Mists of Pandaria - Talent system preview

http://media.wowfan.cz/blizzcon/11/talentp/newtalents
World of Warcrat Game Director Tom Chilton a Lead Systems Designer Greg Street se rozpovídali o balancování povolání ve World of Warcraft, stejně tak oznámili nový talentový systém, který přijde s Mists of Pandaria. Na Blizzconu se zaměřili na filosofii a cíli v novém systému, co se změní a co mohou hráči očekávat při levelování v Pandarii.

Filosofie a cíle

V Cataclysmu jsme provedli nějaké radikální změny v talentových stromech. Některé z těchto změn fungovaly velmi dobře, zatímco jiné nám nepomohly dosáhnout našich cílů, které jsme očekávali. Jsme velmi rádi, že můžeme hráčům nabídnout výběr specializace již na 10. levelu. Nelíbilo se nám ale, že zde bylo i nadále hodně prázdných talentů a obávali jsme se, že by mohli hráči zapomenout na některé důležité talenty. Pokud se podíváme zpět, máme pocit, že talentové stromy Cataclysmu tvoří z 80% zaměření daného povolání – tank/healer/dps, zatímco zbylých 20% jsou zajímavé talenty a kde se teprve rozhodujete, které si vybrat.
Pro Mists of Pandaria se chceme přesunout k něčemu, co bude více flexibilní a odstraní spoustu chyb napáchaných ve starém systému. Ještě důležitějším faktem je, že chceme dát hráčům přístup k důležitým abilitám jednotlivých povolání jednodušeji, kde všechny možnosti mají nějaký smysl, ať už si vyberou ten či onen. Dostáváme se k několika hlavním změnám.

Nový talentový systém

Asi nejzajímavější změnou je odstranění starého talentového stromu. Místo toho dostalo každé povolání tři samostatné stromy, každý z nich pro jednotlivé zaměření, hráči si budou moci vybrat talent podle své libosti každý 15. level. Každé povolání bude mít vlastní výběr talentů a celý seznam bude dostupný pro všechny charaktery bez ohledu na specializaci.
Každý talentový řádek se skládá ze tří talentů spadajících do zcela specifického tématu – například crowd control. Některé řady nabídnou nástroje jako rychlost pohybu a zvýšení schopnosti přežít, zatímco jiné redukují spotřebu specifických abilit. V současné době je cílem vyvarovat se toho, aby byl nějaký talent povinný, nebo aby hrál důležitou roli při rotaci. Místo toho dají hráčům mnohem zajímavější možnosti vlastního přizpůsobení podle své vlastní postavy a stylu hraní. Celkově zde bude šest talentových řad, hráči se odemkne jedna vždy po 15. levelech. To znamená, že bude celkově mnohem méně talentů, ale každý z vybraných talentů má potenciál ovlivnit nějakým způsobem vaší hratelnost.
Další velkou změnou je, jak se budou talenty vybírat. Místo klasické možnosti vybrat si talenty podle počtu bodů (získávané s levelem), bude vybírání talentů na bázi postupu. Pro každý talentový řádek, který si hráči odemknout, dostanou hráči možnost aktivovat pouze jeden z nich. To je celkem šest talentů na úrovni 90. Podobně jako u současných funkcí se talentové výběry budou potvrzovat tlačítkem „Learn“ na spodní straně talentového okna. Nicméně velkým přínosem odstranění talentových bodů je, že umožňuje hráčům měnit své talenty s větší flexibilitou. I poté, co si hráči aktivují svůj talent, nebudou omezováni na svou volbu, jako je tomu nyní. Pokud má hráč pocit, že jeden z trojice talentů může být mnohem vhodnější než ten, který si zvolil, bude stačit zvolit daný talent a jednoduše kliknout na „Learn“ znovu. To vám umožní měnit talenty rychleji a pokud to bude situace vyžadovat, můžete talenty jednoduše vyresetovat najednou.
Díky těmto změnám mohou být talenty změněny s vaší specifikací, stejně jako při přihlašování do dungeonu, raidu či battlegroundu. Zatímco změny talentů během boje budou nějakým způsobem znevýhodněny a budou vyžadovat nějaký poplatek (pravděpodobně ve formě zlata), budeme moci hráčům nabídnout mnohem více možností, jak přizpůsobit své postavy a reagovat lépe na výzvy, které je čekají při hraní.

Class Talents vs. Specialization Abilities

Takže, co to tedy znamená pro specifická kouzla a ability, jako Hammer of the Righteous a Circle of Healing? Na 10. levelu si hráči vyberou své zaměření a odemknou si abilitu, specifickou pro jejich zaměření. Jak budou hráči postupovat, automaticky se naučí obě ability, jak specifické pro svá povolání, tak pro zaměření, které si vybrali na začátku. Ability ze specializace, které se naučíte, se skládají především ze starých talentů, které si myslím, že by hráči měli mít, stejně jako základní ability, které nepotřebují žádné zaměření.
Například, pro 25 level protection Paladin, jeho / její list abilit by měl vypadat nějak takto:
  • Level 10: Avenger’s Shield (Protection ability), Judgements of the Wise (Protection ability)
  • Level 12: Rightous Fury (Class ability)
  • Level 13: Redemption (Class ability)
  • Level 14: Flash of Light (Class ability)
  • Level 15: Hand of Reckoning (Class ability)
  • Level 16: Lay on Hands (Class ability)
  • Level 18: Divine Shield (Class ability)
  • Level 20: Hammer of the Righteous (Protection ability)
  • Level 22: Supplication (Class ability)
  • Level 24: Consecration (Class ability)
Tato kouzla a ability, které se naučíte, se objeví okamžitě ve spellbooku hráče, jakmile dosáhne odpovídající úrovně. Jako výsledek již nebudete muset nikdy navštívit class trainera, abyste mohli změnit talenty nebo zakoupili Dual Specialization, můžete se tak věnovat věcem, které vás baví. Díky této nové metodě se můžeme ujistit, že hráči dostávají svých talentů na levelu, který dává smysl a budou z nich mít prospěch, stejně jako poskytování zábavy.

Naposledy upravil/a Astra 23.10.2011 v 21:47:54.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Jerryky
Jaroslav Kovář

Jerryky je autorem 327 článků. Více článků tohoto autora najdete na tomto odkazu. Pro více informací navštivte profil tohoto autora.

Diskuze

Andros 24.10.2011 10:44

seanito
Jediná z hratelných zvířecích class jsou Taureni (příp. Worgeni), za kterými však stojí silný lore. Kdežto za pandami jsou bohužel komiksově dotvořený skeč, který do epičnost loru vůbec nezapadá. Proto ty negativní reakce. A upřímně, není se jim co divit.
A nebo prostě nechceš pochopit to, že tam ten příběh fakt je. Mně přijde jak dost dobrý a originální tvrzení, že pandaria byla zahalená a nic se o ní nevědělo. My(kdo se zajímá o lore) jsme zamozřejmě věděli, že takovej kontinent existuje. Kdyby ses podíval na blizzcon, tak víš, že pandareny plánovali dát už do burning crusade, ale z pohledu zasazení do příběhu se tam nehodili.. V art panelu ses zase mohl podívat, jak vypadal pandaren před 5ti lety a dokazuje to, že to s tím mysleli fakt vážně.

Gigi2gigi 24.10.2011 10:39

seanito
Jediná z hratelných zvířecích class jsou Taureni (příp. Worgeni), za kterými však stojí silný lore. Kdežto za pandami jsou bohužel komiksově dotvořený skeč, který do epičnost loru vůbec nezapadá. Proto ty negativní reakce. A upřímně, není se jim co divit.
Takže co ve warcraftu ještě nemělo svůj silný podíl na příběhu se tam už ani nikdy objevit nemůže jo?

seanito 24.10.2011 10:34

Gigi2gigi
Co všichni mají proti pandám? Krávy, mroži ani chobotnice nikomu nevadí, ale pandy najednou jo...A jak můžete hodnoti jednotlivé talenty rok před vydáním datadisku? Blizz je uveřejnil aby si to lidi dokázali predstavit a vsadím se, že se ze 70% změní.
Jediná z hratelných zvířecích class jsou Taureni (příp. Worgeni), za kterými však stojí silný lore. Kdežto za pandami jsou bohužel komiksově dotvořený skeč, který do epičnost loru vůbec nezapadá. Proto ty negativní reakce. A upřímně, není se jim co divit.

Andros 24.10.2011 10:19

Já nechápu, proč ti všichni hateři sem pořád postujou.. buďto je tu i nadále něco drží a jestli ne, tak ať prostě odejdou a nepostujou sem.

Gigi2gigi 24.10.2011 10:03

seanito
Poprvé za celou dobu wow uvažuji o konci hraní. Classa Pandaren hovoří za vše, Blizzard se tím neuvěřitelně zesměšnil - s tak silným příběhem, který vyvíjí tam šoupne kunfu pandy bojující ve stylu mortal kombat, navíc byl ještě tak líný, že je dá oběma frakcím (můžeme WoW přejmenovat na WoZ neboli world of zoofcraft). Co se týče změn talentů - smysl to má, nicméně např. z pohledu šamana je to katastrofa, a ty spely až na jednu větev nepřidají vůbec nic zajímavého. 3 body z 10, a to pouze za grafiku nových lokací.
Co všichni mají proti pandám? Krávy, mroži ani chobotnice nikomu nevadí, ale pandy najednou jo...A jak můžete hodnoti jednotlivé talenty rok před vydáním datadisku? Blizz je uveřejnil aby si to lidi dokázali predstavit a vsadím se, že se ze 70% změní.

seanito 24.10.2011 09:48

Poprvé za celou dobu wow uvažuji o konci hraní. Classa Pandaren hovoří za vše, Blizzard se tím neuvěřitelně zesměšnil - s tak silným příběhem, který vyvíjí tam šoupne kunfu pandy bojující ve stylu mortal kombat, navíc byl ještě tak líný, že je dá oběma frakcím (můžeme WoW přejmenovat na WoZ neboli world of zoofcraft). Co se týče změn talentů - smysl to má, nicméně např. z pohledu šamana je to katastrofa, a ty spely až na jednu větev nepřidají vůbec nic zajímavého. 3 body z 10, a to pouze za grafiku nových lokací.

Exxo 24.10.2011 03:20

Ako nech sa blizz strci do prdele .... viem ze tie talenty prejdu zmenou ale neverim ze zas az tak velkou ... nekomentujem teraz samotnu jednoduchost talentov ....ale naco mi je ako za PvE huntra 80% tych talentov ? 4 so 6 riadkov su pure PvP .... nasrat blizz toto ste dodrbali totalne.

Andros 23.10.2011 23:29

Jj mělo by to tak být. Právě si myslím, že to bude víc různorodý. Aspoň víc jak cata.

Coxx 23.10.2011 23:25

Lidi, já to moc nechápu Takže já pojedu mého surviho a třeba místo Black Arrow si budu moc dát Chiméra Shot z MM?

mato6666663 23.10.2011 23:15

<- happy musíte stále ludia QQ?? čo vám to pomože? :P

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet