. Zároveň je nějakým způsobem napojený na Smaragdový sen, do něhož vypustil Noční můru, která jej nakazila a začala zvolna požírat. Ono propojení možná představuje Rift of Aln, trhlina ve Smaragdovém snu, na jejímž dně Malfurion Stormrage cítil zlo obrovských rozměrů. (Více o Noční můře v knize Stormrage od R. A. Knaaka.) N’Zoth je mimojiné zodpovědný za přeměnění Azshary a jejích poddaných na nagy a ty mu od těch dob slouží. Podívejme se teď na "naši" stranu. Zde by měl datadisk cílit především na trolly a noční elfy. Vol’jin získá možnost prokázat se jako schopný náčelník a Malfurion... že by ten zrovna potřeboval další prostor na hustodémonění? No, budiž. Kromě jeho náčelnictví bude v centru dění opět Vol’jinova loajalita k Hordě versus nabídka na připojení k boji o znovuvytvoření jednotného trollího impéria.

Nové zóny

Konečně bychom se měli dočkat spousty zapomenutých míst v South Seas! Ty by měly obsahovat 8 nových zón.
  • The Valarian Depths – podvodní zóna (nebál by se jí Blizzard, po rozporuplném přijetí Vashj’iru?), údajně menší než Vashj’ir – intro do příběhu kolem nag a startovní zóna – KONEČNĚ dokončení dějové linky kolem Neptulona a Ozumata
  • Zandalar – centrum Zandalari, sídlo (pravděpodobně) zesnulého krále Rastakhana, nyní zničené Cataclysmem – intro do příběhu kolem trollů a startovní zóna
  • Kul Tiras – KONEČNĚ!
  • Kezan
  • Tel’Abim – Pamatujete na Tel’Abim Banana? – Tel’Abim je tropický ráj, kde žije mírumilovný kmen trollů, Sunspear (Sluneční oštěp). Budou na straně hráčů a budou od nich potřebovat pomoc s rasou typu pygmy.
  • Plunder Isle – Zde se nachází základna Bloodsail Buccaneers. Údajně bychom měli být schopni naverbovat si zde námořníky do naší posádky (o vlastnění lodí více za chvíli). Jestli je to pravda, jsem všemi deseti pro tenhle datadisk. Yarrrrr!
  • The Rift – Maelstrom? Rift of Aln? N’Zoth, maybe? Každopádně by zde měl ležet Nazjatar, hlavní základna nag. Beztak se nakonec ukáže, že Nazjatar a Ny’alotha, N’Zothův bejvák, je jedno a to samé. – První endgame zóna.
  • Broken Isles – Nevěřím, že je mezi námi někdo, kdo by nechtěl vidět Sargerasovu hrobku. – Měli bychom se zde střetnout s nagami a trolly, kteří pátrají v Sargerasově hrobce po mocných artefaktech, které by jim pomohly v jejich snažení na ovládnutí světa. – Druhá endgame zóna. – Instance: Tomb of Sargeras (Pro většinu zón by se prý měly objevit 2–3 dungeony.)

Nová classa

  • Shadowstalker
Údajně by mělo jít o jakýsi mix mezi hunterem a rogunou – ranged classa, která používá luky, kuše a palné zbraně, ale zároveň by její významnou součástí měly být magické útoky. Přístupná by měla být trollům, krvavým elfům, orkům, goblinům, nemrtvým, lidem, trpaslíkům, worgenům, nočním elfům a gnómům. Specy:
  • Dark Ranger – DPS
  • Spirit Mending – healing
  • Shadow Hunter – DPS
Poznámka autora: Tato údajná nová classa je pro mě osobně asi hlavní důvod, proč považuji za dosti pravděpodobné, že je tohle všechno jenom hoax. Protože Shadowstalker zní přesně jako něco, co hráči vymýšlejí jako nové classy už celá dlouhá léta. Vždycky je to takový nějaký podivný mix dvou class, do kterého je přimícháno něco z toho, co by lidé ve WoW rádi viděli – třeba Demon Huntera, nebo v tomto případě Dark Rangera a typicky trollího Shadow Huntera.

Level Cap

  • 110
  • Hráči by měli mít možnost vytvořit si jednu postavu Shadowstalkera rovnou na levelu 100.

Hráčská činnost

Po prozkoumání startovních zón (Valarian Depths a Zandalar) a odhalení základního příběhu za nagami a trolly se hráči nalodí a vydají se na cestu do Kul Tirasu (Aliance) nebo na Kezan (Horda). Tato města by měla sloužit jako centra pro obě frakce. Hráči by zde měli získat svoji vlastní loď, s níž poté budou moci cestovat po ostatních ostrovech. Poznámka autora: Tohle opět zní smysluplně. Blizzard se totiž dříve vyjádřil v tom smyslu, že Garrisony se v dalším datadisku nevrátí v této formě, ale že je považují za skvělý motiv pro další vývoj. Pak přišel Shipyard a jeho existence může leccos naznačovat. Stejně tak budete na své lodi moci prozkoumávat otevřené moře i další, skryté ostrovy. Jak již bylo řečeno, můžete si do posádky naverbovat piráty, kteří vám poté budou přinášet různé bonusy – např. lodní kuchař vám odemkne speciální recepty pro Cooking. Jiní se budou vázat na různé další profese, budou zadávat questy a přinášet nejrůznější další výhody. Zkrátka taková nová verze followerů s cool šátky a šavlemi.

Kdy se dozvíme, jestli je tohle všechno pravda?

Mohlo by se nám to poštěstit už na Gamescomu, který se koná 6. – 9. srpna. Pokud ne, pak si musíme počkat na Blizzcon (6. – 7. listopadu).

A jaká je šance, že je tohle všechno pravda?

Tento leak by měl pocházet od člověka, který leaknul i Warlords of Draenor. Určitá šance pravdivosti tu tedy je. PRO pravdivost dle mého názoru hovoří příběh, informace o vlastnění lodi a nabírání posádky a celková logika contentu. A možná malinko také to, že informace o contentu byly z internetu velmi rychle odstraněny. PROTI hovoří ten podivný Shadowstalker. A možná také to, že je to všechno až moc pěkné. Třeba zmíněný Kul Tiras je zbožné přání mnoha hráčů – opravdu nám ho Blizzard po takové době poskytne? Zároveň mi však připadá, že oproti hráčským návrhům na expanze, kterými se internet jenom hemží, je tento popis contentu velmi konzistentní a logický. Dočkejme však času a nechme se překvapit. Třeba bude nakonec pravdivá jen určitá část zmíněných informací. Azsharu, Neptulona a South Seas nám Blizzard koneckonců doslova dluží! Co ještě dodat? Snad jen, že se modlím, aby to všechno pravda byla. Trollové, Sargerasova hrobka a piráti? Blizzard, bring it on! A teď mi povězte, vážení čtenáři: co vy na to? Co si myslíte o pravdivosti tohoto údajného leaku? A jak se vám zamlouvá nastíněný příběh a mechaniky?

Naposledy upravil/a Mordecay 01.08.2015 v 13:51:33.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Ironfis 30.07.2015 15:48

Beeda2004
kteri si zaplatili jeden mesic a opetovne odesli v breznu mels 7 mega lidi jak na pandach a konec cervna jeste nezverejnili
a proč asi? protože ty datadisky stojí za totální hov.. oproti těm starým, určitě si neutratili prachy za datáč aby další měsíc skončili, za kvalitu si člověk zaplatí a zahraje, jasný důkaz, jenže teď je to humus

30.07.2015 15:28

Ironfis
jo...hlavně, že na začátku WoD si to hned aktivovalo takové množství lidí jako na cata...
kteri si zaplatili jeden mesic a opetovne odesli v breznu mels 7 mega lidi jak na pandach a konec cervna jeste nezverejnili

Ironfis 30.07.2015 15:03

Beeda2004
neni kde moc brat novy lidi
jo...hlavně, že na začátku WoD si to hned aktivovalo takové množství lidí jako na cata...

30.07.2015 13:03

Ironfis: proc je takovej ubytek hracu je celkem jednoduchy od ty doby wotlk je 2008 rok od ty doby vyslo nekolik set ruznych onlajnovek jedna ti nepretahne 8 milionu hracu ale pokud ke kazdy onlajnovce prejde na trvalo 5-10 tisic tak neni problem tohohle dosahnout navic jak uz se psalo vetsine lidi co zacinaly uz neni 18-20 ale kolem 30 a maji na starost uplne jiny veci a vetsina lidi kolem 15 jde hrat radsi lolko ci podobny koniny takze neni kde moc brat novy lidi a nevim jestli tenhle trend prejde v uspech kdyz tohle vypada jako marketing call of duty kazdej rok novej dil za 60 euro tady jeste z bonusem ze clovek plati mesicni poplatky

Merneron 29.07.2015 19:06

Next WoW expansion will be unveiled at gamescom 2015! Join us on August 6 via live stream

Darkdjinn 29.07.2015 18:31

[quote=Ironfis]přesně!

Muradin 29.07.2015 18:19

Ironfis
...
Já netvrdím, že ne. Vždyť většinu věcí co jsi psal to jsem ani neřekl. Blizzard sice má 100 nových lidí, ale začal spoustu nových her - Overwatch, Hearthstone, Heroes of the Storm... A to že se nesnaží se říct nedá.Cataclysm je Wotlk v novém kabátu? Myslím že hodně lidí by nesouhlasilo.kdyby tolik nespěchal s vydáváním jednoho datadisku za druhým a raději si dali na jednom pořádně záležet..určitě by se to odrazilo na aktivitě lidí. - S tímhle souhlasím, ale předělání světa by dalo zabrat a dopad by to určitě mělo.

Ironfis 29.07.2015 17:52

Muradin
Muradin...
Jo...podívám se na graf kolik mělo wowko lidí a vidím, že na wotlku, kde bylo tolik spellů a talentů, bylo nejvíce a budeš mě tvrdit, že to bylo horší jak teď...Právě to množství talentů a spellů se krásně odrazilo na kreativitě hráčů, že mohli jet různé styly hry v pvp. Wotlk = krásné zóny, spousta velkých raidů, pvp krásně vybalancované, poslední cinematic byla dokonalá tečka za velkým programem. Cataclysm byl taky dobrej, v podstatě Wotlk v novém kabátu a i když byl už trochu slabší, tak líbila se mi ta představa, že nemusím nikam cestovat a jen se upravily staré zóny. Například teď na WoD obdivuji provedení změny v Blasted Lands = tak by to mělo být provedeno u dalších zón. Je nesmysl tvrdit, že na to Blizzard nemá prostředky...má o stovku lidí teď navíc..kdyby tolik nespěchal s vydáváním jednoho datadisku za druhým a raději si dali na jednom pořádně záležet..určitě by se to odrazilo na aktivitě lidí. Říkat, že je tento datadisk lepší než ty předchozí...trochu nelogické uvážíme-li že tehdy byla populace tak obrovská a tvrdit mi, že lidi skončili protože mají i jiný život, než wowko taky není úplně logické, když spousta těch co skončily, napsali, že odchází právě proto, protože se jim ten směr pvp a vůbec myšlenka toho wow, kam to teď směřuje nelíbí. Nicméně uznávám, že určité procento lidí určitě skončilo z důvodu pracovních a jiných povinností, to zase ano.Projdi se po Northrendu...totálně mrtvé zóny. Co se lore týká...Ebon blade, Argent dawn, totálně neuvyužité..stojí tam beze změny. Sylvanas přišla o Valkýry, tzn. že je totálně v pr... už nemůže oživovat mrtvé a doplňovat své řady od Cata a zase...žádná změna od té doby. Co se PvP týče...Hunter si to střílí do tváře z půl metru a ještě se hráči vysměje, schová se za texturu vyvolá džungli petů a je vysmátej...Paladin běží s nataženou rukou v kombinace 6 spellů.Warlock už spíše připomíná Resto druida s větším dmgem, který točí o 4-6 spellech. Každá postava healing...Balance druid mi někdy připomíná normálního Resto druida v Moonkin formě. Tvrdit, že je to lepší jak to bylo dřív je nesmysl..kdyby to bylo lepší, než dřív, tak by hrálo stejné - nebo větší množství lidí a ne o 4 mil. méně... Můj názor...

Muradin 29.07.2015 16:54

vega
.....
Čím víc spellů tak tím víc se PvP hůř vyrovnává navíc když od Vanilly jsou dvě nové classy (ano i jedna s tím opravdu hodně zamíchá).Ono ale není všechno jen o Blizzardu. Hodně je to lidech. Vážně si myslíš, že kdyby tu byla úplně stejná hra jako vanilla bavila by tě? Myslím že ne. Lidé na to sice dobře vzpomínají, ale bylo to v tomhle ohledu hodně jiná doba. Když třeba teď napíšu do chatu jestli někdo nejde zautočit na Stormwind odepíšou dva lidi - jeden jde pokud nás je víc jak 20 a druhej jen pokud dostane port...Vždyť se jen koukni jak jsou lidi líný. Blizzard vzal na půl roku létání a spoustu už brečelo jak je to hroznej problém a přitom líták je všude do pěti minut a hře to mohlo jen pomoct. Lidi furt chtějí něco co pak sami nedělají...A jsem si téměř jistý, že datadisk ve stylu Cataclysm teda nebude. Takové předělání by dalo hodně práce což by mělo dopad na end game a to by se zase nikomu nelíbilo a ten novej datadisk by bal zase nejhorší.Můžou jen nerdit v garrisnu to ano ale nemuseli by. Určitě by se něco našlo.

Darkdjinn 29.07.2015 16:12

Živě si pamatuji negativní reakce lidí po oznámení MoP. Takže doufám že nic podobného už nevypustí. Nikdo tady nebrečí, já tu hru hraji tak mám právo ji kritizovat. Nikdo neříká,že je wow easy, ale odebrat mi tolik spellů a vymlouvat se na to že nějaký děcka si to neumí nabindovat to je zjednodušování co mi vadí.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet