Změny v Recruit-A-Friend v 7.3.5

  recruit a friend    RAF    7.3.5   

Přiznám se, že Recruit-A-Friend jsem již roky nepoužila, takže mě tato změna v ničem nezasáhla. Pokud však s kamarádem expíte, mohli jste si povšimnout, že zkušenosti už nepřibývají tak rychle, jako před tím. Blizzard totiž radikálně zasáhl do boostu kvůli škálování zón a zpomalenému expení. Z 200% boostu pro získávání zkušeností je nyní 50%, čehož si všimlo plno hráčů. A k tomu všemu se nestackuje s bonusem z heirloomů.

 

Za mě je to logický krok, protože pokud spěcháte k end game obsahu a nehodláte si užít expení, ke každé koupi datadisku jsou tu boosty na level, se kterým můžete ihned do nejnovějších lokací. Já třeba boost použila jen jednou a to za dob Cataclysm, ale byl použit na povolání, které jsem nikdy nehrála ale pěkně mě to zabolelo a nakonec jsem postavu stejně smazala.

 

Hráči tedy okamžitě začali s feedbackem a teprve až včera Blizzard vydal vyjádření.

 

Blizzard zdroj

Všem vám děkujeme za zpětnou vazbu a vaše nápady.

 

Refer-A-Friend systém byl zamýšlen jako možnost pro hráče, kteří chtějí pozvat svého kamaráda, aby hrál WoW a mohli si tak užívat hraní hry společně. Když byl tento systém prve oznámen, nastavili jsme velký zkušenostní bonus, aby oba hráči dosáhli end game obsahu co nejrychleji.

 

Dnes však každý datadisk obsahuje i free character boost, takže už není nutné se hnát na maximální level, protože jednoduše do nejnovějšího obsahu můžete skočit ihned. Takže jediní lidíé, kteří Recruit-A-Friend systém používali správně, byli ti, kteří si chtěli užít expení s kamarádem společně. Uvědomili jsme si tedy, že 300% XP bonus byla spíše medvědí služba a už tak rychlé expení jsme nesmírně zkrátili a kamarádi stejně dosáhli maximálního levelu rychleji, než bylo zamýšleno.

 

Teď však vidíme, že většina lidí, která RAF používala, byli hráči, kteří tímto způsobem chtěli rychleji vylevelovat alty. Takže jsme se rozhodli, že tento systém potřebuje změnu: nejlepší metodou, jak vylevelovat charakter by nemělo být "kup si kopii hry, dej ji na jiný účet, pošli Refer-A-Friend pozvánku, vyleveluj nový charakter a pak si přesuň charakter na svůj hlavní účet, jakmile jsi s expením skončil." To je prostě špatně.

 

Bereme si k srdci každou zpětnou vazbu ohledně levelování altů, zvlášť když se hra stále vyvíjí a potřebuje stále nějaké změny. Se změnami jsme byli doteď spokojení, ale pokud je levelování příliš pomalé, radši bychom to řešili v samotné hře než nějakým bizarním workaroundem skrze Refer-A-Friend.

 

Nutno podotknout, že pod postem Ornyxe, který toto prohlášení vydal, se objevilo plno odpovědí. Většina z nich byla spíše od hráčů, kteří ze změn nejsou nadšení a tvrdí, že Blizzard takto uškodil hře i hráčům a měl by raději zvážit nějakou možnost, jak dát hráčům vybrat: rychlejší expení nebo pomalejší expení a ne škodit všem.

 

Mé stanovisko už z článku ohledně levelování v 7.3.5 znáte. Já jsem ze změn nadšená a nyní si každou zónu konečně procházím s pocitem, jakobych hrála nový datadisk, protože expení je na větší úrovni obtížnosti než před změnou. Je to ale možná i tím, že netrávím veškerý volný čas levelováním altů, protože nemám co jiného dělat. Postavy mám tři, z toho hraji hlavně maina, na alta na 110 nemám vůbec čas a teď spíše většinu času, kdy jsem ve hře, expím třetí postavu.

 

Jsem zvědavá, jak to Blizzard vyřeší, ale jak to již ve světě chodí, nelze se zavděčit všem a pokud lidé zvolí feedback, pak spíše ten negativní, který je nejvíce vidět.

 

A jak jste na tom vy? Používáte Recruit-A-Friend? Zasáhla vás změna, která ve hře nastala?


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Celestis 24.01.2018 18:26

Podle mě je tohle od Blizzardu jen marketingovej tah. Kdo ví kolik nových ras bude na konec v datadisku BoA. Všichni si budou chtít vyexpit postavu s novou rasou. A jak na tomhle Blizzard vydělá? Rapidně sníží expy ze všech možnejch zdrojů a spousta lidí bude muset využít Race exchange nebo lvl boost, protože se jim prostě nebude chtít znovu expit těch 110 lvl + 10 v BoA a to jsou další miliony do kapes Blizzardu. Kdyby byla pravda, že chtějí zvýšit prožitek z expení tak by klidně mohli vytvořit možnost při vytváření postavy pro poloviční zisk zkušeností z questu zabíjení atd. Potom by bylo na každým ať si vybere jak rychle bude alty expit. Jenomže tohle je ospravedlnění jen toho, že chtějí na novým datadisku ještě více narejžovat.

25.01.2018 01:27

i s tema nerfama clovek bude mit 110(120) dost rychle i ted pokud clovek jede podle guide a ma par kamosu tak 110 se da udelat neco kolem 2-3 hodin pokud clovek nespecha tak to da do 4 dnu.

Jediny co by me asi zajimalo tak je start lokace u novych ras, jinak nevidim jedinej duvod proc bych se s nima mel expit kdyz vim ze za tu postavu nikdy hrat nebudu protoze mam svou undead rogunu od roku 2007 a neplanuju ju menit.

Jikonekt 24.01.2018 12:25

Moc nechapu, proc nekdo maze postavu na max levelu. Ja jich mam 9 a ikdyz pokazde hraju jen jednu/dve podle nalady, obcas to prostridam, tak t o statni mi vydelavaji v pohode na gametime a ruzny ingame predmety, proste na tokeny. Protoze staci posilat followery na mise s penezi a kazdej den vam prinesou neco mezi 20k az 50k goldu. Coz v pohode vydela na veskerej gametime a predmety ze eshopu a dalsi blbosti (dalsi hry od Blizzardu :_).

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet