Není snad typičtějšího fantasy povolání (možná kromě válečníka), než je čaroděj. A i ve WoWku byla identita této classy vždy poměrně jasná a stejně tak jednotlivé specializace spolu nijak nesplývaly, jak se to postupem času stalo třeba u huntera nebo rogua.
Pokud se tedy jakožto hráči mága obáváte nějakých dramatických změn, které převrátí vaši oblíbenou classu naruby, můžete zůstat v klidu. Jednotlivé specializace se příliš měnit nebudou – Frost bude stále ten s otravnými zpomalovacími kouzly, Fire bude starý známý pyroman a Arcane bude… no, arkánovat. Arcane mágové jsou moc hustopřísně tajemní na to, aby vám vsvětlili, co vlastně přesně dělají.
Arcane mágové jsou ti, kteří znají ta nejhlubší a nejskrytější tajemství magie. Dokážou ovládat mystické energie a jenom jejich obdivuhodná sebekontrola jim umožňuje si tyto energie zcela podmanit a nenechat jimi sebe i všechno ve svém okolí roztrhat na kusy.
Z pohledu classové identity Arcane mágové nic nepostrádají, takže většina změn je mířená spíše jen na drobná vylepšení současného gameplaye. Arcane Charges jsou nyní regulérní zdroj, který bude umístěný pod vaším mana barem (nikoli stackující se debuff). Arcane také získala novou Mastery, která vám bude procentuálně navyšovat vaši maximální manu. Yay, much mana, very powerful!
Dost řečí a pojďme se podívat na základní Arcane ability:
Jako příklad talentu, na které se můžou Arcane mágové těšit, uveďme například:
Mágové, kteří si rádi hrají s ohněm – v pravém i přeneseném slova smyslu – rozhodně nepostrádají na troufalosti. Oni se nemusí bát, že se popálí. Vy ano.
Specializace ohnivých mágů má, stejně jako ostatní, také velmi pevný základ, takže změny přichází pouze na poli gameplaye. Fire mágové dostanou v Legion trochu více svobody především v mechanice Heating Up, která tvoří jádro specializace. Další velká změna spočívá v redesignu Combustion, které se ubralo na komplexnosti ve prospěch jasnějšího a konzistentnějšího zapojení do Fire rotace.
Podívejme se na základní ability:
Ukázka talentu:
Ačkoli by se mohlo zdát, že ohniví mágové jsou ta nejnebezpečnější sorta, s mágy vládnoucími ledu si zase nikdo nezadá v zákeřnosti. K ledovému mágovi se ani nestihnete dostat, než vám zamrazí nohy do země, aby se pak ledový pařát chladu zabořil i do vašeho srdce…
Identita specializace i její mechaniky zůstaly až do nynějška více než přijatelné, takže spíše než aby se děly nějaké zbytečné změny, došlo k zaměření pozornosti téměř výlučně na Frostfire Bolt. Po odstranění ohnivé komponenty se z něj stal v podstatě jen další Frostbolt, který byl nadbytečný. Proto byl Frostfire Bolt zcela vyškrtnut a jeho místo zaujal Frozen Orb, který lépe odpovídá identitě ledového mága.
Zde je seznam základních abilit této specializace:
A stejně jako u předchozích dvou specializací je zde i ukázka talentu, který může Frost mág využít:
Pokud se tedy jakožto hráči mága obáváte nějakých dramatických změn, které převrátí vaši oblíbenou classu naruby, můžete zůstat v klidu. Jednotlivé specializace se příliš měnit nebudou – Frost bude stále ten s otravnými zpomalovacími kouzly, Fire bude starý známý pyroman a Arcane bude… no, arkánovat. Arcane mágové jsou moc hustopřísně tajemní na to, aby vám vsvětlili, co vlastně přesně dělají.
Arcane
Arcane mágové jsou ti, kteří znají ta nejhlubší a nejskrytější tajemství magie. Dokážou ovládat mystické energie a jenom jejich obdivuhodná sebekontrola jim umožňuje si tyto energie zcela podmanit a nenechat jimi sebe i všechno ve svém okolí roztrhat na kusy.
Z pohledu classové identity Arcane mágové nic nepostrádají, takže většina změn je mířená spíše jen na drobná vylepšení současného gameplaye. Arcane Charges jsou nyní regulérní zdroj, který bude umístěný pod vaším mana barem (nikoli stackující se debuff). Arcane také získala novou Mastery, která vám bude procentuálně navyšovat vaši maximální manu. Yay, much mana, very powerful!
Dost řečí a pojďme se podívat na základní Arcane ability:
- Arcane Blast
- 5% Mana, 40 yd range, 2,25 sec cast.
- Zasáhne cíl energií, která mu udělí střední Arcane poškození a vygeneruje Arcane Charge.
- S každou Arcane Charge roste poškození Arcane Blastu o 50% a jeho mana cost o 100%.
- Arcane Missiles
- 40 yd Range, Channeled.
- Po dobu 2 sekund vysílá na nepřítele pět vln arkánových střel. Každá vlna uděluje menší Arcane poškození. Generuje Arcane Charge.
- S každou Arcane Charge roste poškození Arcane Missiles o 50%.
- Arcane Missiles mají šanci na aktivaci po každém vašem poškozujícím castu. Limit na 3 Charges.
- Arcane Barrage
- 0,5% Mana, 40 yd range, Instant, 3 sec cooldown.
- Vyšle na cíl arkánové střely, které mu udělí silné Arcane poškození. Spotřebuje všechny Arcane Charges.
- S každou Arcane Charge roste poškození Arcane Barrage o 50% a spell zároveň zasáhne o 1 další blízký cíl navíc (tomuto cíli udělí 50% poškození).
- Evocation
- Channeled, 1,5 min cooldown.
- Instantně si obnovíte 25% vaší celkové many a dalších 75% během následujících 6 sekund.
- Mastery: Savant
- Navýší regeneraci vaší many a maximální výši many o 20% (spolu s Mastery z běžného gearu).
- Arcane Charges zvýší poškození udělené příslušnými spelly o dalších 10%.
- Displacement
- Instant, 1,5 min cooldown.
- Po následující 4 sekundy můžete vycastit Blink, aniž by se aktivoval jeho cooldown.
Jako příklad talentu, na které se můžou Arcane mágové těšit, uveďme například:
- Quickening
- Pasivní.
- Arcane Blast a Arcane Missiles vám na 6 sekund navýší Haste o 2%. Stackuje se.
- Efekt se vyruší, pokud sešlete Arcane Barrage.
Fire
Mágové, kteří si rádi hrají s ohněm – v pravém i přeneseném slova smyslu – rozhodně nepostrádají na troufalosti. Oni se nemusí bát, že se popálí. Vy ano.
Specializace ohnivých mágů má, stejně jako ostatní, také velmi pevný základ, takže změny přichází pouze na poli gameplaye. Fire mágové dostanou v Legion trochu více svobody především v mechanice Heating Up, která tvoří jádro specializace. Další velká změna spočívá v redesignu Combustion, které se ubralo na komplexnosti ve prospěch jasnějšího a konzistentnějšího zapojení do Fire rotace.
Podívejme se na základní ability:
- Fireball
- 4% Mana, 40 yd range, 2,25 sec cast.
- Vrhne ohnivou kouli, která udělí mírné Fire poškození.
- Hot Streak
- Pasivní.
- Dva critical striky v řadě způsobí, že můžete váš daší Pyroblast nebo Flamestrike vykouzlit instantně. Zároveň se zdvojnásobí Ignite poškození.
- Poznámka developerů:
- Nemusíte získat Heating Up, když je Hot Streak právě aktivní.
- Nebylo nikdy naším záměrem, aby hráči jen tak seděli s aktivním Hot Streakem a snažili se pak o další Heating Up a pak vycastit Pyro – obecně se nám moc nelíbí, když by vám hra měla říkat, že máte stisknout nějaký čudlík, když nemáte.
- Inferno Blast
- 2% Many, 40 yd range, Instant, 12 sec recharge, 2 charges.
- Uštědří cíli střední Fire poškození. Vždy udělí critical strike.
- Inferno Blast není na globálním cooldownu a může být vycastěn v průběhu castění jiných spellů.
- Pyroblast
- 5% Mana, 40 yd range, 4,5 sec cast.
- Ohnivá střela, která udělí obrovské Fire poškození.
- Combustion
- 10% Mana, Instant, 2 min.
- Zahalíte se plameny, které vám navýší šanci na critical strike o 100% na 10 sekund.
- Také vám udělí Mastery rovné vašemu Critical Strike statu.
- Mastery: Ignite
- Po 9 sekund způsobujete svému cíli o 30% vyšší damage (spolu s Mastery z běžného gearu) z celkové direct damage z vašeho Fireballu, Inferno Blast, Scorch, Pyroblast a Flamestrike. Pokud je efekt znovu aplikován, veškerá zbývající damage se připočte k následujícímu Ignitu.
- Každé 2 sekundy může váš Ignite přeskočit na další blízký cíl.
Ukázka talentu:
- Cinderstorm
- 1% Mana, 40 yd range, 1,5 sec cast, 8 sec cooldown.
- Vrhne 6 uhlíků, které se pohybují v oblouku, přičemž každý z nich udělí menší Fire poškození nepřátelům, které zasáhne.
Frost
Ačkoli by se mohlo zdát, že ohniví mágové jsou ta nejnebezpečnější sorta, s mágy vládnoucími ledu si zase nikdo nezadá v zákeřnosti. K ledovému mágovi se ani nestihnete dostat, než vám zamrazí nohy do země, aby se pak ledový pařát chladu zabořil i do vašeho srdce…
Identita specializace i její mechaniky zůstaly až do nynějška více než přijatelné, takže spíše než aby se děly nějaké zbytečné změny, došlo k zaměření pozornosti téměř výlučně na Frostfire Bolt. Po odstranění ohnivé komponenty se z něj stal v podstatě jen další Frostbolt, který byl nadbytečný. Proto byl Frostfire Bolt zcela vyškrtnut a jeho místo zaujal Frozen Orb, který lépe odpovídá identitě ledového mága.
Zde je seznam základních abilit této specializace:
- Frost Bolt
- 4% Mana, 40 yd range, 2 sec cast.
- Vrhne po nepříteli ledovou střelu, která mu udělí střední Frost poškození a zpomalí jej o 30% na 15 sekund.
- Frozen Orb
- 10% Mana, 40 yd range, Instant, 1 min cooldown.
- Vrhne vpřed rotující ledovou kouli, která uděluje každou sekundu všem nepřátelům menší Frost poškození. Efekt trvá 10 sekund. Po prvním zasažení nějakého protivníka udělí casterovi 1 charge Fingers of Frost.
- Cíle, které Frost Orb poškodí, jsou zpomaleny o 30% na 2 sekundy.
- Ice Lance
- 1% Mana, 40 yd range, Instant.
- Vrhne po nepříteli střípek ledu, který mu udělí menší Frost poškození.
- U cílů, které jsou již zmrazené, způsobí dvojnásobné poškození.
- Brain Freeze
- Pasivní.
- Vaše Frostbolty mají 10% šanci resetovat cooldown Frozen Orbu.
- Fingers of Frost
- Pasivní.
- Pokud váš Frostbolt úspěšně zasáhne cíl, má 15% šanci na aktivování efektu Fingers of Frost. Blizzard a Frozen Orb mají 5% šanci téhož.
- Tento efekt spočívá v tom, že se následující seslaný Ice Lance bude chovat, jako by váš cíl byl již zmrazen, a udělí 140% vyšší damage.
- Shatter
- Pasivní.
- Násobí šanci na critical strike vašich spellů vůči zmrazeným cílům 1,5 krát a přidává dodatečnou 50% šanci.
- Mastery: Icicles
- Když poškodíte nepřítele Frostboltem, 45% (spolu s Mastery z běžného gearu) uděleného poškození se po dobu 30 sekund uchová ve vašem držení ve formě rampouchu (Icicle). Také navyšuje poškození, které uděluje váš Water Elemental, o 45 %.
- Icicles u sebe můžete mít až pět. Nadbytečné budou automaticky vyslány na nepřítele. Vycastění Ice Lance způsobí, že budou vaše Icicles vrženy na nepřítele.
A stejně jako u předchozích dvou specializací je zde i ukázka talentu, který může Frost mág využít:
- Glacial Spike
- 1% Mana, 40 yd range, 3 sec cast.
- Vyčaruje obří ledový hrot, který do sebe pojme vaše Icicles. Hrot uděluje obrovské poškození, do něhož se přičítá i to uchované v Icicles.
- Vycastění vyžaduje 5 Icicles.
- Také zmrazí cíl na místě max. na 4 sekundy. Zmrazení může být přerušeno, pokud cíl obdrží jiné poškození.
- Pasivní: Ice Lance již nespouští Icicles.
» ZPĚT NA SEZNAM POVOLÁNÍ «
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
everald 25.07.2016 10:48
Yay, much mana, když spotřeba je v procentech...
02.12.2015 16:50
Zodpovezeno dneska v bluepostu diky :-D Draenor Perks in LegionThe Draenor Perks will be retiring in Legion. However, many of their effects will be baked in to the baseline abilities
02.12.2015 14:16
akorat netusi nekdo jestli perky zustanou nebo je smaznou s prepatchem
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet