V poslední době se můžeme i v herním průmyslu setkat se zkratkou DRM (Digital Rights Management), což je zkratka ochrany, která by měla bránit nelegálnímu šíření digitálních statků. Tato ochrana však ve všech svých formách čelí velké kritice - od hudby, přes filmy až po počítačové hry.
Posledních několik měsíců se asi nejožehavěji řešila ochrana nových her od Ubisoftu, mimo jiné například u Assassins Creed II. Ubisoft totiž u svých her zavedl takovou ochranu, že nelze ani single player hry hrát bez připojení k internetu. To samozřejmě pobouřilo ohromné množství uživatelů (i velkou spoustu těch, kteří si hru chtěli koupit legálně). Hra se totiž připojí na speciální Ubi servery a stahuje si z nich data. Jen tak na okraj - tyto servery měly po vypuštění hry velké problémy se stabilitou. Ale o ACII tady mluvit nebudu, pokud Vás Ubisoft DRM zajímá více, podívejte se například na Nazghulův blog, který o věci pojednává zase z trochu jiné strany (na blogu naleznete článků o DRM více).
I ostatní velké herní firmy řeší, zda podobný systém ochrany zavést a vyjádřil se k tomu i Blizzard, což nás zajímá samozřejmě nejvíc. Spoluzakladatel firmy Frank Pearce řekl:
"Pokud mluvíme o DRM a podobných technologiích, jde rovnou o prohranou bitvu. Komunity hráčů jsou mnohem větší, než počty našich zaměstnanců, takže je vždy mnohem více lidí, kteří se budou snažit ochranu prolomit (ať už pro získání přístupu do hry nebo jen tak pro zábavu), než těch, kteří se ji budou snažit bránit. Náš tým by se měl soustředit na nový obsah a cool novinky a ne na ochranu proti pirátům."
Blizzard také doufá ve správnou implementaci Battle.net:
"Pokud se nám spojení s Battle.net povede dobře, lidé budou při hraní chtít zůstat ve spojení se svými Battle.net přáteli, i když budou hrát single player a budou chtít získávat Battle.net achievementy. Chtěli bychom, aby hráč získal platformu, pomocí které bude moci jak hrát, tak komunikovat s přáteli."
Na druhou stranu je však pravda, že Starcraft II multiplayer nelze hrát přes LAN, ale pouze přes servery Battle.net, čímž tzv. Hamachi piráti tak trochu ztrácejí možnost tohoto hraní.
Samozřejmě se to týká hlavně Starcraftu II, do budoucna třeba Diabla III. Jak jistě víte, World of Warcraft má legalitu ošetřenou velice dobře (u ní logicky nutnost připojení k internetu nikomu nevadí).
Jako nejlepší se mi na tomto kroku Blizzardu jeví fakt, že se snaží získat legální hráče své hry pomocí dobrého obsahu a ne tím, že by neměli jinou možnost. Funguje to i na psychiku: Raději zaplatím za něco hezkého, než jen proto, že "musím".
Co vy na to?
Naposledy upravil/a Novom 01.06.2010 v 09:22:43.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Markus 31.05.2010 23:14
offi je offi a Free je Free kazdy nech hra kde chce ale aj tak uznavam im jednu vec, že s tym neblbnú ako Ubisoft proste Blizzard je klasika a ma stalu komunitu nech sa deje co sa deje a aj noví prichádzajú. Radsej sa budem zaoberat tym co chcu hráči a nie to ako vyrábať bohvie ake ochrany , ktore budu aj tak prekonane ludmi čo to ani nechcú hrať ale chcú sa pochváliť tým čo dokázali inak konečne toto bola jedna rozumna reakcia zo strany Blizzardu na rozdiel od iných
Coxxík 31.05.2010 23:05
Za mě 45% a na dobrých realmech max těch 65% ... podle mě x)
Javorovej 31.05.2010 22:50
Pokud budu trvdit, že na kvalitních free funguje 75% všeho co na ofi, tak nebudu daleko od pravdy...už jen ta věc, že ne pokaždé je otevřenej každej raid a v něm každej boss dělá přesně to co na ofi, je dost velký rozdíl....přiberme Q, dodejme talenty či spelly, upravme moby (chování, pohyb) a okořeňme to stabilitou.....a ukuchtěno 75% wowka....
deki 31.05.2010 22:40
Coxxík 31.05.2010 22:36
mato6666663 31.05.2010 22:30
Wrent 31.05.2010 22:30
deki 31.05.2010 22:26
Vikano 31.05.2010 22:23
chválim tento krok Blizzu...k tým freečkam, pred týždňom som prešiel na offic a môžem potvrdiť, že cítim veľký rozdiel a to som ešte len low lvl
Bartyx 31.05.2010 22:22
Trochu off topic lidi.Pokud jde o DRM, tak jsem ze strany Blizzardu ani nic jiného nečekal. Prostě jejich hry lidi chtěj originál. Už třeba kvůli multiplayeru, kterej byl u všech geniální (Diablo II a W3 si občas zahraju doteď), takže Diablo III budu kupovat určitě a Starcraft mě velmi láká. Oni DRM stejně nepotřebujou, protože bez Battle.netu 2.0 (bez připojení k netu) bude jak Diablo III, tak Starcraft II poloviční
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet