WoW: TCG - Pravidla - I.

Úvod

Vítejte ve světě sběratelské karetní hry World of Warcraft™!

V této hře se stanete jedním z hrdinů Azerothu. Bude třeba rozšiřovat svou družinu, plnit rozličné nadlidské úkoly, vylepšovat své vybavení, zbraně a zbroje, využívat a rozvíjet schopnosti a talenty – to všechno ve stylu online hry World of Warcraft.

Sběratelská karetní hra World of Warcraft čerpá z bohatých zásob světa Warcraftu. O nadvládu nad Azerothem soupeří dvě strany – Horda (Horde) a Aliance (Alliance) – a svého hrdinu si pro každou hru vybíráte z jedné z těchto frakcí.

Tato sběratelská karetní hra byla vytvořena oddanými fanoušky online verze hry World of Warcraft a zároveň jedněmi z nejvýznamnějších světových designérů karetních her. Doufáme, že se vám bude líbit.

Shrnutí hry

Sběratelské karetní hry se od ostatních her liší ve dvou směrech. Zaprvé, jednotlivé karty v TCG mohou měnit a překračovat základní pravidla. Karta má vždy pravdu. To znamená, že se vždy máte řídit tím, co vám říká karta – i kdyby pravidla tvrdila něco jiného.

Za druhé si sami vybíráte karty, které chcete ve svém balíčku mít. Rozhodujete se, kterého hrdinu budete hrát, které předměty použijete, jaké spojence povoláte do své družiny a za jakými úkoly (quests) se vydáte. Jinými slovy máte plnou kontrolu nad obsahem svého herního balíčku.

Cíl hry

Ve hře World of Warcraft TCG ovládáte hrdinu. Je vůdcem družiny, která bojuje bok po boku. Karty, které zahrajete, vám umožní vybavit vašeho hrdinu zbraněmi (weapons) a zbrojí (armor), umožní vám používat kouzla (spells), povolat do družiny další spojence, a plnit úkoly (quest).

Cílem hry je porazit všechny své protivníky dříve, než oni vás. Během hry si hrdinové a jejich družiny vymění mnoho útoků, a výsledná zranění (damage) jsou trvalá, dokud nedojde k jejich vyléčení. Pokud hrdina utrží zranění rovné nebo větší než je jeho hodnota zdraví (health), je ze hry venku.

Stejně tak prohráváte, pokud vám dojdou karty, a nemáte tak už odkud lízat. Své protivníky musíte porazit dříve, než k takové situaci dojde.

Co najdete v základním balení?

Každé základní balení obsahuje:

  • Balíček s 32 kartami, společně s hrdinou. Balíček byl postaven tak, aby odpovídal přiloženému hrdinovi. Měl by vám stačit několik úvodních her. Existuje devět základních balíčků, jeden pro každé povolání (class).
  • Dva rozšiřující balíčky (booster pack) dalších karet. Klidně je otevřete, nemíchejte je však ještě s kartami ze Základního balení.
  • V každém rozšiřujícím balení (booster pack) se nacházejí UDE bodové karty. Pomocí nich můžete sbírat body a následně je použít k získání speciálních věcí do WoW online hry. Karty UDE bodů se dají rovněž použít k hraní miniher, které se mění v každém setu. Pro toto rozšíření byla připravena minihra Ninjové versus Piráti.
  • Tři náhodné karty hrdinů nadprůměrné velikosti. Tyto karty můžete používat ke hře nebo je sbírat.

Herní pravidla



Vlastnosti (traits)

Činnosti hrdinů ve World of Warcraft TCG jsou ovlivňovány a určovány jejich vlastnostmi. Každý hrdina má pět vlastností: frakci (faction), talentové specializace (talent spec), profese (profession), rasu (race) a povolání (class).

  • Frakce (faction) Válka mezi Hordou a Aliancí se vyvinula v křehký mír. Přestože otevřené boje již skončily, nepřátelství nepominulo a mezi oběma stranami dochází k častým šarvátkám.

1Aliance (Alliance): Rasy Aliance spojují přísežná pouta věrnosti, táhnoucí se nazpět až k Druhé válce, kdy společně stáli proti Hordě. Aliance je tvořena ušlechtilým lidem Stormwindu, tajemnými nočními elfy Darnassu, mocnými trpaslíky z Ironforge, gnómy, běženci z ozářeného města Gnomereganu. Nejnovějším členem Aliance jsou Draenei, rasa ovlivněná Temnou energií po jejich porážce u Draenor.
1 Horda (Horde): Rasy nové Hordy se spojily pod vedením náčelníka (warchief) Thralla těsně po Druhé Válce a útěku do Kalimdoru. Horda je tvořena krvelačnými Orky, troly Darkspearu, ušlechtilými taureny a Zatracenými (Forsaken) nemrtvými, kteří unikli z pod nadvlády Krále Liche. Nejnovějšími členy Hordy jsou krvaví elfové, rasa, která přijala za své démonické síly, zavržená Aliancí.

  • Talentové specializace (talent spec): Každý hrdina se zaměřuje na určité schopnosti (talent tree). Některé karty mohou hrát pouze hrdinové, kteří se specializují na danou schopnost. Tyto karty mají talentovou specializaci ve svém textu. Například Ice block je karta, která vyžaduje hrdinu s talentem Frost („Frost Hero Required“), což znamená, že pouze tento hrdina může použít tuto kartu ve svém balíčku. Talentové specifikace svého hrdiny najdete na typovém řádku karty hrdiny.

  • Profese (proffesions): Každý hrdina má dvě profese, které budou důležité v pozdějších rozšířeních WoW TCG. Budoucí sady budou zahrnovat karty jako Zářící mitrilové Insignie (Glimmering Mithril Insignia) pro Kováře (blacksmiths) a Dýmající srdce hory (Smoking Heart of the Mountain) pro Zaklínače (Enchanter). Edice TTDP přidává do seznamu profesí zpracování klenotů (jewelcrafting).
  • Rasa (race): Všech 10 ras je nyní zastoupeno ve WoW TCG. Některé karty jsou hratelné pouze pro hrdiny dané rasy. Tyto karty mají rasový požadavek ve svém textu. Například Shadowmeld je karta, která vyžaduje Nočního Elfa (Night elf) hrdinu, což znamená, že pouze hrdina této rasy ji může hrát ve svém balíčku.

  • Povolání (Class): ve WoW TCG existuje devět povolání.

1 Druid: Ochránci přirozeného řádu světa, Druidi, na sebe mohou brát podoby různých zvířat. Využívají sílu přírody k léčení svých spojenců a zraňování nepřátel. Druidi vládnou mocnými kouzly, jako například Cyklone a Thorns. V tomto rozšíření se navíc může druid proměnit do kočíčí formy (cat form) přibývající k formě medvědí. Další formy budou přidány v následujících rozšířeních.
1 Lovec (Hunter): Lovci jsou neomylnými střelci, kteří sdílejí zvláštní pouto s divočinou Azerothu. Mají přístup k mocným útočným kartám jako Immolation Trap, Wing Clip a Lightning reflexes. Triky jako Frost Trap a Aspect of the Viper rovněž pomáhají lovci ve zdolání jeho kořisti.V tomto rozšíření najdete 3 zvířecí spojence a mnoho dalších v následujících rozšířeních.
1 Mág (Mage): Mistři tajemných umění, mají přístup k mocným přímo zraňujícím kouzlům a plošným kouzlům. Mágova útočná síla je v tomto rozšíření zastoupena kartami jako Scorch nebo Arcane Power. Mág může ke svému přežití využít triky jako Dampen Magic, Ice Block, Mana Shield a Spellsteal, navzdory jeho nízkému zdraví.
1 Paladin: Tito představitelé světla jsou mocnými bojovníky a schopnými léčiteli. Paladinové mají v zásobě útočné věci jako Consecration, Hammer of Wrath a Seal of Command. Také mají rozmanitý arsenál obrany jako Blessing of Freedom, Lay on Hands a Blessinf of Sacrifice. Krvaví elfové vám nyní umožňují hrát paladina i za Hordu.
1 Kněz (Priest): Kněží Azerothu patří k mnoha rasám a vyznáním, všichni však sdílí mocné léčivé schopnosti. Ti, kteří tíhnou ke stínu mají velkou schopnost tavit tváře a ti, kdo se zaměřují na zbožnou činnost jsou skvělými léčiteli. V této první sadě mají Kněží přístup k široké škále útočných, obranných a užitkových karet, mezi kterými jsou například Greater heal, Shadow word: Death, Mind vision, Inner fire, Mana burn a Power word: Shield.
1 Lotr (Rogue): Lotři jsou mistři plížení a rafinovanosti jsou výbornými vrahy. Své bojové schopnosti doplňují zdánlivě nekonečným arsenálem triků. Lotři v TCG mají přístup k Jedům (poisons), plížení (stealth), kartám Komb (Combo cards) a Dorážecím trikům (finishing trics). Karty v lotrově repertoáru jsou např. Distract, Master of deception, SAhiv, vanish, Mind-numbing poison, a Slice nad Dice.
1 Šaman (Shaman): Šamani mají k dispozici arzenál rozličných zbraní, léčebných kouzel a totemů, které podpoří celou skupinu. V tomto rozšíření má šaman přístup ke kartám jako Fire nove totem, Ancestral spirit, Flametongue weapon, Stormstrike, Lightning shield a Flame shock. Díky Draenei si můžete poprvé zahrát šamana i za Alianci
1 Černokněžník (Warlock): Černokněžníci povolávají démonické síly, aby s jejich pomocí zničili své nepřátele skrze kletby, DOTy a nejsilnější zbavovače výhod (debuffs) ze hry. Černokněžníci mají v sadě TTDP přístup ke třem užitečným zvířecím společníkům a další budou následovat v budoucích sadách. Nová černokněžníkova kouzla jsou např. Eye of Kilrogg, Curse of tongues, Shadow burn, Hellfire a Fell domination.
1 Válečník (Warrior): Jsou mistry boje na blízko. Nejužitečnější jsou v prvních řadách bitev. Mají přístup k většině zbraní, zbrojí a štítů. Jsou nejodolnějším povoláním, což je v TCG vyjádřeno jejich schopnostmi ochránce (protector power). Nové válečníkovi karty Challenging shout, Slam, Thunder clap, Bloodrage, Intercept a Revenge.

Jednotlivé části karty

Karty World of Warcraft TCG mají tyto části:

  • Jméno karty
  • V horním levém rohu se nachází herní cena (play cost) karty, která sděluje, kolik zdrojů musíte vyčerpat (otočit na bok), abyste mohli kartu zahrát z ruky.
  • Ikony vlastností (trait icons), které jsou využívány při sestavování balíčku. (viz. sekce „Vlastnosti“ a „Stavba balíčku“).
  • Mezi obrázkem a textovým rámečkem se nachází typový řádek, který vám řekne, o jaký typ karty se jedná. Typ karty může nést jedno nebo i více označení (tags) (jako např. „zvířecí společník“ (Pet) nebo „Sekera“(Axe)) na které mohou odkazovat jiné karty.
  • Textový rámeček je rámeček pod typovým řádkem, který obsahuje popis vlastností karty.
  • Sběratelské číslo vám sděluje pořadové číslo karty v rámci sady a z které sady je. Barva tohoto čísla také informuje o raritě karty: bílá znamená běžnou kartu (common), zelená neobvyklou (uncommon), modrá raritní kartu (rare), fialová epickou (epic) a oranžová legendární (legendary).

Základní herní pojmy

Připravený (ready) a Vyčerpaný (exhausted)

Když karta vstoupí do hry je připravená (ve vertikální pozici).

Na počátku každého vašeho kola všechny své karty ve hře uvedete do stavu připravenosti.
Když chcete použít kartu ve hře, ve většině případů jí vyčerpáte. Vyčerpání karty je znázorněno jejím otočením na bok. Vyčerpat lze pouze připravenou kartu.

Zdroje (resources)

Zdroje představují měnu hry. Ve hře vyčerpáváte zdroje, abyste mohli zaplatit cenu různých akcí, jako například přivolání spojenců do družiny nebo využití schopností svého hrdiny.

V každém svém kole můžete vzít z ruky kartu a umístit jí (dát do hry) na stůl jako zdroj. Zdroj umisťujete do řady Zdrojů. (viz „Herní zóny“) Úkoly mohou být umístěny lícem nahoru; ostatní karty musí být umístěny lícem dolů.

Cena (cost)

Cena je cokoli, co musíte zaplatit, abyste zahráli kartu, použili schopnost (power) nebo provedli jakoukoli jinou herní akci.

Cena karty nebo schopnosti ve zdrojích je vyjádřena číslem v symbolu zdroje. Cenu nákladu zaplatíte tím, že vyčerpáte příslušny počet zdrojů. Například karta, která vyžaduje zaplacení dvou zdrojů bude mít ve svém levém rohu 2. Schopnost, která stojí 2, bude mít ve svém popisu použití jako svou cenu uvedeno 1.

Schopnosti (powers)

Text v textovém poli na kartě popisuje schopnosti karty. Přečtěte si text a jednejte podle instrukcí při používání dané schopnosti. Mnoho schopností má cenu, kterou je třeba před použitím zaplatit.

Cíl (target)

Pokud karta říká, abyste se na něco zaměřili, musíte si zvolit jeden cílový objekt. Pokud vám karta řekne, že se máte zaměřit na více věcí, zvolte odpovídající počet cílů.

Příklad: Zahrajete schopnost nazvanou „Vyčerpej zvoleného spojence.“ (Exhaust target ally.) Zahrajete kartu a zvolíte spojence svého protivníka. Váš Protivník dotyčného spojence vyčerpá.

Cíl musíte zvolit již při zahrání karty. Pokud neexistuje odpovídající cíl (cíl ve hře, který odpovídá popisu na kartě), nemůžete takovou kartu zahrát.

Jakmile zvolíte cíl, nemůžete změnit své rozhodnutí i když se s cílem, který jste zvolili, předtím něco stane.

Jedinečnost (uniqueness)

Některé karty nesou ve svém typovém řádku označení „jedinečná“ (unique). V kterémkoli okamžiku hry, kdy ovládáte ve hře více takovýchto karet stejného jména, musíte všechny až na jednu přesunout do hrobu (graveyard). Vy rozhodnete, kterou z nich si ponecháte. K této situaci dochází, kdykoli se na jedné straně vyskytuje více než jedna jedinečná karta ve hře.

Některé karty mají za označením (tag) číslo v závorce. Toto číslo určuje, kolik karet s tímto označením můžete najednou ovládat. V kterémkoli okamžiku, kdy je počet vyšší musíte všechny přebytečné karty odstranit do hrobu. Vy rozhodujete o tom, které si ponecháte.

Příklad: Fire Nova Totem nese označení Ohnivý Totem (Fire Totem) (1). To znamená, že ve hře se ve stejné chvíli může nacházet pouze jeden Ohnivý totem. Kdykoli se do hry dostane více než jeden Ohnivý Totem, musíte všechny až na jeden přemístit do vlastníkova hrobu. Vlastník rozhoduje o tom, které z karet odhodí.

Maximální počet karet jednoho druhu na stole na jedné straně je omezen pouze u hrdinů, jedinečných karet a karet s omezujícím označením. Například můžete mít ve hře více karet se spojencem Grint Sundershot, protože tato karta nenese označení „jedinečná“ (unique).

Některé karty nesou ve svém typovém řádku označení „Dvouruční“ (Two-handed) a k tomu označení typu zbraně (např. Sekera (Axe)). Ve stejné chvíli nemůžete mít ve hře takto označenou kartu a kartu s označením „levoruční“ (off-hand) (ve většině případů předmět, zbraň nebo zbroj). Kdykoli k takovéto situaci dojde, je nutné jednu z nich odhodit do vlastníkova hrobu. Vlastník rozhodne, o kterou z karet půjde.

Všimněte si, že všechny Dvouruční zbraně mají označení „Boj na blízko“ (Melee) (1), takže nelze mít ve hře najednou zbraň dvouruční a zároveň jinou zbraň. Můžete však mít ve hře zbraň na blízko a zbraň na dálku (ranged weapon). Držení dvou zbraní bude vyřešeno v budoucích sadách.

V tomto rozšíření se poprvé objevuje dvojité ozbrojení (dual wielding). Pokud máte kartu dovolující vám dvojité ozbrojení, můžete porušit Melee (1) omezení, která vám neumožňuje mít ve hře druhou kontaktní (melee) zbraň. Nicméně ani jedna zbraň nesmí být obouruční (two-handed) a nemůžete mít ve hře Off hand kartu.

Dvojité ozbrojení vám umožňuje zaútočit 2 různými Melee zbraněmi během jednoho útoku.

Dvojité ozbrojení nedovoluje zaútočit Melee a Ranged zbraní během jednoho útoku.

Hrací zóny

Karty na stole se mohou nacházet v jedné ze šesti zón. Každý hráč má zónu balíčku, zónu ruky, a zónu hrobu. Všichni hráči sdílejí zónu řetězu (chain zone) a herní zónu (play zone).

  • Před každou hrou zamícháte svůj balíček (deck) a necháte jej protivníkovi sejmout. Během hry pak karty vašeho balíčku leží lícem dolů a vy tak nemůžete sledovat obsah soupeřova balíčku.
  • Vaše ruka (hand) je tam, kde máte karty vytažené z balíčku. Pouze vy můžete vidět obsah své ruky.
  • Váš hrob (graveyard) je místo, kam se přesouvají všechny „mrtvé“ karty. Karty, které byly zničeny nebo odhozeny se přesouvají do hrobu. Karty v hrobu jsou otočeny lícem nahoru a je tak možno projít si soupeřův hrob.
  • Zóna řetězu je místo, kam se umísťují karty a efekty poté co je zahrajete, ale ještě dříve než mají vliv na hru. O této zóně nepotřebujete vědět více, dokud se nedostanete do sekce pokročilých konceptů.
  • Herní zóna je místo, kde se odehrává většina samotné hry. Spojenci (allies), Zbraně (weapons), Zbroje (armor), Předměty (items), Zdroje (resoucess) a působící schopnosti zde vstupují do hry. Každý hráč má řadu pro spojence, řadu pro hrdinovy zbraně, zbroj, předměty, působící schopnosti a pro hrdinu samotného; a samozřejmě také řadu pro zdroje.
  • Zóna odstranění ze hry (removed from the game) je místo, kam hráči odkládají karty, které byly odstraněny ze hry. Zóna odstranění ze hry není to samé co hrob, takže karty v této zóně nejsou dostupné kartami jako například Ancestral Spirit.

Typy karet

a) Hrdina

Karta Hrdiny reprezentuje Vás, vůdce družiny.

Každý hrdina má ve svém pravém dolním rohu vyznačenou hodnotu zdraví (health), která vyjadřuje, kolik zranění váš hrdina snese. Pokud je váš hrdina zraněn na roveň nebo přes hodnotu svého zdraví, je vyřazen ze hry.

Váš hrdina může útočit na nebo se bránit před protivníkovými charaktery, aby však opravdu něco způsobil, musí většinou využít svých zbraní. Stejně tak může využít výhod rozličných předmětů a zbrojí.

Každý hrdina má ve svém typovém řádku uvedeny své vlastnosti. Na levé straně řádku naleznete jeho rasu, talentové specializace a povolání. Profese vašeho hrdiny najdete na pravé straně řádku. Každý hrdina má také ve svém horním levém rohu vyznačenou svou příslušnost k frakci (faction) a ikonu vlastností v horním pravém rohu.

Váš hrdina je příslušníkem Aliance nebo Hordy, ale může se střetnout i s hrdinou stejné frakce. Frakce hraje roli pouze v případě hry více hráčů, kdy v týmu musí být jen hrdinové dané frakce. (Více v sekci „Pravidla pro více hráčů“)

Každá karta hrdiny má dvě strany. Hru začínáte se stranou, na které jsou zobrazené vlastnosti hrdiny směrem nahoru. Během hry, pokud použijete schopnost hrdiny, kartu otočíte na stranu s velkým obrázkem. Můžete otočit kartu hrdiny dokonce i když je vyčerpaný

Pokud karta neříká jinak, jakmile je jednou hrdina otočen na zadní stranu, neobrátí se zpět. To znamená, že většinou použijete hrdinovu schopnost jen jednou za hru.

b) Spojenci (Allies)

Na počátku hry se vaše družina skládá pouze z hrdiny, jak však hra postupuje, můžete do ní povolat různé spojence. Spojenci mohou útočit na a mohou vás bránit před hrdiny protivníků a jejich spojenci a mnoho z nich má i užitečné schopnosti.

  • Se spojencem můžete útočit nebo využívat jeho schopnosti 1 pouze, když byl ve vaší družině na počátku kola.

Když zahrajete spojence, položíte jej do řady spojenců.

Všechny karty mohou být hrány pouze v akční fázi vašeho kola, pokud nejsou typu „instant“. Instant spojenci mohou být zahráni kdykoli, i během soupeřova kola.

Většina spojenců má svou rasu a povolání, to vás však neomezuje v jejich používání. Například spojenec Hordy Warmaster Hork je orčí válečník, nicméně kterýkoli hrdina Hordy jej může použít ve svém balíčku.

Každá karta spojence obsahuje:

  • Herní cenu v horním levém rohu, která vám sdělí, kolik zdrojů musíte vyčerpat, abyste mohli kartu z ruky zahrát.
  • Útočnou hodnotu (attack value ATK) v dolním levém rohu, která vám sdělí, jakou sílu má spojenec v boji. Okolo této hodnoty ATK se nachází symbol určující, jaký typ zranění spojenec způsobuje. Přestože tento typ nemá vliv na hru, některé karty na něj odkazují.

Máme osm typů zranění:
1 1 1 1 1 1 1 1

(Arcane Fire Frost Holy Melee Nature Ranged Shadow)

  • Hodnotu zdraví v pravém dolním rohu, která vám sdělí, jaké zranění spojenec snese. Smrtelně zraněný Spojenec (zranění rovné nebo vyšší než je jeho hodnota zdraví) je zničen a přesouvá se do hrobu.

c) Zbraň (Weapon)

Pouze váš hrdina může využít kartu zbraně a to pouze v případě, pokud jeho povolání odpovídá jedné z ikon povolání na kartě zbraně.

Zbraně a ostatní předměty v TCG jsou omezeny povoláními dle „selského rozumu“. Takže válečníci nemohou využívat vybavení určené pro kouzlící osoby a naopak. Například válečník se nemůže vybavit kartou Touch of Chaos, nápodobně se mág nemůže vybavit kartou Viking Warhammer.

Váš hrdina začíná hru bez ATK, když se však dostane do boje, může v něm udeřit zbraní, aby si tak ATK pro tento boj zvýšil. K použití zbraně zaplaťte její cenu jejího úderu a vyčerpejte ji.

  • Během boje můžete útočit jen jednou zbraní, lze však udeřit vícekrát, pokud najdete způsob jak zbraň znovu připravit.
  • Pokud zbraní v jednom boji zaútočíte vícekrát, přidáte při každém útoku její hodnotu k hodnotě hrdiny.
  • Pokud odchází zbraň ze hry poté co s ní hrdina udeřil, může si hrdina ponechat její bonus do konce souboje.

Proto, aby váš hrdina udeřil zbraní, nemusí jen útočit. Může se jí také bránit. Pokud máte dvě zbraně (např. jednu na blízko (melee) a jednu na dálku (ranged)) můžete jednou útočit a poté, co byl váš hrdina napaden se druhou bránit.

Zbraň můžete použít i v případě, že je váš hrdina vyčerpaný (exhausted).

Jsou další pravidla ohledně typů zbraní, jaké můžete využívat a jakými můžete udeřit během souboje. Podívejte se do části „Jedinečnost“ a „Základní herní pojmy“ pro další informace.

Když zahrajete kartu zbraně, umístíte jí do řádku hrdiny. Zbraní můžete udeřit 1 ve stejném kole, co jste ji dali do hry.

Karty zbraní mohou být zahrány pouze během akční fáze vašeho kola, pokud nemají typ „instant“. Instant zbraně mohou být zahrány kdykoli, i během protivníkova kola.

Každá karta zbraně obsahuje:

  • Cenu vyložení v horním levém rohu, která vám řekne, kolik zdrojů musíte vyčerpat, abyste kartu mohli zahrát z ruky.
  • Cenu úderu zbraní v spodním pravém rohu, která říká, kolik zdrojů je nutné vyčerpat, aby zbraň udeřila.
  • ATK (Attack value) je zobrazena v dolním levém rohu. Ta vám říká, jakou hodnotu útoku přidává zbraň v boji, pokud s ní udeříte. Okolo čísla je také symbol vyjadřující typ zranění, který hrdina způsobí, pokud použije dotyčnou zbraň.

d) Zbroj (Armor)

Pouze Hrdina může použít kartu zbroje a to pouze v případě, pokud jeho povolání odpovídá jedné z ikon povolání na kartě.

Účelem zbroje je zabránit zranění hrdiny. Když zahrajete kartu zbroje, umístěte jí do řádku hrdiny. Abyste brnění použili ve hře, vyčerpejte jej.

Vlastnosti zbroje můžete využít 1 ve stejném kole, kdy karta přišla do hry.
Karty zbrojí mohou být zahrány pouze během akční fáze vašeho kola, pokud nemají typ „instant“. Instant zbroje mohou být zahrány kdykoli, i během protivníkova kola.

Každá karta zbroje obsahuje:

  • Cenu uvedenou v jejím horním levém rohu, ta vyjadřuje množství zdrojů, které musíte vyčerpat, abyste mohli kartu zahrát z ruky.
  • Obrannou hodnotu (Defence value DEF) v pravém spodním rohu. Kdykoli by měl být hrdina zasažen, vyčerpejte zbroj a uchraňte (prevent) jej před zraněním rovným DEF karty. Zbroj není zničena, pokud ochrání před zraněním tímto způsobem.

Více o používání zbroje viz. „Zbroj“ v sekci „Zranění.“

e) Předmět (Item)

Předměty představují vybavení, které může váš hrdina mít vedle zbraní a zbroje. Jsou jimi například Prsteny (ring), Šperky (trinket), a Lektvary (potion).

Pouze hrdina může využívat karet předmětů a to pouze v případě, že se povolání hrdiny shoduje s jednou z ikon na kartě předmětu.

Když zahrajete kartu předmětu, umístěte jí do řádku hrdiny.

Vlastnosti předmětu můžete využít 1 ve stejném kole, kdy karta přišla do hry.

Každá karta Předmětu obsahuje:

  • Cenu uvedenou v jejím horním levém rohu, ta vyjadřuje množství zdrojů, které musíte vyčerpat, abyste mohli kartu zahrát z ruky.
  • Schopnost popsanou v textovém rámečku.

f) Dovednosti (Ability)

Dovednosti představují specifické schopnosti a kouzla vašich hrdinů.

Každá karta dovednosti má v horním levém rohu uvedenu cenu, ta vyjadřuje množství zdrojů, které musíte vyčerpat, abyste mohli kartu zahrát z ruky.

Karty dovedností můžete zahrát během akční fáze svého kola, pokud nejsou v typovém řádku označeny jako „instantní“ (instant). Instantní dovednosti mohou být zahrány kdykoli a to i v protivníkově kole.

Mnoho schopností má na kartě uvedený nějaký vztah (např. Arcane, Elemental). Tyto však neomezují, ve kterém balíčku mohou být hrány. Např. mágova karta Spellsteal je Arcane schopnost, ale jakýkoli mág ji může využít ve svém balíčku.

Většina dovedností se po jejich zahrání přesouvá do hrobu, výjimku představují dovednosti označené v typovém řádku jako „trvalé“ (ongoing). Text následující po tomto slově vysvětluje, jakým způsobem dovednost působí, když je ve hře.

Pokud vám trvalá dovednost sdělí, abyste jí připojili k jiné kartě, umístěte dovednost pod tuto kartu ihned, jakmile vstoupí do hry. Když se karta přesouvá do hrobu, jakákoli dovednost vázaná na ní se tam přesune také.

  • K jedné kartě může být vázáno více trvalých dovedností – dokonce i dovedností stejného jména.

g) Úkoly (Quest)

Úkoly mají místo ceny ve svém horním levém rohu vykřičník.

Karty úkolů vstupují do hry pouze jako zdroje. Když se rozhodnete umístit kartu úkolu jako zdroj, můžete jí umístit do hry do řádku zdrojů lícem nahoru. Úkol umístěný lícem nahoru můžete využívat jako jiný, lícem dolů obrácený zdroj (jejím vyčerpáním). Můžete však také využívat jeho vlastnosti.

Příklad: V řádku zdrojů máte Úkol, který zní „Pro splnění úkolu zaplaťte 1 Odměna: Vezměte si kartu.“ Pokud tedy zaplatíte tři zdroje a otočíte kartu úkolu (lícem dolů), můžete si vzít kartu. (uvědomte si, že na zaplacení ceny můžete vyčerpat i samotnou kartu úkolu) Jakmile je karta jednou otočena lícem dolů můžete jí i nadále využívat jako zdroj, její další schopnost je však již pryč.

Jakmile splníte úkol, musíte jej otočit lícen dolů (flip) na znamení toho, že již byl splněn. Můžete plnit jak úkoly připravené, tak i vyčerpané.

Pokud karta úkolu neříká jinak, můžete splnit úkol ve stejném kole, kdy přijde do hry, nebo v kterékoli fázi kola libovolného hráče.

Příprava

Své první hry byste měli hrát s hrdinou a předem zkonstruovaným balíčkem, který byl v Základní krabici. Pamatujte a nemíchejte karty z rozšiřujících balíčků s tímto předem zkonstruovaným balíčkem.

Jedinou další věcí, kterou ke hře potřebujete, jsou žetony k vyjádření zranění a jiných karetních efektů. Žetony můžete vyjádřit pomocí kostky, korálků nebo jiných malých předmětů. Žetony používejte k tomu, abyste měli přehled, jaké zranění váš hrdina a spojenci utrpěli. Pamatujte, že zranění Hrdiny nebo spojence je trvalé, pokud není vyléčeno, popřípadě pokud spojenec neodejde ze hry.

Každý hráč začne tím, že vloží svého hrdinu do hry. Ve hře 2 hráčů mohou být hrdinové ze stejné frakce. Poté se např. hodí mincí pro určení, kdo bude hrát první.

Po zamíchání si každý z hráčů vezme úvodních sedm karet.

Počínaje prvním hráčem, si může každý hráč, kterému se úvodní ruka nelíbí, může provést výměnu (mulligan). Výměna se provádí takto: zamíchejte ruku do balíčku a znovu si vezměte úvodních sedm karet. Každý hráč může své karty vyměnit jen jednou za hru a to pouze na začátku hry.

Příklad: Vaše úvodní ruka obsahuje sedm karet dovedností, z nichž každá stojí 5 a více. Vy víte, že pokud si takovouto ruku ponecháte, nebudete několik počátečních kol schopni nic udělat, a proto se rozhodnete pro výměnu.

Poté co každý hráč získal svojí úvodní ruku, začne kolo prvního hráče.




Naposledy upravil/a Wrent 19.09.2009 v 23:07:40.


Naposledy upravil/a Snake Plisken 04.04.2012 v 10:25:45.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Ellendway 23.02.2010 17:59

Dobře zpracované,moc se mi to líbí,ale chtělo by to nějak opravit ty obrázky nešlo by to nějak prosím??

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet