Battle for Azeroth - souhrnný článek

  battle for azeroth    datadisk    nové rasy   
TENTO ČLÁNEK JE NYNÍ AKTUÁLNÍ.

Nový WoW datadisk, který vyšel 14. srpna 2018, se jmenuje Battle for Azeroth a jeho ústředním tématem je válka mezi Aliancí a Hordou. V datadisku se podíváme do Kul Tirasu a na Zandalar, zrekrutujeme nové rasy, objevíme nová území a čekají nás nové herní mechaniky.

 

Tento článek je stručným souhrnem všeho, co nám nový datadisk přinese. Veškeré články spjaté s datadiskem naleznete v příslušné kategorii.

 

Potíže se nevyhnou spuštění žádného nového datadisku. Pozitivní je, že známé bugy Blizzard aktivně řeší. V tomto článku naleznete seznam herních problémů a bugů, s nimiž jste se ve hře mohli setkat a na jejichž vyřešení Blizzard v současnosti pracuje.

 

Rozcestník

rxib91oplq_c2a77532cca7677adaf83d0fb9e464f2ef767e94_1518186705_3377.jpg

 

Základní informace o Battle for Azeroth

 

  • datum vydání – 14. srpna 2018
  • level cap – 120
  • Kul Tiras – nové území pro Alianci
  • Zandalar – nové území pro Hordu
  • od 110. do 120. levelu se budete pohybovat na kontinentu své frakce, po dosažení 120. levelu se vám zpřístupní i druhý kontinent (+ jeho dungeony)
  • zóny se budou škálovat stejně jako na Broken Isles, takže jimi můžete projít v libovolném pořadí
  • do řad Aliance a Hordy vstoupí 8 nových hratelných ras (allied races – spojenecké rasy)
  • čekají nás nové dungeony a raidy a rovněž změny v PvP
  • Heart of Azeroth – nová mechanika nahrazující Artefakty i legendárky
  • Warfronts – 20-player instance proti armádě NPC, unikátní odměny
  • Island Expeditions – kooperativní scenaria pro 3 hráče
  • Seething Shore – nový battleground
  • ústředním příběhovým tématem bude válka mezi Aliancí a Hordou – obě frakce budou usilovat o nová území (Kul Tiras a Zandalar) a o zrekrutování nových ras; také se obě frakce budou předhánět v hromadění vzácného materiálu azeritu
  • Before the Storm – knižní prequel k novému datadisku, od Christie Golden

 

Zakoupení datadisku & Collector's Edition

 

Pro hraní Battle for Azeroth si již nemusíte pořizovat Battle Chest, neboť ty Blizzard zrušil. Stačí vám tedy zakoupit samotný datadisk Battle for Azeroth a k němu poté pořídit subscription (předplatné). Zde se dozvíte, jak si pořídit standardní krabicovou edici. Mimo ni je samozřejmě k dispozici i Collector's Edition.

 

Blizzard rovněž vydal oficiální kalendář, obsahující data vydání Battle for Azeroth contentu, který nebude dostupný od samotného spuštění datadisku. Týká se to raidu Uldir, Mythic Keystone dungeonů a PvP sezóny.

 

Cinematic a preview

 

 

 

Příběh datadisku a hlavní postavy

 

Příběh datadisku se bude (přinejmenším zpočátku*) soustředit především na válku mezi Aliancí a Hordou. Události vedoucí ke konfliktu nám vyjeví kniha Before the Storm a v datadisku se následně válka rozhoří naplno.

mzus86nbzk_7428928727ea1bb489e7fc88633b14158033268e_1518186676_0357.jpg

V rámci BfA pre-patche došlo k vypálení Teldrassilu. Video zaznamenávající vypálení Teldrassilu vyšlo v rámci série Warbringers. Vypálení Teldrassilu je fázované, takže když si založíte nočního elfa, Teldrassil bude stále ještě stát. Ke katastrofě dojde až na levelu 110 a od té doby bude ve hře nepřístupný. (Můžete si však po rozmluvě s NPC nastavit, že chcete ve hře vidět původní, nevypálený Teldrassil.)

 

Teldrassil vypálila Sylvanas Windrunner z náhlého impulsu, neboť chtěla demoralizovat noční elfy a vzít jim veškerou naději. Původně vedla válečné tažení k Teldrassilu s cílem Strom světa zabrat pro Hordu, neboť si chtěla přisvojit azerit, který se v této oblasti nalézá. Měla rovněž velké obavy z toho, že tento vzácný materiál Aliance využije ve válce proti ní.

 

Následně proběhl event Battle for Lordaeron, což byl odvetný úder Aliance za vypálení Teldrassilu.

rn1z6v0wq1_3255ef354caf3d9759c1fc156b9188a6963a0d21_1518186654_8251.jpg

Důležitým příběhovým elementem nového datadisku je již zmíněný azerit. Azerit je životní síla, potažmo krev Titánky-Azerothu, která vykrystalizovala na povrch planety v podobě tohoto zlatomodrého minerálu. Ten je nesmírně cenný a má obrovský energetický potenciál. To je také důvodem, proč se ho budeme snažit nasbírat co nejvíc. A to jak sami pro sebe, tak i pro naši frakci, abychom jí tak dopomohli k vítězství.

 

Zde se můžete podívat na scenaria pro Alianci a Hordu, která vás provedou úvodním příběhem obou frakcí v Battle for Azeroth. Zde se můžete podívat na příběhové in-game cinematicy. Zde najdete launch trailer a pár concept artů z nového datadisku.


* Záměrně píši "přinejmenším zpočátku", neboť všichni dobře víme, že to bude trvat tak patch, maximálně dva, než se zase budeme muset spojit proti společnému nepříteli. Což budou dle všech dostupných náznaků královna Azshara, Staří bohové a v konečném důsledku Pánové Prázdnoty (Void Lords), kteří představují ultimátní zlo Warcraft univerza.


oe7301youf_33fe702561f04bfed6bcd0184305641793d23b3b_1518186664_1259.jpg

Hlavní postavy

 

Mezi nejdůležitější patří bezesporu Anduin Wrynn a Sylvanas Windrunner jakožto představitelé obou znesvářených frakcí. Kromě nich do příběhu zcela jistě zasáhnou i ostatní hlavní činitelé Aliance a Hordy, kteří oba vládce momentálně obklopují – Saurfang, Baine Bloodhoof, Nathanos Blightcaller, Gallywix, Genn Greymane, možná Mathias Shaw z SI:7...

Saurfangovi dokonce Blizzard věnoval celý cinematic, který vyvolal mezi hráčskou základnou bouřlivé emoce.

 

Mezi méně očekávané hlavní postavy patří Jaina Proudmoore, která se konečně přestala skrývat. Kromě toho, že získala sexy nový obleček, se pokusí přesvědčit své krajany z Kul Tirasu, aby se připojili k Alianci a poskytli jí své lodě. Katherine Proudmoore, Jainina matka a současná velitelka Kul Tirasu, však nechce o ničem takovém ani slyšet a dokonce svou dceru vykáže z Kul Tirasu.

Jaina též dostala své vlastní video v rámci série Warbringers.

 

Také by se nám měl vrátit náš starý známý zelený Ježíš, Thrall aka Go'el. Pokud jste jeho fanoušci, musíte ale doufat, že se nestane totéž jako v Legion, kdy po našem boku sice bojoval na Broken Shore, ale poté jsme ho už ani koutkem oka nezahlédli (pokud jste nehráli za šamany).

 

Thrall se ale nevrací sám. Má s sebou totiž urnu s Vol'jinovým popelem. Bylo naznačeno, že Vol'jin možná ještě neřekl své poslední slovo. Ne že bychom se měli setkat přímo s ním nebo s jeho duchem, ale objevily se náznaky, že duchové loa, přebývající na Zandalaru, a konkrétně Bwonsamdi (loa mrtvých a něco jako patron kmene Darkspear), nám budou mít k Vol'jinovi ještě co říci. Vzpomeňme, že to byli právě duchové loa, kteří prý vyvolili Sylvanas jako Vol'jinovu nástupkyni na trůnu náčelníka Hordy. Spekuluje se však o tom, že to ve skutečnosti vůbec nemuseli být loa, a že Vol'jin v předsmrtném deliriu slyšel hlasy někoho daleko zlovolnějšího...

 

A pokud jde o záporáky, někdy v průběhu datadisku nás čeká dostaveníčko s královnou Azsharou. Ta bude finálním bossem v některém budoucím raidu, ale bude nepřímo zasahovat do příběhu i předtím, než se skutečně objeví.

 

O některých hlavních postavách datadisku – konkrétně o Jaině, Sylvanas a Azshaře – chystá Blizzard animovanou sérii videí s názvem Warbringers.

 

Zde se můžete podívat na modely některých hlavních postav i nejrůznějších NPC.

do9l9ca2id_f162b634c98e895b773a1c5e9664d59e7c707038_1518186680_6729.jpg

Nové zóny

 

Datadisk nám představí dvě nové zónyKul Tiras (primárně pro Alianci) a Zandalar (primárně pro Hordu). Nejprve budete levelit na "svém" kontinentu a rovněž vám ze začátku budou přístupné jen dungeony na tomto kontinentu.

Po dosažení levelu 120 se vám otevře kontinent druhé frakce a spolu s ním i jeho dungeony. Ve hře to bude řešeno jako válečné tažení – budete vysláni na kontinent opačné frakce, abyste tam založili pro vaši frakci tábory a podobně.

 

Každý z obou kontinentů bude mít 3 zóny. Zóny se budou škálovat – můžete si tedy vybrat, v jakém pořadí je navštívíte (myšleno na kontinentu "své" frakce).

Budou zde k dispozici World Questy i Emissaries.

Můžete si přečíst naše dojmy z questění v Drustvaru a Nazmiru. Kromě toho by vás mohly zajímat třeba také easter eggy v nových lokacích.

 

Kul Tiras

 

Kul Tiras je prastaré lidské království, které si doteď bez problémů vystačilo samo. Vaším úkolem tudíž bude je přesvědčit, že spolupráce s Aliancí je oboustranně výhodná.

Obyvatelé Kul Tirasu prosluli především jako skvělí námořníci a jejich vyhlášená flotila je jedna z věcí, které Alianci zajímají nejvíc. Kul Tirané se však dovedou blýsknout i v jiných oblastech. Kupříkladu v lovu mořských příšer. Není tedy radno si s těmito ostřílenými mořskými vlky zahrávat.

Největší těžkosti jim momentálně dělají piráti, kteří jsou čím dál drzejší a začají si troufat i na hlavní město.

 

Kul Tiras zahrnuje tři území: Tiragarde Sound, Stormsong Valley a Drustvar.

Tiragarde Sound představuje samotné srdce Kul Tirasu a nachází se zde jeho hlavní město, Boralus. V kraji má hlavní slovo rod Proudmoore, především pak Katherine Proudmoore, Jainina matka. Boralus bude představovat hlavní středisko Aliance v Battle for Azeroth. O Tiragarde Sound a Boralu si můžete více přečíst zde.

Stormsong Valley je bujná, lesnatá krajina, které vládne rod Stormsong. Přebývají zde také takzvaní kněží moře, jejichž úkolem je požehnat každé nově postavené lodi předtím, než vypluje na moře. Místní lid uctívá moře téměř až fanaticky. Jedno z nebezpečí ve Stormsong Valley představují quilboarové.

Drustvar je prokletý, bezútěšný kraj, kterým se potulují strašlivá monstra jako vystřižená ze Zaklínače (a potažmo tedy ze slovanské mytologie). Že by to nějak souviselo s tajemným zmizením místního vládnoucího rodu Waycrestů?

Zde si můžete prohlédnout videa z questění v Drustvaru.

2wrmpsv6oa_d11fcc36a6578825f22fa65c8f42e7fc8aace9bd_1518186576_6306.jpg mqgvebg32k_43ab47d722d0bb45a0aa7a1639b8d82c5358a1f8_1518186517_2901.jpg 7vmwa39tcr_7e233a0e296704b11914a8b8f3c51ce0b8a6cf41_1518186457_1515.jpg

 

Zandalar

 

Zandalar je prastará trollská říše, odkud pocházejí prvotní trollové – Zandalari. Horda se je v novém datadisku pokusí přesvědčit, že v jejích řadách mohou dosáhnout někdejší velikosti. Nemělo by to snad být až tak těžké, neboť Zandalari se musí potýkat s nebezpečným a krutým nepřítelem – krvavými trolly, kteří povstali proti Zandalari. A těm se tudíž bude jistě hodit každá pomocná ruka. A to nejenom ta naše. Budou nám totiž pomáhat i mocní loa, duchové přírody, které chovají trollové v hluboké úctě.

 

Zandalar zahrnuje tři území: Zuldazar, Nazmir a Vol'dun.

Zuldazar je divoký prales, v jehož srdci leží palác Dazar'alor, odkud vládne král Rastakhan a jeho dcera, princezna Talanji. Jde o nejstarší dosud stojící město na Azerothu. Poznamenal ho však Cataclysm a nyní ho sužují vpády krvavých trollů. Král Rastakhan se rovněž musí potýkat s povstáním proti němu, které zosnoval prorok Zul. Dazar'alor bude představovat hlavní středisko Hordy v Battle for Azeroth. O Zuldazaru a Dazar'aloru si můžete více přečíst zde.

Nazmir je nevlídná, bažinatá krajina, kde sídlí krvaví trollové, ale také duchové loa. Rovněž se kdesi v hloubi močálu nachází prastaré zařízení, z něhož se dere na svět strašlivé zlo...

Zde si můžete prohlédnout videa z questění v Nazmiru.

Vol'dun je pustá poušť, kam Zandalari posílají zemřít provinilce proti zákonu. Kdysi na Vol'dun zaútočily armády Starých bohů, na které tu možná najdeme sem tam nějakou upomínku. Také se utkáme s hadí rasou sethrak a naopak se spřátelíme s liščí rasou vulpera.

02yqfs5a2p_af82ea90f32127b4a8988c474b6b262ef11eaad1_1518186462_4488.jpg z8eve6bfat_3c5371bfaac6a78620c854151dabb9c2ff3e817f_1518186593_1805.jpg c93vaodxif_5957f1967722d82c40747d97ba38f14854bd0d0e_1518186598_1385.jpg

 

Nové rasy

 

Jak Aliance, tak Horda budou hledat v nadcházející válce nové spojence. Obě frakce tak zrekrutují některé dosud neutrální rasy. Nejde o nové rasy v pravém slova smyslu, nýbrž o subrasy stávajících ras. Proto je Blizzard také neoznačuje jako nové rasy, nýbrž jako spojenecké rasy (allied races).

Veškeré články o nových rasách najdete pod příslušnými klíčovými slovy.

 

Aliance Horda
Void elfové Nightborne
Lightforged draeneiové Highmountain taureni
Dark Iron trpaslíci Zandalari trollové
Kul Tirané Mag'har orkové

 

Čtyři z nových ras jsou přístupné už nyní těm, kteří si předobjednali Battle for Azeroth. Podmínky pro založení prvních čtyř nových ras najdete v tomto článku. Již dostupné rasy jsou Void elfové a Lightforged draeneiové pro Alianci a Nightborne (Soumrační) a Highmountain taureni pro Hordu.

 

Ostatní nové rasy – tedy Dark Iron trpaslíci, Zandalari trollové, Kul Tirané a Mag'har orkové – přibudou až v novém datadisku. A Blizzard rovněž slíbil, že těmito rasami to neskončí a že v průběhu datadisku přidá do hry další. Otázka však je, jestli se toto oznámení týkalo mezitím odtajněných Kul Tiranů a Mag'har orků, nebo zda má Blizzard nějaká další esa v rukávu.

jdgy6zrjmf_1e0ad2fcb21daa01d9bf090d790d9ae3fd9b7bfd_1518186688_9341.jpg

Postavy nových ras začínají na 20. levelu. Pokud postavu vylevelíte od 20. po 110. level, dostanete tzv. Heritage armor. Ten se vám zpřístupní i pro transmog, ovšem pouze pro postavy dané rasy. Zároveň ho ale budete moci transmognout na cloth, leather, mail i plate.

 

Nové rasy můžete získat i skrze placenou race change, ale nedostanete Heritage armor.

9jax0a85ui_408750fe6d9aab41cb26c4b565b781f0ebe9ade7_1518186684_8568.jpg

Nové rasy jsou unikátní nejenom svým vzhledem a možnostmi customizace, nýbrž také raciálkami. Raciálky prvních čtyř nových ras najdete zde, raciálky Dark Iron trpaslíků zde. Raciálky pro Zandalari trolly dosud nejsou známé. Místo toho se ale můžete alespoň podívat na to, jak budou vypadat jejich druid formy.

 

A i okolí nereaguje na zástupce nových ras úplně všedním způsobem, jak se můžete přesvědčit třeba v tomto článku.

 

S novými rasami zároveň mírně souvisí nová možnost customizace pro Mag'har orky i klasické zelené orky – a sice alternativa hrát za vzpřímené orky namísto shrbených. Jak získat vzpřímeného orka, se dočtete zde. Kromě orků si vzpřímenost budete moci nastavit i u nemrtvých.

 

O nových rasách si můžete přečíst zde nebo zde. Také se můžete podívat na cutscény z průběhu hraní nových ras nebo si přímo projít jednotlivá úvodní scenaria.

 

Podmínky založení nových ras

 

Pro všechny nové rasy platí následující podmínky:

  • zakoupený datadisk Battle for Azeroth
  • splnění recruitment questové linie + příslušného scenaria
  • dosažení určité reputace

Veškeré potřebné reputace a achievementy, které se vážou k novým rasám, jsou account-wide.

 

Podmínky pro založení prvních čtyř nových ras najdete v tomto článku. Jde o achievementy a reputace z Argu a již zmíněné recruitment questové linie.

 

Dark Iron trpaslíci

Budete muset projít příslušnou questovou linií a získat reputaci s frakcí 7th Legion. Tato reputace bude získatelná v průběhu kampaně a zbytek budete moci nabrat z World Questů/Emissary Questů na Zandalaru.

 

Mag'har orkové

Budete muset projít příslušnou questovou linií a získat reputaci s frakcí The Honorbound. Tato reputace bude získatelná v průběhu kampaně a zbytek budete moci nabrat z World Questů/Emissary Questů na Kul Tirasu.

 

Kul Tirané a Zandalari trollové

Přesné podmínky nejsou známé. Pravděpodobně půjde opět o questovou linii, dále o dosažení 120. levelu na některé postavě a dokončení určitých příběhových kapitol na Kul Tirasu, potažmo Zandalaru. (Neboť budete muset za svou frakci přesvědčit tyto rasy, aby se k vaší frakci přidaly.)

 

Nové frakce

 

Aliance Horda Neutrální
Proudmoore Admiralty Zandalari Empire Champions of Azeroth
Storm's Wake Talanji's Expedition Tortollan Seekers
Order of Embers Voldunai  
7th Legion The Honorbound  

 

 

Heart of Azeroth

 

Heart of Azeroth představuje novou mechaniku, která nahradí Artefakty a do určité míry také legendárky. Příběhově jde o mocnou titánskou relikvii, kterou dostanete zprostředkovaně od Magniho Bronzebearda (ve skutečnosti pochází od Titánky-Azerothu). S jeho pomocí budete moci upgradeovat svůj gear. Konkrétně tedy jeho tři části – chest, head a shoulders. K těm se budou vázat určité traity, mezi kterými si budete volit ten, který vám bude nejvíce vyhovovat. Zdá se, že tento systém bude podobný jako Netherlight Crucible z patche 7.3.

 

Navyšovat sílu Heart of Azeroth budete za pomoci azeritu (tedy jakási analogie Artifact Power). Azerit je minerál krystalizující na povrchu Azerothu, který je ve skutečnosti životní energií Titánky-Azerothu. Azerit tedy představuje zdroj obrovské moci, kterou budete chtít získat pro svou frakci, ale i pro sebe. Azerit budete získávat plněním nejrůznějšího herního obsahu – bude dropovat z dungeonů, raidů, bossů, World Questů, ale například i obyčejných mobek nebo truhel.

 

Rovněž bylo zmíněno, že váš gear v důsledku navyšování síly bude získávat unikátní vizuální efekty.

 

V tomto článku se můžete blíže podívat na to, jak bude tento systém fungovat v praxi, a to díky příkladům traitů pro huntery a shamany. Zde pak najdete  ukázky traitů dalších class – death knightů, paladinů, priestů a warriorů.

7ivjym26gw_eadafdf528f0f763752820d4cbcd65bce1edf0ad_1518186646_5405.jpg  yr5eslz7xk_b6a97259afa57ea6748a1d65262c74a1a306e006_1518186698_8161.jpg

 

Dungeony

 

Spolu se startem datadisku nebo v jeho průběhu dostaneme k dispozici 10 nových dungeonů – 5 na Kul Tirasu a 5 na Zandalaru. Jelikož Kul Tiras bude v průběhu vašeho levelení čistě alianční a Zandalar čistě horďácký, bude platit totéž i pro dungeony. Jakmile dosáhnete levelu 120, odemkne se vám i kontinent opačné frakce a spolu s ním i jeho dungeony.

Dungeony byly vytvořeny tak, aby na ně bylo možno aplikovat Mythic+ systém.

O dungeonech si můžete podrobněji přečíst zde.

 

Dungeony na Kul Tirasu

 

Freehold – Pirátské doupě v Tiragarde Sound, kde se nyní sjednocují jednotlivé pirátské posádky pod jedinou vlajkou, čemuž budete muset zabránit.

Waycrest Manor – Prokleté sídlo rodu Waycrestů v Drustvaru.

Tol Dagor – Vězeňský ostrov na východ od Tiragarde Sound.

Shrine of the Storm – Nachází se ve Stormsong Valley. Jde o pevnost kněží moře, kteří uctívají oceán a žehnají nově postaveným lodím před vyplutím na moře.

Siege of Boralus – Dungeon pro max. levely. Boralus je hlavní město Kul  Tirasu a bude se jej snažit dobýt jistá lady Ashvane, vůdkyně jednoho z rodů Kul Tirasu.

SPOILER - ZOBRAZ / SKRYJ

xtyyqytq2l_8829dd0d78e073ed9df98778f85d7177d9adb6e0_1518186570_6807.jpg
Freehold

Dungeony na Zandalaru

 

Atal'Dazar – Prastaré pohřebiště zandalarských králů. V současnosti zde své nečisté techtle mechtle praktikuje sekta temných trollů v čele s prorokem Zulem.

Temple of Sethrallis – Posvátný chrám hadí rasy sethrak ve Vol'dunu.

The Underrot – Podzemní sklepení v Nazmiru, odkud proniká nákaza sužující Zandalar.

King's Rest – Vnitřní, skrytější část Atal'Dazaru.

Kezan – Dungeon pro max levely. Vydáme se na někdejší domov goblinů, kde se dějí nějaké nepravosti.

3iyj2b6vvl_87d1861f59c649dcd509a0fc8893534545b150fc_1518186523_0672.jpg
Atal'Dazar

 

Raidy

 

Prozatím víme o jednom raidu, jehož jméno zní Uldir, Halls of Control. Bude mít údajně 8 bossů a jde právě o ono tajemné titánské zařízení, které jsme zmiňovali u lokace Nazmir. Titáni se zde pokoušeli vyřešit problém s podobě Starých bohů, ale jejich experimenty se šeredně nepovedly (jako ostatně hodně věcí, do kterých vrtali) a s výsledným problémem se následně popasovali tak, že ho dali pod zámek a nenápadně se vypařili. Toto zlo nyní začalo prosakovat ven a napadat celý Zandalar. Více se můžete dočíst zde.

 

Rovněž bylo oznámeno, že v některém budoucím raidu se jako finální boss objeví samotná královna Azshara. Že už bylo načase!

hqfk13d5qw_0d7b8be3d45f0f82dc09fffd176ee1da52ad041d_1518186642_01.jpg

 

War Campaign

 

Skrze War Campaigns bude vyprávěna část příběhu Battle for Azeroth. Půjde o questové linie, v rámci kterých budete za svou frakci vysláni na kontinent opačné frakce, kam povede válečné tažení, budete zde zakládat tábory a prozkoumávat nepřátelské území. Hráči Aliance budou takto vysláni na Zandalar, hráči Hordy na Kul Tiras. Příběh kampaní může částečně připomínat Order Hall kampaně z Legion, ale bude se soustředit na vzájemné zápolení Hordy a Aliance.

 

Warfronts

 

Warfronts jsou nová herní mechanika, skrze niž se vrátíme k RTS kořenům původního Warcraftu (i když bez klasického pohledu shora). Půjde o 20-player instance proti armádě NPC. Vaším úkolem bude stavět a vylepšovat budovy a nakonec porazit nepřátelského velitele. Přihlašovat se bude klasicky přes queue. Bylo ale řečeno, že Warfronts nebudou dostupné neustále, ale půjde o občasné eventy.

 

Průběh Warfronts bude zhruba následující:

1) sbírání surovin, 2) vytvoření základny, 3) postavení armády, 4) zabití nepřátelského velitele.

Údajně se budete muset soustředit na obranu i útok (takže žádný Alterac Valley rush). Budou zde implementovány také různé speciální eventy jako např. přítomnost obchodníků, od kterých si budete moci výhodně nakoupit suroviny apod.

 

Z Warfronts budete moci získat odměny v podobě unikátních armor setů – každá frakce bude mít své, tematické.

První zatím oznámený Warfront bude Stromgarde (Arathi Highlands). Další by měl být podle dostupných map v Barrens.

lj8n5zjz4k_38a127926a4593fbaf71e560bdd2eb415a7f085d_1518186693_2498.jpg

 

Změny v PvP

 

Asi nejzásadnější změnou bude zrušení distinkce mezi PvE a PvP servery. Místo toho bude do hry implementován PvP mód, tzv. War Mode, který si budete moci zapnout nebo vypnout. Hráči se zapnutým PvP módem se budou moci vesele věnovat world PvP, zatímco hráči s vypnutým PvP módem budou mít konečně svatý pokoj u meeting stonů.

Hráči s vypnutým vs. zapnutým PvP módem se kromě toho budou nacházet v odlišné fázi, takže se vzájemně ani neuvidí. Pro zapínání a vypínání PvP módu budou určitá pravidla – budete s ním moci manipulovat jen v hlavních městech.

r8gcy0km6b_9e9955bb8a25be9a6d4b13005ec0fa5f4a160e1e_1518186669_6034.jpg

Seething Shore

 

Seething Shore je dostupný již od patche 7.3.5. Jde o ostrov u pobřeží Silithu, kde se nachází rozsáhlé naleziště azeritu. O něj se zde utkávají Aliance a Horda. Battleground popisuje Blizzard jako Arathi Basin, ale dynamičtější. Nesvádíte totiž souboje o pevné body, nýbrž o periodicky se spawnující žíly azeritu. Ty musíte se svými spoluhráči ubránit nebo je uzmout nepříteli.

 

Island Expeditions

 

Z příběhového hlediska půjde o průzkum nezmapovaných území, konkrétně ostrovů v Great Seas. Herně půjde o kooperativní scenaria pro 3 hráče, která by měla trvat cca 15-20 minut. Stejně jako v Seething Shore se tyto expedice budou točit především kolem shromažďování azeritu, ale i jiných pokladů.

Budete moci soupeřit buď s A.I., nebo s nepřátelskými hráči. Island Expeditions budou mít 4 různé módy – Normal, Heroic, Mythic a PvP. Pokud si zvolíte možnost soupeření proti A.I., hra vám náhodně vybere některý z týmů NPC opačné frakce, proti kterým vás postaví.

Bude zde kladen důraz na dynamický obsah ostrovů, které se mohou měnit při každé návštěvě. I když vlezete na ostrov, kde jste už byli, nic nemusí být stejné. Můžete zde narazit na jiná NPC, jiné bosse, jiné rozmístění objektů, které vás budou zajímat, a dokonce i krajina samotná vás může zaskočit.

K Island Expeditions se bude vázat nová měna, Seafarer's Dubloon, za kterou si budete moci pořídit consumables itemy, které vám poskytnou výhody.

 

Zatím známe dvě Island Expeditions – Havenswood a Un'gol Ruins. Un'gol Ruins už byly v alphě spuštěné k testování.

oi1x5tc3up_f58114ce57b334ca2f9082708d5566779cfdf1c4_1518186510_9884.jpg 2a7qhzzedj_665a8a4c3db2438e2346c7619004ba203d6026d1_1518186506_5786.jpg

 

Profese

 

Články o profesích jsou v současné době průběžně aktualizovány.

V BfA byla zrušena sekundární profese First Aid.

 

Before the Storm

 

Before the Storm je nový WoW román z pera Christie Golden. Kniha vyšla 12. června 2018. Představuje příběhový prequel k Battle for Azeroth. Narůstající předválečné napětí můžeme sledovat očima Anduina Wrynna a Sylvanas Windrunner.

a56o8vnp0z_e7354cb6a3dd8413cee8e8f54b5e7b1831b9a380_1518186650_6667.jpg

Anotace

Anduin Wrynn, král Stormwindu, a Sylvanas Windrunner, náčelnice Hordy, oba nabyli novou moc dříve, než na to byli připraveni. Zatímco se Aliance i Horda snaží vzpamatovat ze zničující války s démonickou Plamennou legií, oba vůdce čeká hrozivé odhalení, které jim bude tvrdou zkouškou. Hrozí totiž, že znovu vzplane oheň vzájemné nenávisti mezi oběma frakcemi a otřese samotnými základy Azerothu.

 

Elegy & A Good War

 

Before the Storm není jediné literární dílo, které doprovází datadisk Battle for Azeroth. Ti z vás, kteří si předobjednali Collector's Edition, v rámci ní obdržíte knihu v pevné vazbě obsahující dvojici novel Elegy a A Good War. Kniha je bohatě ilustrovaná a nikde jinde než v rámci Collector's Edition nebude v této podobě dostupná. Texty obou povídek ale Blizzard zpřístupnil online.

 

Elegy (Žalozpěv)

Tuto novelu napsala Christie Golden, autorka mnoha dalších WoW románů. Novela popisuje události vedoucí k vypálení Teldrassilu z pohledu Aliance.

 

A Good War (Dobrá válka)

Napsal ji Robert Brooks, jeden z autorů Kroniky a autor četných povídek z prostředí WoW (např. Sargerasovy hrobky). Novela popisuje události vedoucí k vypálení Teldrassilu z pohledu Hordy.

 

Warbringers

 

Podobně jako pro Legion vydal Blizzard sérii animovaných videí s názvem Harbingers, tak i Battle for Azeroth se dočkala vlastní animované videosérie, tentokrát nazvané Warbringers. V ní můžeme sledovat osudy a vývoj postav Jainy Proudmoore, Sylvanas Windrunner a královny Azshary.

 

Zde je k dispozici hudba z Warbringers. Zde si můžete poslechnout Jaininu píseň Daughter of the Sea v různých jazycích.

 

Další informace

 

 

Artefakty v BfA

 

Artefakty nás do nového datadisku provázet nebudou. Nahradí je mechanika Hearth of Azeroth. Některé Artifact traity však budou implementovány v podobě talentů.

A pokud jde o artefaktové skiny, většinu z nich budete moci získat i po skončení Legion.

 

Další články

Noví mounti

Nové modely

Interview

Lore články související s Battle for Azeroth

 

Chybí vám v článku něco zásadního? Dejte nám vědět do komentářů!

 


Redakci Blizzfanu podporuje obchod Gamebrand, který nabízí širokou škálu herního merchandise a příslušenství. Pokud nás chcete podpořit, nakupte si tam něco přes tento odkaz.


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Sirena 04.11.2017 11:35

Zajímalo by mě, jak to bude s postavami, které se sice oficiálně řadily k Allianci, ale nijak zvlášť "vlastenecky" (pokud se takové slovo dá použít) nechovali a přijímali Hordu, přijímali zástupce Hordy přátelsky, nebo alespoň neutrálně, jako např. Malfurion, Velen, Khadgar, Turalion a Alleria, Ishanah, Calia Menethil a vlastně celý Exodar a Dalaran. Taky by mě zajímalo, jestli Calia M. bude mít nějakou roli v znovu aliančním Lordareonu... Když se to tak veme, tak je právoplatná dědička, nebo ne?

Sirena 04.11.2017 11:38

Ta otázka samozřejmě platí i o velitelích a osobách v našich Class Hall, kde jsou obě frakce rovnocenně přijímány a působí bok po boku.

jawed 04.11.2017 12:11

@Sirena čo sa týka order hall som aj ja zvedavý ako to bude
a k tým rasám...neutralita skončila si myslim...malfurion=horda podpálila jeho domov v podstate
ale khadgar ostatný no uvidíme ako to dopadne

Zug 04.11.2017 18:16

Podle mě s tím většina zas takový problém mít nebude. Horda vypálila Furionovi oblíbený strom, Allerie nikdy nebude vidět Hordu nic víc jako nepřítele a Velen byl vždycky pro-alianční, jen to neřval všude okolo jako většina jiných postav. S tou Calií to je složité - dlouhou dobu nikdo o ní nic neslyšel. Dědici, kteří zmizeli beze stopy a poté se objevili, to zpravidla nemají moc jednoduché. Ale podle mě spíš si ani nebude nárokovat trůn. Koneckonců, do teď jí bylo poměrně jedno, že její země je dost kaput.

Docela mě zajímá Khadgar. Ten zůstane neutrální nebo bude pomáhat Alianci jen trochu - kdyby šel full modrá tak to jde prostě proti všemu co poslední dva datáče říkal a dělal... ale to jen za předpokladu že se objeví. Možná ho Blizzard teď kopne na pár let pod koberec, když byl prakticky jedna z hlavních postava poslední tři roky. To se snad nestane, ale u Blizzardu člověk nikdy neví. Uvídíme.

jawed 04.11.2017 19:31

@Zug je dosť možne že sa ani neukáže a možno ostane stále neutral aj keď ťažko povedať

jawed 04.11.2017 11:29

No tak kde začať?
Tak najprv: Toto je môj prvý blizzcon aj keď len cez net....najskôr som váhal či si kúpiť virtual ticket keďže väčšina info bude na internete hneď po oznámení...ale stojí to zato
1 cinematic úžasný blizzard proste vie ako robiť videa. Sylvanas bola vždy moja obľúbená postava ale skôr tak v strede rebríčku než hore ale po tomto riadne vystúpila
2 možnosť vypnúť/zapnúť pvp sa mi páči ja osobne nie som veľmi na pvp(aj keď som z istých dôvodov na pvp server )
3 zandalar a kul tiras...som rád že ich pridali.
4 subrasy no na to som zvedavý budem levelovať novú postavu
5 to že budú upravené aj staršie zóny tak na toto som čakal strašne dlho to malo byť už dávno
6 a tento nový datadisk...no neviem ja hrám aj za hordu aj za allianciu...som zvedavý ako toto dopadne
teším sa na nový obsah

Martins911 04.11.2017 11:57

No to vypnutí PVP se k tomuhle datadisk opravdu nehodí jsem zvědav kde všude to bude platit

jawed 04.11.2017 12:14

@Martins911 no to je síce pravda ale pre mňa ako niekoho koho pvp vôbec nezaujíma je to fajn
no nevime ja som pochopil že to platí všade

Jikonekt 04.11.2017 13:06

@jawed V battlegroundech snad neeeeeee :_) :_DDD

Jikonekt 04.11.2017 13:08

Starsi zony nebudou upraveny, jen level NPC bude skalovat dle tvyho... jako ted na Legionu...

Martins911 04.11.2017 15:34

@jawed nj ale vem si co napíše Blizzard podpora world PVP a teď tohle to je podpasovka jinak na PVE serverech to máš už vypnutý ne?A pro argumenty že to zabrání resskilu low lvl proboha kolikrát se vám to stalo u té postavy. Tahle hra bude jak EQ2

djmetla 04.11.2017 16:53

ja som rad za to vypinanie PVP vo open world. Nenavidel som to pri expeni ked sa domna dajaky .... pustil. Nemam to rad krista

Programátor WoWfan.cz

05.11.2017 00:14

@Martins911 v legii docela casto kdyz banda 5 dementu sedela na spawnu ze scenarka a rekillovala vsechny co se obevily

Telperion 04.11.2017 11:06

Jak sa budú řešit HP hráčov a artifacty? Budu stále nebo už budu padat zbraně z raidu a dungeon?

Lockdaar 04.11.2017 12:21

Artefakty by už nejspíše být neměli a místo toho by měl být ten Heart of Azeroth/Azerite systém jak se píše v novince. Co se týče HP tak mě taky zajímá, jestli se čísla opět sníží jako tomu už jednou bylo a nebudou už tak vysoký (aspoň na nějakou chvíli) ale myslím si, že by něco takového mohlo i být

Telperion 04.11.2017 12:38

Jo diky za info.

madmidder 04.11.2017 23:46

Ahoj, artifacty nebudou. Dostaneme místo nich zbraně jen aby jsme mohli s něčím expit, artifacty by se měli údajně využít k něčemu v Sillithusu (více si asi najdi na webu, nebudu nic spoilovat).

Co se týče health pointů (HP), tak ví se už dávno, že na konci Legionu se to opět vše stáhne dolu. Tento plán představil Blizzard myslím u Warlords of Draenor a funguje tak, že dvě expanze se hp zvedají a pak přijde stáhnutí životů dolu.
Tzn. v pre-patchi BfA až levelu 120 by měli být hp na úrovni Wrath of the Lich King, na levelu 120 se hp zvednou (logicky díky gearu) k datadisku Cataclysm (WoD) a další expanzi (ta co bude po Battle for Azeroth) budou hp stejné jako v Pandarii (Legionu).

Jinak kromě Health pointů se zredukuje dost i item level, pro porovnání - Ilvl 930 bude něco kolem 265.

Walther 04.11.2017 11:04

Přesně tohle WoW chybělo. Po útoku na Teldrassil se nemůže nikdo divit, že Alliance přešla do protiútoku a šla převzít zpět Lordaeron. Doufám, že až to tam dobyjou, tak tu díru po Undercity zalejou betonem.

Heakler 04.11.2017 11:19

Nikdo neví kdo útočil první..

jawed 04.11.2017 11:34

@Heakler aj tak by som povedal že horda zaútočila prvá....nič v zlom ale na ňu mi to viac sedí alebo možno tam je niekto tretí kto všetkých núti do vojny "našepkáva" im aby rozpútali vojnu a na nich zabudli

Jikonekt 04.11.2017 13:01

Jop... kdyby si to vcera poradne sledoval, tak bys vedel ze ani autori nerekli (asi zcela zamerne :_) kdo zautocil prvni... asi nechtej ani z jedny strany delat tu zlou a nechaj to na rhacich, at si kazda strana mysli to svoje...

Jikonekt 04.11.2017 13:03

Jen teda velka skoda, ze v cinematiku nebyl aspon nachvilku (nakej prostrih nakonec treba) ten velkej horici stromecek (Teldrassil :_), to moh bejt epickej zaber... :_)

Jikonekt 04.11.2017 13:05


A ja bych prvni naopak tipnul utok Alliance. Mladje kral v sobe nejspis porad nosi krivdu za "zradu" hordy, kera v jeho ocich muze za smrt jeho otce... takze motiv by rozhodne mlady Anduin mel...

Walther 04.11.2017 16:24

@Jikonekt
Umím číst. Ale to že zaútočila první Horda je naprosto jasné. To, že to tam včera neřekli, byla jen zdvořilost.

Heakler 04.11.2017 17:15

@Walther Horda neměla důvod útočit, Lordaeron jí defakto patřil celý a Kalimdor z většiny taky. Ještě k tomu původní rasy(orci, trolové, taureni..) jsou unaveni z občanské války, války proti Iron Hordě a posléze proti Legii a ztrátě náčelníka. Proč by útočili jako první na Telldrasil? To nedává smysl. Oproti tomu zahořklá Aliance, kdy Anduin vyčítá Hordě smrt otce, stejně jako Greymane, který po válce s Hordou toužil a i během míru útočil s Aliancí na Sylvanas a její Forsaken. Stejně tak se dočkala i Jaina, která žádost o pomoc proti Hordě určitě mileráda vyslyšela. Aliance měla na východním kontinentu logickou převahu, proto i přes posily z Orgrimmaru byl pád Lordaeronu nevyhnutelný a stažení a dobytí celého Kalimdoru + odplata za Lordaeron logická.

Jikonekt 04.11.2017 17:43

@Walther Jasné z čeho? Z věštění v křišťálové kouli, nebo máš snad nějaký relevantní zdroj informací? :_)

jawed 04.11.2017 19:40

@Jikonekt no niečo na tom je to musím uznať, keď sa nad tým tak zamyslím...možno naozaj aliancia bola prvá....pokiaľ viem sylvanas má/mala aj svoje problémy v uc a celkovo mi príde že ona má iné plány než vojnu...teda ak som pochopil q/lore správne, tauren nikdy nechceli vojnu(pokiaľ viem), trolovia tiež mali dosť problémov, goblin...no neviem be mi neprišlo že by chceli vojnu aj keď som si nie istý a orkovia možné je všetko ale mali veľké straty a myslím že teraz na vojnu nemyslia. A aliancia anduin prišiel o otca a o tom vlkovani nehovorím

Walther 04.11.2017 20:04

To že horda zaútočila první je bez diskuze. Jedinej, kdo je na válku s Hordou nažhavanej, je Greymane, ten pak vyburcoval Anduina k protiútoku. Píšeš jak jsou všichni v hordě unavení, to je sice hezký, ale to je u Alliance také. Navíc má Alliance na poražení legie rozhodujicí podíl. Proč by trpaslící nebo gnomové šli jen tak z ničeho do války? Proč by šli draineové po tom všem na Argusu zase bojovat? Nebo elfové? Ti by se na dobývání Undercity z vysoka vykašlali → ti se přišli pomstít za táborák v Teldrassilu.

Heakler 05.11.2017 08:05

@Walther Tvoje argumenty jsou neargumenty.. Jak už nad tebou bylo psáno, Sylvanas měla jiný plány. Chtěla pro svůj lid najít nesmrtelnost a ne ho připravit o jejich království a velký množství jich samých a to za pomocí války. Ještě k tomu i kdyby válku chtěla, co by asi tak chtěla dobývat? Jediný na čem jí záleželo byl Lordaeron a ten měla. Aliance oproti tomu měla x-krát více důvodů proč zaútočit.

barrny 04.11.2017 09:39

No jestli opravdu zavedou možnost vypnout pvp (mimochodem kopírování SWTOR, kde to je již dlouho) tak se hroudacke dětičky z DT pokakaj, protože tolik retardovanych jedinců najednou, nebude mit koho reskilovat, což mimochodem trvá již xy let. Takže dobra zpráva pro zbytek chudáků z aliance co ještě hrají na DT a BB. a smutná pro 80% hroudaku: -)))

Zug 04.11.2017 18:20

Díky bohu že na tom realmu už nejsem. Fakt, jak tam může někdo hrát je přes moje chápání. Trade chat je jedna velká tragédie. Stejně tak i to rekillování.

madmidder 04.11.2017 23:50

@Zug Drak'Thul je snad vyjímečný? Všude je tradechat zasranej kokotinama a Horda/Alíci zabijí ostatní. Je to normální a ty si teď hraješ jen na hrozného "dospěláka". Nic víc.

05.11.2017 00:16

@Zug neni zas tak narocny napsat /leave trade /leave general a mas naprosto cistej chat

Zug 05.11.2017 12:13

@madmidder Rozhodně není vyjímečný. Já hraju na Draenoru a Silvermoonu a tam najdeš takovýhlech věcí taky plno. Věc se má tak, že tam najdeš i plno pozitiv. Když se na něco zeptáš tak vždycky dostaneš odpověď, většinou jak negativní, tak pozitivní. Když se na něco zeptáš na DT tak nejčastější odpověď je "vygoogli si to" nebo "git gud kid"... pokud vůbec nějakou dostaneš. Jde mi o ten nepoměr co tam panuje. Na tom se shodne skoro každý český či slovenský hráč kterého znám. Ale je to jedno, pokud vás to na DT baví tak jen dobře. Já to tam ale vydržet prostě nemohl. :/

Zio 07.01.2018 07:52

@Zug Ja som na DT skončil už dávno a som tiež rád, nedávno, asi rok dozadu som tomu dal opäť šancu, ale znova som to opustil. Hral som aj na iných pvp realmoch a to sa nedá porovnať... DT je jednoducho už prerastený intrigou, demenciou a podobne. DT nikdy viac.

Pytler 04.11.2017 09:10

Zeptám se, padlo tam nějaký orientační datum (období) kdy bude datadisk vydanej?

Bellatrix 04.11.2017 12:48

Pokud vím, tak ne.

Šéfredaktor WoWfan.cz

Rreezznniikk 04.11.2017 07:56

Je tam teda hodně již existujících modelů jen v jiném skinu, což je asi cena za expanzi každej rok.

Pytler 04.11.2017 09:09

To je sice pravda, ale pocit ''náležitosti'' např. k Nightborne, Zandalari atd. je pro některé stěžejní. Já mám hrozně rád trolly, ale vzhledem k shrbenýmu Darkspear modelu jsem ho nikdy pořádně nehrál, protože se mi nelíbil.. ale ten narovnanej Zandalari vypadá fakt neskutečně, aspoň pro mě.

cerberos 04.11.2017 05:28

Zatraceně mám strach o Undercity,budu bojovat o ni doufám že nám už navždy zůstane pro hordáky a Forsaken ...FOOOOR THE HOOOOORDEEEEEEE FOR SYLVANAS WINDRUNNER

Vitus321 04.11.2017 12:14

Jestli jsem to pochopil správně, tak Horda ztratí Undercity a Aliance Teldrassil. Takže si myslím, že můžeš bojovat o Undercity jak chceš, nebude to stačit.

Throx 04.11.2017 03:41

KONEČNE ! Datadisk načo som čakal už žiadne hrozby od legie lich Kinga atď. Konečne už som mal pocit že vojna medzi horskú a alianciu je skončená a už sa budú iba kamarátiť ale opak je pravdou a blizzard konečne vrátil starú vojnu medzi Alianci a Hordou a super vec sa mi páči ten pvp mód konečne skončia 5vs1 vo world pvp.. a legendary suck nech zmiznu chýbať mi nebudú a ako zarytemu Hordakovy čo ma na každej postave Hordakovy transmog hovorím Blizzardu Bravo
A ešte jedna vec FOR THE HORDE

milanko 03.11.2017 22:56

wow silno zmiešané pocity, zároveň je úžasne že je tu opäť ten stret hordy a aliance veľa vecí sa posunulo, pridali kultiras a to world pvp zatajil som dych, len neviem si predstaviť tých ďalších 6 rás (nebude to veľa?) a z čoho som najviac smutný že zóny ktoré sami najviac páčili draenei,nelfské,belfské a undeadske teraz nebudú?! Tie ostatné zóny kašlať ale toto boli pre mňa perličky, dúfam že to nespoja že ľudia sa budú musieť expiť na ostávajúcich zónach a tieto budú len pvp(i keď na world pvp sa teším). Zo zandalari ma sklamalo všetko kedže som čakal že v ďalšom datadisku budú mať väčšiu rolu a mohla to byť celá zóna na pve content a ku horde sa mi nehodia,detto nightborne. Čo sa mi nepáči že blizz musí vždy všetko "vyrovnávať" čo podľa mňa dosť kazí príbeh keď jedna strana stratí musí aj druhá.

Heakler 03.11.2017 23:06

Uvidíme.. jestli to vyřeší změnou oblasti s postupem v levlování nebo to nastaví pevně jako v Cata a tím pádem si už questliny v těch oblastech nezopakujeme a ani ty oblasti už nebudou jako dřív..

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet