Před několika dny byl vydán článek, ve kterém jsem se dozvěděl o doporučených komponentech pro další datadisk. Musím upřímně říct, že jsem si mírně oddechl. Přeci jen jsem spíše konzolový hráč a počítač doma obměňuji už pouze tehdy, když musím (čti, když něco shoří). Ovšem seznam doporučených komponentů mi zůstat v hlavě a já stále musím uvažovat, zda hra opravdu nabízí takový grafický zážitek, aby vyžadovala GeForce GT 960 a 8 GB operační paměti.
Před čtrnácti lety, při spuštění Vanilla World of Warcraftu, jsem žasnul nad tím, jak někdo může vůbec splňovat požadavky ke spuštění hry, které byly tehdy 800Mhz procesor, 256 MB operační paměti, 32 MB paměti grafické karty, 4 GB místa na disku a rychlost internetu měla přesahovat alespoň 56 kbps. Za čtrnáct let se nám požadavky neuvěřitelným způsobem navýšily. Je ovšem pravdou, že vývoj komponentů za tu dobu urazil dlouhou a skoro neuvěřitelnou cestu. Na druhou stranu tady nyní sedím a nechápu, proč potřebuji 70 GB volného místa na disku nebo již zmíněnou grafickou kartu o takové ‚síle‘.
Ano, grafická stránka celé hry se za mnoho let změnila, o čemž svědčí například nové modely postav nebo třeba propracování zbroje, avšak opravdu potřebuji k tomu, abych hrál hru na nějaké solidní detaily tak ‚nadupanou‘ mašinu? Upřímně lituji hráče, kteří hrají spíše na přenosném počítači, protože ti se k nejvyšším detailům budou dostávat velice těžko. Pokud samozřejmě neutratí dvě průměrné výplaty za herní notebook.
Nějak jsem začal sledovat obrázky, které kolují po internetu, a porovnával, co se vlastně nejvíce změnilo. Jasně, máme lepší textury, snad úplně všude, a hra tak vypadá mnohem lépe. Největší změny jsem začal ovšem pozorovat na modelech hlavních postav, bylo přidáno mnoho efektů, jako například stíny. Zapomínat bych neměl ani na nové efekty vody. Objevilo se mnoho nových efektů kouzel, které určitě sežerou mnoho grafického výkonu. Ovšem mou nejoblíbenější změnou, která za ta léta nastala, jsou nové stromy! Ty vypadají konečně skvěle.
Mou otázkou tedy je, myslíte si, že hra opravdu dodává takový grafický zážitek, který je úměrný požadavkům, které v současné době hra má? Já osobně si myslím, že nikoliv. Jsem si jistý, že z komponentů, které mám momentálně v počítači, by byla hra schopná vytáhnout mnohem více. Otázkou ovšem je, jak moc je limitující více než 14 let starý engine hry.
Jaká je vaše nejoblíbenější grafická změna za těch mnoho let? Napište nám do komentářů.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
HonkL 04.02.2018 12:40
Já jsem neustále zastánce toho že grafika není důležitá ale hratelnost !! Takže mě to je fuk.. Trochu odbočím.. Stačí se podívat na starší hry které svojí grafickou stránku postrádají ale hratelně jsou na tom dobře než některé hry z poslední roky.. Např. Warcraft 3,Mafia 1 ,AC2,NFS U2, CS 1.6 se dlouho drželo.. a mohu pokračovat
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet