Dragonblight
Naxxramas

Kdo by neznal
Naxxramas. První raid, který se objevil ve WoW v neskutečně vzdáleném patchi 1.11, je pro mnoho hráčů jistě srdcovou záležitostí. Původní Naxxramas se s téměř stejným složením bossů objevil ve WotLK, kde se jako hrozivý stín smrti vznášel nad Dragonblightem a lákal dobrodruhy z široka daleka, aby znovu poměřili své síly se samotným arcilichem
Kel’thuzadem.
Úplně původní Naxxramas pod vedením tehdy ještě živého nekromancera Kel’thuzada sloužil jako hlavní středisko operací, které měly za cíl rozšířit nemrtvou nákazu do království Lordaeron. Nakažené obilí, brilantní Kel’thuzadův plán na získání armády nemrtvých služebníků, tehdy znamenalo smrt všech obyvatel města
Stratholme, které mladý paladin Arthas Menethil pozabíjel dříve, než stačili v podobě nemrtvých rozšířit řady Pohromy. V průběhu času musel Naxxramas čelit neustálým snahám o jeho zničení, ale ve WotLK se opět vrátil v plné síle, ba možná ještě silnější.
Projít celým Naxxramasem je úkol hodný skutečného hrdiny. V jeho jednotlivých křídlech se totiž skrývají monstra tak strašlivá, že se z nich i ostřílenému válečnému veteránovi snadno rozklepou kolena.
Arachnid Quarter bych už podle názvu nedoporučovala nikomu, kdo trpí arachnofobií. Hned první boss
Anub’Rekhan je tak roztomilý pavouko-brouček, až by ho člověk nejradši zabil. A to i bez toho, že se neustále oblizuje v myšlenkách na to, jak vás zbaští a vypije vaši krev. Další boss,
Grand Widow Faerlina, je už trochu příjemnější pohled, ovšem jen do chvíle, než na vás pošle svoje přisluhovače nebo si na vás vyzkouší účinky svého nejnovějšího jedu. Zato poslední boss tohoto křídla je přímo arachnofobikova noční můra -
Maexxna, obrovský jedovatý pavouk sloužící jedinému účelu: poskytovat další a další děsivá mláďata k naxxramaským experimentům. A ještě taky k tomu, aby požírala příliš vlezlé vetřelce.
Mimochodem taky nesnáší, když se jí říká Maxxy, jak nás poučil Hearthstone.
Plague Quarter není o moc lepší. Sice tam už nejsou pavouci, ale zato je tam
Loatheb, který vznikl jako opravdu nechutný experiment, kdy byla azerothská bažinná stvůra (bog beast) infikována Nákazou. Vedle něj jsou další dva bossové, temný čaroděj
Noth the Plaguebringer a
Heigan the Unclean, jenom taková pohodová předehra. Noth byl původně dalaranský čaroděj, který se připojil ke Králi lichů, protože mu to přišlo jako nesmírně chytrý nápad (což už samo o sobě o něčem svědčí). Pak na něj však celá ta věc s Pohromou a vražděním lidí začala být trochu moc drsná, což vyřešil tentokrát opravdu velmi chytře Kel’thuzad, když Nothovi zmrazil srdce v hrudi a nechal ho v této položivé, polomrtvé formě dál přežívat. S Nothem od té doby není zrovna zábava, a to jste se ho ještě ani nezkusili zeptat, kde je Heigan.
Abych to vysvětlila… Pokud totiž s Nothem promluvíte v rámci úvodní death knightovské quest linie, kdy je k vám jeho NPC friendly, a zeptáte se ho „Noth, where is Heigan?“, dostane se vám poměrně vtipných odpovědí ve stylu
„Můžu ti říct, kde není…“,
„Jak se opovažuješ! Zmiz mi z očí!“,
„Nejspíš trénuje balet ve svých komnatách.“ nebo
„Dává zrovna do pořádku svoje taneční studio.“ Poslední dvě narážky vycházejí z toho, že při souboji s Heiganem, mistrem pastí, se musíte vyhýbat nebezpečným zónám, které si pro vás přichystal. Název video tutoriálu Heigan Dancing Lesson nejspíš hovoří za vše.
Každopádně, je vidět, že všichni v Naxxramasu se mají moc a moc rádi a jsou prostě jedna velká šťastná rodina.
Military Quarter je vojenské křídlo Naxxramasu, zaměřené především na trénink nezkušených válečníků, které učí neporazitelný
Instructor Razuvious. Jeho kolega
Gothik the Harvester, mistr nekromancie, má poté na starosti druhou stránku bytí rytířem smrti, a sice schopnost oživovat mrtvé. Zlatým hřebem tohoto křídla jsou však
Four Horsemen, analogie Jezdců apokalypsy. Sir Zeliek, paladin ve službách Pohromy, stále schopný využívat Světlo, Lady Blaumeux, vládnoucí stíny, trpasličí válečník Thane Korth’azz a konečně Baron Rivendare, který nahradil předchozího čtvrtého Jezdce Alexandrose Mograina - ti všichni představují postrach všech živých a Kel'thuzadovy vyvolené rytíře, kterým se může rovnat jen málokdo.

Název dalšího křídla,
Construct Quarter, už sám o sobě nevěstí nic dobrého. A co teprve poté, až člověk na vlastní oči uvidí ony výtvory…
Patchwerk, ohavnost sešitá z kusů mrtvých těl a kdovíčeho jiného, který si sice jenom chce hrát, ale jeho představa hry se asi většině lidí nebude zamlouvat, protože to znamená poměrně bolestivou záležitost; flesh giant
Grobbulus, který je pro mě osobně asi nejohavnější zvrácenost celého WoWka vůbec, a to i bez toho, že má místo jedné ruky obrovskou injekční stříkačku, kterou je schopen infikovat každého naxxramaskou nákazou; dále nechutný slintající pes
Gluth a obr
Thaddius, který je prý stvořen z masa žen a dětí, jejichž duše jsou v jeho nestvůrném těle navždy uvězněny - to jsou stvoření, která si Kel’thuzad klidně mohl odpustit, pokud jde o mě.

Jako třešnička na dortu celého Naxxramasu vás čeká mrazivý wyrm
Sapphiron, původně modrý drak, který zemřel rukou Arthase Menethila a byl posléze oživen do služeb Krále lichů, a po něm samotný
Kel’thuzad, lich všech lichů, nejvěrnější Arthasův služebník, zakladatel Kultu zatracených a majitel té nejroztomilejší kočičky na celém Azerothu.
Tahle kočička se jmenuje
Mr. Bigglesworth a údajně představuje poslední pouto, které Kel’thuzada nějak váže k jeho dřívějšímu životu a ztracené lidskosti. A kdo by se snad snažil jeho mazlíčkovi ublížit, ten by se se zlou potázal.
Kromě tohoto posledního opravdu živého tvora je však celý Naxxramas plný stvůr, které by si člověk nepředstavil ani v těch nejdivočejších snech, a pro každého, kdo se odváží vstoupit dovnitř, to bude opravdová zkouška ohněm.
Good luck… interlopers.
Pozn.: Poměrně detailní popis nitra Naxxramasu (a také Kel'thuzadova vstupu do služeb Krále lichů) poskytuje povídka
Road to Damnation.
Kde se nachází? - Dragonblight, 86 50
Forgotten Shore
Forgotten Shore je jistá část northrendského pobřeží, a i když nese jméno "zapomenuté", my si dnes připomeneme, že ho máme možnost znát už z Warcraftu III. Zde se totiž vylodil Arthas Menethil poté, co dorazil na Northrend ve své honbě za Mal’Ganisem. Pak však dorazila zpráva přikazující Arthasovi, aby se okamžitě vrátil zpět do Lordaeronu, a tehdy se Arthas uchýlil k opravdu velmi nepěkné lsti, kdy nechal spálit svoje lodě a obvinil z toho najaté žoldáky, kteří poté byli Arthasovými muži zmasakrováni.
Vzpomínku na tuto událost obsahuje také quest
The Truth Shall Set Us Free, což je součást alianční questové linie začínající úkolem
Imprints on the Past. V celé questové linii v podstatě putujete Northrendem po stopách Arthase, když se sem vydal vykonat pomstu na Mal’Ganisovi. Nakonec vás zavede až do Frostmourne Cavern, kam se podíváme za chvíli…
V questu
The Truth Shall Set Us Free máte každopádně za úkol osvobodit duše vojáků, kteří zde na Forgotten Shore tehdy promarnili své životy, a čeká vás i menší vize minulosti:
SPOILER - ZOBRAZ / SKRYJZapomenutý kapitán: Co se děje? Že by se měl princ Arthas dnes vrátit?
Zapomenutý kapitán: Trochu života do toho umírání, chlapi! Dneska možná budeme konečně moct dát téhle prokleté zemi vale! Och, drahý Ironforge, jak mně chybíš!
Kapitán Luc Valonforth: Omlouvám se, vyslanče, ale princ je zrovna pryč. Co vás přivádí na tohle opuštěné místo?
Alianční vyslanec: Dle královské vyhlášky se vy i vaši muži vracíte do Lordaeronu, a to neprodleně. Lord Uther přesvědčil krále, aby tuhle výpravu odvolal.
Kapitán Luc Valonforth: To se máme jen tak sbalit a odejít?
Alianční vyslanec: Přesně tak. Moji muži hlásí, že cesty odsud až k pobřeží jsou pod kontrolou nemrtvých. Budete muset najít jinou cestu zpátky k lodím.
Kapitán Luc Valonforth: *obrací se ke svým mužům* K čertu s nemrtvými! Probijeme si cestu lesem, chlapi!
Vojáci salutují, vydávají se směrem k jihu, alianční vyslanec opouští scénu.
Ze severu přibíhají Arthas s Muradinem.
Princ Arthas: Kapitáne, proč nejsou stráže na svých pozicích?
Captain Luc Valonforth: Můj pane, váš pan otec naše jednotky odvolal na žádost lorda Uthera.
Princ Arthas: Uther že odvolal mé jednotky? Zatraceně! Jestli mě moji vojáci opustí, nebudu mít na poražení Mal’Ganise nejmenší šanci. Ty lodě musí shořet, než se muži dostanou k pobřeží.
Muradin: To už je trochu moc, nemyslíš, chlapče?
Princ Arthas: Musí shořet na prach! Domů nikdo neodejde, dokud nesplníme náš úkol!
Muradin: Lhal jsi svejm mužům a zradil jsi žoldáky, co pro tebe bojovali. Co to s tebou je, Arthasi? Copak už ti záleží enom na pomstě?
Princ Arthas: Ušetři mě toho, Muradine. Ty jsi tam nebyl a neviděl jsi, co Mal’Ganis provedl s mým domovem.
Arthas sešle jakési kouzlo, které srazí všechny Zapomenuté přízraky, a vize se rozplyne.
Kde se nachází? - Dragonblight, 83 68
Frostmourne Cavern

Jak jistě víte (koneckonců jste si to přečetli v minulém odstavci), Arthas se na Northrendu setkal s trpaslíkem Muradinem Bronzebeardem, který zde pátral po legendární runové čepeli zvané
Mrazivý smutek (Frostmourne). Arthas se k němu připojil a společně pak vstoupili do jeskyně, kde byla čepel ukryta. Zde, třebaže byl varován přízrakem střežícím jeskyni, si Arthas runový meč přivlastnil a propadl se tak ještě hlouběji do své zkázy. Scénu z Warcraftu III si můžete připomenout v questu
Frostmourne Cavern, který představuje závěr již zmíněné questové série začínající úkolem
Imprints on the Past. Vize, která se vám v rámci questu ukáže, má navíc zajímavý a překvapivý závěr…

SPOILER - ZOBRAZ / SKRYJStěny Jeskyně Mrazivého smutku se otřásají.
Objeví se obraz Arthase a Muradina, stojících před oltářem, nad nímž se vznáší Mrazivý smutek.
Princ Arthas: Podívej se, Muradine, na naši spásu, Mrazivý smutek.
Muradin přistoupí blíže k oltáři a poklekne k nápisu.
Muradin: Vydrž, chlapče, je tu cosik napsaný. Je to varování. „Kdokoli si přivlastní tuto čepel, získá věčnou sílu. Tak jako ostří rve maso, stejně tak tato síla trhá duše.“ Měl jsem to tušit. Ta věc je prokletá! Měli bychom odsud vypadnout.
Muradin vstane.
Princ Arthas: S radostí bych na sebe vzal jakoukoli kletbu, kdyby to mělo zároveň znamenat záchranu mého domova.
Muradin: Nech to být, Arthasi. Zapomeň na to a vezmi své muže domů.
Arthas udělá několik kroků k oltáři a pak se otočí k Muradinovi.
Princ Arthas: Ti ať jdou třeba k čertu! Nic mi nezabrání, abych se chopil své pomsty. Ani ty, starý příteli.
Arthas začne kouzlit.
Princ Arthas: Povolávám vás, duchové tohoto místa. Obětuji cokoli a zaplatím jakoukoli cenu, pokud mi pomůžete zachránit můj lid.
Led se roztříští a srazí Muradina, jehož zbraně spadnou na zem. Arthas odhodí svoje kladivo a chopí se Frostmournu.
Arthas vyběhne z jeskyně. Už nespatří, že Muradin se postaví zpět na nohy. Vypadá otřeseně.
Muradin: Doháje… moje hlava. Kde… kde to jsem?
Muradin: Kdo… kdo jsem?
Muradin opustí jeskyni a nechá za sebou svoje zbraně, na které si nevzpomíná.
Takže zatímco po Warcraftu jsme všichni žili v domnění, že je Muradin po smrti, WotLK nám odhalil, že byl ve skutečnosti jenom omráčený a zraněný, ale přežil. (Ne, vůbec to není klasické Blizzardí klišé. Jen si vzpomeňte na Illidana. Zdá se, že všichni, kdo se s Arthasem někdy střetli, mají zázračnou schopnost přežívat.) O tom, kam se poté vydal, si popovídáme zase někdy jindy.
Muradin za sebou každopádně zanechal svoje zbraně, které můžete v jeskyni nalézt i nyní, a kromě nich i Arthasovo kladivo
Light’s Vengeance, které je dále součástí questu
The Sacred and the Corrupt. Tento quest zároveň započíná questovou linii, která vás nakonec dovede až k výrobě legendární zbraně
Shadowmournu .

V této questové sérii se Darion Mograine pokouší vytvořit zbraň, která by mohla konkurovat moci Frostmournu, a za nejlepší základ pro ni považuje Arthasovo staré kladivo. Pošle vás tedy pro něj do Frostmourne Cavern, ale tam vás samozřejmě potkají jisté komplikace… (V tomto případě komplikace = naštvaný Lich King.)
To už je nicméně na vás. Good luck.
Zajímavost: Ještě bych podotkla, že jeskyně je plná saronitu, „černé krve Yogg-Sarona“, materiálu, který se velmi často objevuje na místech spojených s Králem lichů a často se dle toho usuzuje, že existovalo nějaké spojení mezi Králem lichů a Yogg-Saronem, přičemž toto spojení by bylo z Arthasovy strany pravděpodobně nevědomé, pokud by existovalo. Jde však pouze o nepotvrzenou, leč poměrně pravděpodobnou teorii.
Kde se nachází? - Dragonblight, 73 23
Angrathar the Wrathgate

Už jsem dnes jednou prohlásila „Kdo by neznal Naxxramas“, tak si to ještě jednou zopakujeme. Kdo by si nepamatoval epický cinematic zobrazující
bitvu o Wrathgate, kde se vojska Aliance a Hordy střetla s hrůznými Arthasovými stvůrami a do toho všeho vstoupil zrádce Putress, který měl toho dne na svědomí desítky promarněných životů těch, kteří zemřeli pod jeho Novou Nákazou.
Tento článek beru jako vhodnou příležitost, jak si tuto velmi smutnou událost WotLK historie připomenout.

Jak jsem již naznačila, Aliance i Hordy si vystavěly své základny v těsné blízkosti
Wrathgate, brány vedoucí do nitra Arthasovy citadely. Alianční pevnost se nazývala Fordragon Hold podle jejího velitele,
Bolvara Fordragona, a ta hordská nesla název Kor’kron Vanguard. Ve videu jsme svědky líté bitvy mezi spojenými silami Aliance a Hordy a Arthasovou Pohromou sestávající se z ghúlů, kostlivců i strašlivých nemrtvých vrykulů. A když pak z citadely vyjde sám Arthas ve svém ledovém brnění, je jasné, že je zle.
S
Draenoshem Saurfangem, který vede hordské oddíly, to však ani nehne, a bez váhání se vrhne Arthasovi vstříc. Jeho hrdinství je však po právu potrestáno a Saurfang umírá pod čepelí Frostmournu. Dá se však říci, že se tím vyhnul daleko krutějšímu osudu - vzápětí se totiž na útesech lemujících bitevní pole objevují nemrtví
Grand Apothecaryho Putresse, kteří katapulty shodí dolů sudy s Novou Nákazou (New Plague), která hubí a ničí jak vše živé, tak vše nemrtvé. Arthas je (se slovy
"This isn't over!") nucen stáhnout se zpět do své pevnosti, ale vojáci na bojišti jsou zanecháni na pospas strašlivé zradě nemrtvých.
Poslední věc, kterou umírající Bolvar Fordragon spatří, jsou přilétající červení draci, kteří nakonec celé bojiště spálí svým ohněm a zničí tak veškeré stopy Nákazy.
Video s touto scénou se vám přehraje po splnění questu
Return to Angrathar, který zadává Alexstrasza.
[video]bnVUzVy_8OU[/video]
Jak jistě víme, s Bolvarem se tu nevidíme naposledy, ale o tom zase někdy jindy…
Kde se nachází? - Dragonblight, 39 20
<- Předchozí část | Další část ->Naposledy upravil/a Bellatrix 01.09.2014 v 17:56:57.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Anger 27.08.2014 19:58
A
Ano, tak jsem to myslel. To by i následně vysvětlovalo proč je nelze tak snadno zničit. A také možná, že když na sebe vzali fyzickou podobu, bylo pro Titány snažší je uvěznit.Bellatrix 27.08.2014 19:39
Anger 27.08.2014 18:52
Taky přidám svůj názor. OG jsem vždy představoval jako Morgotha. A vždy když jsme je porazili, tak dopadli jako Sauron u Mrtvých močalů, zničili jsme jen fyzickou schránku a duše zdrhla, oslabená skoro ničeho neschopna. A to že C-thun a Yogg vzali na sebe podoby, které jsme viděli, byl možná jen výstřelek módy tehdejší doby ( co my víme třeba to byli nehrůznější kostými co viděli).
Ferion 26.08.2014 22:30
nejlepší vysvětlení jsou ty které nejdou pochopit já se jen ptal protože blizzard informace vypouští spoustou kanálů a je dost těžký je všechny chytit
Bellatrix 26.08.2014 21:25
Muradin 26.08.2014 20:35
Ferion 26.08.2014 20:15
Bellatrix 26.08.2014 19:10
Ferion 26.08.2014 17:23
viktort4 26.08.2014 16:28
AK môžem chcem ešte povedať- v OL bol ešte niekto podobný OG alebo ich prisluhovačom http://www.wowwiki.com/Harbinger_Skyriss- v trilógií Vákla prastarých sa písalo že ak by sargeras vstúpil na Azeroth OG by sa vyslobodili- Môže byť že Plamenná légia a OG sú spojenci- ak OG nie sú z azerothu môže byť že by OG podobne ako Deathwinga ovladli aj Sargerasa ?- Prečo chce Plamenná légia tak dobyť azeroth ? chcú niečo s OG ?
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet