Patch 4.1

/pic/uploaded/41zuljin

Obsah článku

[odstavec]

Hlavní novinky



Zul'Gurub - Kmen Gurubashi přetrvá!

Mnoho lidi smutnilo, jelikož tento raid byl s příchodem Cataclysmu odstraněn - není však proč dále plakat. Tento bývalý raid pro 20 lidí, který byl přidán již v patchi 1.7, zase jednou otevře svoje brány! Hráči budou moci vyzkoušet nové souboje s novými bossy, získají do své sbírky další achievementy, poznají aktualizovaný příběh tohoto trollího království a za to všechno budou samozřejmě oceněni vylepšenými odměnami, které se hodí na level 85. Zul'Gurub totiž v patchi 4.1 bude novým 5-man Heroic dungeonem. Pro vstup do něj budete muset mít předměty item level alespoň 346, odměnou vám však budou epické části zbroje s item levelem 353!

Zul'Aman se vrací

Zul'Gurub však není jedinou instancí, která může očekávat opětovné návaly "turistů". Velké znovuotevření totiž slaví také Zul'Aman, který jste od patche 2.1 znali jako dungeon pro 10 hráčů. Stejně jako ZG, tak i ZA se nyní stane Heroic dungeonem pro 5 lidí s požadavkem na item level 346. I zde však můžete očekávat sladké odměny v podobě epických předmětů s item levelem 353. Zatímco Zul'Gurub bude relativně hodně předěláno, Zul'Aman naproti tomu zůstane téměř stejný. Budete moci vyzvat skoro stejné protivníky ve stejném prostředí, ale setkáte se s vylepšenými texturami a upravenými herními mechanikami.

A co mounti?

Co si budeme nalhávat, oba dva dungeony a ZG především byly oblíbené i za svým zenitem hlavně proto, že se v nich dali získat unikátní mounti. S patchem 4.1 se fenomén jezdeckých zvířat vrací, avšak v jiné podobě než předtím. Původní jedineční ZG a ZA mounti i nadále nepůjdou získat, ale v nových dungeonech je nahradí noví raptoři, tygři a medvědi.

Změny u povolání

Blizzard plánuje dělat v patchi 4.1 co nejméně vyvažovacích změn u povolání, ale některé plány u určitých mechanik má. Určité informace můžete vyčíst s patch notes níže, ale ty přece jen neříkají všechno, protože změny se v nich můžou objevit až později. Zde je několik důležitých bodů, na které se chtějí vývojáři soustředit:

Blizzard by rád vyvážil AoE zranění jednotlivých DPS povolání a specializací. Během testování určitě uvidíte několik změn, které se tohoto budou týkat.

Inner Rage bude dostupný na levelu 56. Byl zamýšlen jako řešení problémů s přebytkem Rage, který však už válečníci nemají. Náhradní schopnost na levelu 83 bude nyní Rallying Cry.

Colossus Smash nyní bude ignorovat 70% nepřítelovy zbroje, místo 100%. Je hlavně kvůli vyrovnání Fury a Arms válečníků.

Word of Glory: I Retribution a Protection Paladini by měli mít nějaký účinný prostředek na léčení sebe sama nebo i ostatních, ale Blizzardu je jasné, že Paladini občas mají pocit, že nemůžou použít Holy Power na nic jiného, než na léčení. Raději bychom chtěli, aby tyto dvě specializace používaly Holy Power na DPS a jen občas se pomocí něj léčily, takže tato schopnost bude předělána (viz patch notes).

A další...

Zatím rozhodně nejde o konečný seznam změn, jsme teprve v první fázi testování (vlastně nulté, jelikož testování začne až během pár dní) a mnoho věcí se ještě bude měnit. Datamineři už ale ve hře objevili spoustu nových modelů, předmětů, achievementů, statistik, guild odměn, apod. Sledujte tento článek pravidelně a dozvíte se víc!

[odstavec]

Nový příběh Zul'Gurub a Zul'Aman



Oficiální preview



/pic/f_wow/vengeance of zandalari!/news_zanadalari

Není tomu zase tak dávno, kdy Zandalarský kmen, který se skládá z moudrých a učených trollů, pomáhal Hordě a Allianci v boji proti svým bratrům v pevnostech Zul'Gurub a Zul'Drak, nicméně nedávná katastrofa, která přetvořila celý Azeroth, změnila jejich myšlení vůči světu a klesajícím počtům jejich rasy. Vedeni záhadným trollem známým pouze jako Zul se Zandalarský kmen rozhodl bojovat s klesající trollí populací spojením všech klanů do jediné mocné říše a zachránit tak svoji rasu před zánikem.

>>Přejít na Patch 4.1 Content Preview: Rise of the Zandalari<<


Proč se mají Zul'Gurub a Zul'Aman vracet?

I u nás na webu byli mnozí hráči mírně překvapeni, že Blizzard do World of Warcraft opět vrací "staré" dungeony Zul'Aman a Zul'Gurub. Část komunity si to přeje, druhá část to naprosto odmítá a osočuje Blizzard z nedostatku nápadů, lenosti a píše cosi o "lehce vydělaných penězích".

Na jednu stranu tyto obavy chápu, nikomu se nechce znovu procházet několik let starý dungeon, ve kterém třeba strávil hodiny grindováním některého předmětu. Nezapomínají ale tito lidé na fakt, že například Heroic Deadmines nebo Shadowfang Keep sice pořád mají relativně stejné mapy a prostředí jako ve vanilla WoW, ale jde o úplně jiné instance?

Zarhym se ve svém blue postu zajímavě vyjádřil k návratu těchto trollích dungeonů i co se týče příběhu World of Warcraft a potažmo Cataclysm.

>>Přejít na blue post<<
[odstavec]

Změny v Guildách



Přesuny a přejmenování guild



/pic/uploaded/guildmigrace

Pokud jste někdy přesunovali guildu na jiný server, určitě tušíte, jaké peklo to pro vedení skupiny znamená. Guildy prostě nejsou od samého prvopočátku na přesuny stavěné a s každým dalším datadiskem se obtížnost přesunu ještě zvýšila. Protože Blizzard pravděpodobně nikdy neplánoval zamezit guildám možnost migrace, dočkali jsme se prvního představení plánovaného systému na přesun guildy. Guild Master by měl možnost přesunout celou guildu na jiný server. Struktura guildy by zůstala stejná jako dřív - stejný leader, stejné ranky, stejná banka i stejné jméno (pokud bude dostupné).

>>Zobrazit podrobnější info o migraci guild<<


Guild Challenges



/pic/uploaded/guildchallenges

Patch 4.1 by měl přinést dlouho očekávou funkci s tajemným názvem Guild Challenges - což bych mohl přeložit asi jako Výzvy pro guildy. Mluvilo se o nich již před Cataclysmem a všichni čekali jakési "velké questy" pro guildy. Koncept, který se nám nyní představil na PTR, je však trochu rozdílný a dle mého názoru do World of Warcraft mnoho nového nepřinese.

>>Zobrazit Guild Challenges - O co jde?<<


guild challenges 1 guild challenges 2 guild challenges 3
[odstavec]

Změny v User Interface



Looking for Guild

Do hry přibude nové rozhraní, přes které si budou moci hráči najít guildy a naopak. Systém funguje obdobně jako u Looking for Group. Jen místo obtížnosti dungu, vybraného dungu a role máte jiný výběr:

  • Typ guildy - PVE či PVP
  • Styl hraní - Casual, Moderate, Hardcore
  • Aktivita - Denní, víkendová (jedná se hlavně o dostupnost na raidy a RBG)
  • Specializace - Tank, DPS, Heal

Ve vyhledávání guild pak uchazeč najde nejen jména guild, ale i počet členů, achievement body a komentář guildy pro nábor. Jakmile si uchazeč vybere guildu, tak pod příkazem "Request Membership" zašle svojí nabídku.

Pro guildy bude jednoduchost v tom, že si recruitment nastaví in-game a nemusí si stále dokola aktualizovat všechny weby, kde jsou zapsané. Pro hráče to nabízí větší usnadnění a přehled při hledání guildy.

Otázkou však znamená, jestli to pro guildy bude mít významný přínos. Já se přeci jen přikláním k přihláškám podaným na našem guild fóru, než plácnutím in-game. (Javorovej)



Character UI

Druhá novinka není ani tak důležitá, aby stála o velkou pozornost. Změny v patchi se dočkala i vlastní charackter UI, která nám s Cataclysmem přinesla řadu přehledných funkcí. Nyní nic nového však nyní nepřináší, ale jen opět zpřehledňuje character menu a je rozděleno do několik složek.

Target na minimapě

Další potěšující zprávou je menší novinka v minimapě. Kromě obvyklých ukazatelů se v ní totiž od patche 4.1 bude ukazovat i malá tečka, která ukáže pozici Vašeho cíle. Kromě všeobecného zlepšení orientace se nabízejí i další pozitiva, jako například ulehčení hledání některých speciálních mobů, kteří například nesou nějaký zajímavý vzácný loot.

minimap shows the target

Nová nastavení

Nakonec už jen malé změny, ale pro některé určitě neméně významné. Nyní si již můžete zvolit, jaký ovladač chcete použít pro vykreslování grafiky a hlavně do hry přibyla možnost nastavení sítě, která by v některých případech mohla pomoci s problémy s lagováním.

graphic driver options network lag options

Nové Help rozhraní

Zastaralé rozhraní pro pomoc, nápovědu a odeslání ticketu pro kontakt s GM bylo konečně také upraveno. V rozhraní najdete nejčastější dotazy a rychlé rady, které vám mohou pomoci vyřešit nejběžnější problémy, které můžete vyřešit i bez technické podpory, a nechybí samozřejmě ani příslušné formuláře na odeslání ticketu. Popisování je zbytečné, nejlépe si obrázek uděláte, když se podíváte přímo na naše exkluzivní screenshoty!

patch 4.1 help abuse patch 4.1 help faq patch 4.1 help lag patch 4.1 help stuck patch 4.1 help security patch 4.1 help open ticket patch 4.1 help ticket
[odstavec]

Dungeon Finder - Call to Arms - Výhoda pro tanky a healery



/pic/uploaded/dungeonfinder


Patch 4.1 přinese další novinku do vysoce protěžovaného sytému Dungeon Finder, pomocí nějž můžete velice rychle a jednoduše nalézt skupinu do jakéhokoli současného WoW dungeonu. Ačkoli je doba, kterou strávíte čekáním na dungeon mnohem nižší, než ta, která bývala zvykem před vynálezem této funkce, nejsou hráči s časem stráveným čekáním ve frontě vždy spokojení - a proto přichází Call to Arms, systém, který by mohl čekací doby zkrátit.

Jakmile se doby ve frontě jen trochu prodlouží, spustí se nový Call to Arms systém, který spočítá, jaké role se momentálně nejvíce nedostává (což budou pravděpodobně tanci a/nebo healeři). V tu chvíli vyhlásí např. Call to Arms: Tanks a všichni v Dungeon Finder UI tuto zprávu uvidí. Po splnění dungeonu můžete dostat různé odměny jako goldy, potiony, pety nebo i mounty!

>>Přečíst si více o Call to Arms<<


dungeon finder - daily dungeon - seven dungeons a week
[odstavec]

Heirloomy vázané na Battle.net account



Ve hře se objeví nový typ Heirloom předmětů. Jak všichni určitě víte, doteď fungovaly tyto věci na jednoduchém principu - jedna postava koupila Heirloom předmět a mohla ho poštou poslat některé své další postavě na stejném serveru. Daný předmět měl pak statistiky určené úrovní postavy, která se stala jeho novým majitelem. Tyto předměty nesly označení Binds to account.

Novinkou jsou Binds to Battle.net account předměty. Takovéto označení nesou všechny nově přidané Heirloomy a i mnoho starých. Hlavní rozdíl mezi starší a novou kategorií je patrný již z názvu - tyto předměty totiž můžete poslat i postavám, které nemáte na stejném accountu, nýbrž pouze na stejném Battle.net accountu. Chápu, že se to týká jen malého procenta hráčů, ale i ty změna nepochybně potěší.

>>Podívat se na další info a některé nové Heirloomy!<<


dungeon finder - daily dungeon - seven dungeons a week
[odstavec]

Změny v Random Dungeonech



Ne každý pařan World of Warcraft hraje své oblíbené MMORPG každý den a i mezi těmi, kteří tak činí, je určitě mnoho takových, kteří v tom ani neshledávají tolik zábavy. Hra je k tomu totiž sama nutí, jelikož nabízí mnoho výzev, které se dají plnit pouze jednou každý den. Pro leckoho je tak den bez WoW automaticky tak trochu "promarněný". Každý se určitě setkal s daily questy, různými cooldowny na profese nebo daily dungeony.

Právě daily dungeony se na PTR dočkaly zajímavé změny, která se více "casual" hráčům určitě bude líbit. V patchi 4.1 totiž tyto dungeony, za jejichž projití dostanete speciální odměnu, už vůbec nebudou daily (čili denní). Doposud bylo dáno, že každý den můžete jít random dungeon se speciální odměnou pouze jednou, to se však změní. Nyní můžete každý týden udělat sedm random dungeonů, za něž dostanete odměnu (stejnou, jako jste dostávali za Daily Dungeon). Je úplně jedno, zda si každý den projdete jeden dungeon nebo zda všech sedm proletíte o víkendu.

>>Nechápete? Omrkněte podrobné vysvětlení novinky!<<


dungeon finder - daily dungeon - seven dungeons a week
[odstavec]

Nové mapy



/pic/patch41/maps/maps_logo

Mapy dungeonů přišly do World of Warcraft až s datadiskem Cataclysm, takže jsme plánky Zul'Aman a Zul'Gurub zatím neviděli. Tyto dungeony však nejsou jediné, které se dočkaly zakreslení na mapu. Všem Burning Crusade instancím mapy doposud chyběly, ale v patchi 4.1 budou do hry doplněny. Na všechny se můžete podívat zde!

Mezi novými mapami je i nová mapa s novým bossem Baradin Hold, tato mapa však byla v jednom z buildů zase odstraněna. Z toho plyne, že nové PvP sezóny (a nového bosse v Baradin Hold) se dočkáme až později a ne již v patchi 4.1. Mapu zde však nechám, abyste se na ní mohli podívat.

Galerie



patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps

patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps


Update 16.3.2011



patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps patch 4.1 maps

Update 16.3.2011



Jelikož z Wailing Caverns byl odstraněn nepřehledný jeskynní labyrint, musela se změnit i mapa.



patch 4.1 maps patch 4.1 maps
Starou mapu najdete vlevo.

Nová animace map

Když vaše postava začne prohlížet mapu, udělá vaše postava úplně nový pohyb. Otevře totiž mapu. Více zobrazuje toto video. via WoWhead.com [odstavec]

Old Ironforge



/pic/news/old-ironforge

Patch 4.1 nepřinese pouze nové dungeony a raidy, ale také spoustu změn či doplnění příběhu. Jednou z novinek je zpřístupnění Old Ironforge, kde se nachází Magni Bronzebeard. Ten se již na začátku pre-Cata eventu pokoušel o tajemný rituál, který ho proměnil v čirý diamant (hotfix proti neposlušnému značkování Worgenů přijde později). To vedlo k politické potyčce mezi klany, které si nárokovaly trůn trpaslíků a nakonec vytvořily tzv. Radu Tří Kladiv. Nyní se však pojďme podívat, jak to tam vypadá!
Pokud hrajete na PTR serverech a chtěli byste se podívat na Magniho, stačí zajít do The High Seat (místnost, kde je rada) a po levé straně je vchod do podzemí.

Galerie



[odstavec]

Gadgetzan expanduje!



/pic/news/gadgetzanvliv

Feralas je další oblastí, kde rozšiřují svou ekonomiku goblini z Gadgetzanu. Toto místo se nachází na samotném jihu Feralasu, kde prázdné horké prameny nahradí v patchi 4.1 malé město s pláží a také lázně. Zatím nejsou známy bližší informace, jestli zde budou nějaké questy či jen oblast na okrasu.

Detailní mapa nového osídlení goblinů.

Horké léčivé prameny, kde se nachází mimo jiné také několik zvířat.

Pohled na město.

Pohled na pláž, kde si hrají děti, dospělí si užívají pohody a volna.

Každé místo má své mouchy... Ani tato oblast neunikla těžbě paliva.

Detailní pohled na město nám odhalí vysoké hradby, které zkrášlují palmy.

Nesmí zde chybět stánky s jídlem a občerstvením.

I zvířata si zde přijdou na své, dokonalá "koupel" nejen osvěží, ale také očistí od všech možných putování.

[odstavec]

Oficiální patch notes

Tyto patch notes ještě nejsou finální a budou se ještě doplňovat a měnit!

[blue zdroj=http://eu.battle.net/wow/en/blog/1959705 poster=Zarhym] Hlavní
  • V Ghostlands nyní můžete používat létající mounty.
  • Honor se nyní dá koupit u Justice Commodities Vendor, dostanete 250 Honor za 375 Justice.
  • Justice se nyní dá koupit u Honor Commodities Vendor, dostanete 250 Justice za 375 Honor.
  • Conquest se nyní dá koupit u Valor vendor, dostanete 250 Conquest za 250 Valor.
  • Mrtvý hráč může nyní být oživen označením skrz Party nebo Raid rozhraní, i když už kliknul na Release. Žádné další hledání mrtvol.
  • Škálování resilience bylo předěláno na lineární návratovost, místo zvyšující se návratovosti. Podle tohoto nového výpočtu získáte ze zvýšení resilience ze 30ti na 40 stejnou schopnost přežití, jako když zvýšíte z 0 na 10. Resilience se tak nyní škáluje stejně jako armor nebo rezistance na magii. Hráč s 32,5% redukcí zranění v patchi 4.0.6 by měl mít v patchi 4.1 zranění redukované úplně stejně. Ti co mají méně jak 32,5% trochu získají, naopak ti co mají víc, něco málo ztratí.
Achievementy
  • S titulem "the Camel-Hoarder" je nyní spojený nový Feat of Strenght. Dostanou ho hráči, kteří porazili Dormuse a získali Reins of the Grey Riding Camel - vždycky tu musí být nějaký velbloudí chamtivec!
  • PvP
    • Následující Battlegroun achievementy byly permanentně odstraněny ze hry, protože nefungují dobře se systémem na sledování achievementů:
      • Guild Gankin' in Gilneas
      • Guild Gulch
      • The Peak of Perfection
      • The Perfect Guild Storm
      • Storming the Beach
    • Rated Battlegroundy
      • Achievement za výhru 100 rated Battlegroundů byl přejmenován na "Veteran of the Alliance" / "Veteran of the Horde" a dostanete za ně stejnojmené tituly.
      • Achievement za výhru 300 rated Battlegroundů byl přidán do hry, hráči Aliance dostanou titul "Warbound", hráči hordy "Warbringer".
    • Arathi Basin
      • Na achievement "We Had It All Along *cough*" nyní musíte vyhrát Arathi Basin o 50 bodů nebo méně, místo 10 bodů a méně.
    • The Battle for Gilneas
      • Na achievement "Jugger Not" nyní potřebujete vyhrát The Battle for Gilneas o 100 bodů nebo míň, místo 10 bodů nebo míň.
      • Na achievement "Out of the Fog" nyní musíte bránit 2 základny v jedné bitvě, místo 3.
      • Na achievement "One Two Three You Don't Know About Me" nyní musíte zaútočit na dvě základny v jedné bitvě, místo 3.
      • Na achievement "Not Your Average PUG'er" nyní potřebujete 10 celkových ubránění vlajky, místo 50.
      • Na achievement "Battle for Gilneas All-Star" nyní musíte jednou zaútočit na vlajku a jednou ji ubránit, místo dvakrát.
  • Opravy bugů
    • Guild achievementy, ve kterých jste museli získat exalted reputaci s frakcemi (Ambassador, Diplomacy a United Nations), byly opraveny, takže nyní správně počítají více hráčů s exalted reputacemi. Dříve to počítalo pouze jednoho člena.
    • Tituly za BG guild achievementy byste nyní měli správně dostat.
Povolání: Hlavní
  • Všechny nezraňující interupty mimo global cooldowny nyní vždy zasáhnou cíl. Jde např. o Pummel, Shield Bash, Kick, Mind Freeze, Rebuke, Skull Bash, Counterspell, Wind Shear, Solar Beam, Silencing Shot a příbuzné schopnosti petů.
  • Některé trvalé ground efekty budou mít různé vizuální efekty pro přátelské a nepřátelské hráče. Tyto kouzla budou mít stejné efekty pro přátelské hráče, ale jiné pro nepřátelské: Ring of Frost, Consecration, Desecration, Wild Mushroom, Flare, Ice Trap, Power Word: Barrier, Smoke Bomb a Hand of Gul'dan. Tyto efekty budou mít většinou podobný design, ale budou mít červený odstín, takže poznáte, že je vytvořil nepřítel.
Death Knight
  • Raise Ally bylo předěláno, aby se stalo bitevním oživením, podobně jako Rebirth. Je to nyní instantní kouzlo, stojí 50 Runic power a má 10 minut cooldown. Sdílí stejný globální cap oživených hráčů jako Rebirth a Soulstone.
  • Dark Simulacrum nyní během soubojů v dungeonech funguje na mnoho dalších kouzel.
  • Blood
    • Blood Shield nyní funguje pouze v Blood Presence.
    • Sebeléčení u Death Strike už negeneruje threat.
  • Frost
    • Frost Strike nyní dává 130% zranění zbraně, místo 110%.
    • Zranění Howling Blast bylo zvýšeno o 20%. Naopak AoE zranění nyní dává pouze 50% ze zranění jednoho cíle, místo 60%. Znamená to, že AoE zranění zůstane asi stejné jako v patchi 4.0.6. Nyní musíte také být čelem k cíli.
    • Blood of the North (passive) nyní permanentně převede obě Blood runy na Death runy. Už zde není žádná procovací interakce s Blood Strikem potřebným k aktivaci Death run.
  • Unholy
    • Desecration se už nyní nespustí, pokud použitelný úder zasáhne cíl imunní na snare efekty. Je to hlavně proto, aby se kouzlo zbytečně nepouštělo během bojování s bossem.
    • (!) Rage of Rivendare znvou přidává 15/30/45% zranění k Plague, Scourge a Festering Strike, místo 12/24/36%.
  • Glyphy
    • Glyph of Raise Ally je nyní Glyph of Death Gate, a způsobí, že se Death Gate kouzlí o 60% rychleji.
Druid
  • Trvání Cyclone bylo sníženo na 5 sekund, místo 6.
  • Enrage už nezvyšuje zranění, které dostáváte.
  • Efekt Lifebloomu byl snížen o 20%. Nyní také stojí 11% základní many, místo 7%.
  • Trvání Stampeding Roar bylo zvýšeno na 8 sekund, místo 6. Bonus k rychlosti pohybu byl zvýšen na 60%, místo 40% a už se nezruší při změně formy.
  • Cooldown Swipe (Bear) byl snížen na 3 sekundy, místo 6, a můžete se ho nyní naučit na levelu 18 (cena byla snížena). Navíc bonusový threat schopnosti byl odstraněn a nahrazen vyšším zraněním.
  • Bonus Threat Thrash byl odstraněn a nahrazen vyšším zraněním.
  • Efflorescence má nový grafický efekt.
  • Prowl má novou ikonu.
  • (!) Zranění Swipe (Cat) bylo zdvojnásobeno.
  • Druid nyní od začátku má 100% ochranu proti pushbackům, když kouzlí Tranquility.
  • Bonus threat z Lacerate byl odstraněn a nahrazen zvýšeným původním zraněním.
  • Savage Defense bylo trochu předěláno. Místo absorbce s jedním nabytím nyní na druida dá absorbční efekt, který absorbuje zranění až za 35% druidova attack power (upraveno případně pomocí mastery) a trvá 10 sekund. Efekt již nemá žádné charge (nabytí).
  • Balance
    • Solar Beam je nyní mnohem více citlivější na to, jestli nepřátelé stojí uvnitř nebo vně kouzla.
    • Zranení Starsurge bylo sníženo o 20%.
  • Feral
    • Feral Swiftness nyní také způsobuje, že Dash a Stampeding Roar mají 50/100% šanci, že instatně odstraní všechny zpomalovací efekty z postižených cílů.
    • (!) Berserk už nemá global cooldown.
  • Restoration
    • Gift of Nature (passive) nyní také snižuje cooldown Tranquility o 2,5/5 minut.
    • Efflorescence bylo předěláno. Vytvoří léčící zónu u nohou cíle kouzla Swiftmend, a tato zóna obnovuje 4/8/12% z životů vyléčených pomocí Swiftmend třem nejvíce zraněným cílům v dosahu 8 yardů, každou sekundu po 7 sekund. Tento efekt také profituje z haste, ale jednotlivé tiky nemůžou být critical. Living Seed navíc již není předchozí potřebný talent pro Efflorescence.
    • Malfurion's Gift nyní snižuje cooldown Tranquility o 2,5/5 minut.
    • Nature's Swiftness nyní také zvyšuje healing done ovlviněných nature kouzel o 50%.
  • Glyphy
    • Glyph of Rake nyní zvyšuje dosah Pounce o 3 yardy.
  • Opravy bugů
    • Velikost modelů Flight Form a Swift Flight Form u trollů se zmenšila, aby odpovídala ostatním rasám.
Hunter
  • Explosive Trap má nyní nový grafický efekt.
  • Master's Call má nyní nový grafický efekt.
  • Tame Beast nyní ochočí zvíře tak, že má stejný level jako hunter, místo toho, aby mělo level o 5 úrovní nižší.
  • Zranění Multi-Shot bylo zvýšeno o 250%.
  • Survival
    • Deterrence už nepotřebuje nasazenou melee zbraň.
  • Peti
    • Bloodthirsty už negeneruje Happiness.
    • Carrion Feeder už neobnovuje Happiness.
    • Schopnost Feed Pet nyní okamžitě vyléčí 50% životů peta. Nelze použít v combatu. Je potřeba správné jídlo pro daného peta.
    • Guard Dog už nezpůsobuje, že Growl vytvoří další Happiness.
    • Happiness / Pet Loyalty System byl odstraněn. Hunteři už nemusí sledovat Happiness u svých petů a předchozí bonus ke zranění pro šťastné pety budou nyní mít všechna ochočená zvířata.
    • Vyvolaní peti nyní začínají se 100 Focus, místo 0.
  • Glyph
    • Glyph of Mend Pet je nyní Glyph of Greater Proportion, který trochu zvyšuje velikost peta.
  • Opravy bugů
    • Distracting Shot a Multi-Shot mají nyní správně dosah 40-yardů.
    • Multi-Shot má nyní správně 1 sekundu global cooldown.
    • Hunter už nyní automaticky neoznačí nový cíl, pokud původní cíl zemře uprostřed kouzlení.
    • Aimed Shot a Steady Shot by už neměli začít kouzlit Auto Shot na nový cíl, pokud je zapnuto "Stop Auto Attack".
    • Auto Shot se nyní automaticky vypne, pokud je na nepřátelském hráči Freezing Trap a zapne se po skončení efektu.
    • Dezorientační efekt Scatter Shot by se už neměl občas zrušit hunterovým Auto Shot.
    • Deterrence: AoE zranění paladinova Hammer of the Righteous už Huntery s aktivovaným Deterrence nezasáhne.
Mage
  • Zranění Doba kouzlení Arcane Blast bylo zvýšeno o 13%. byla snížena na 2 sekundy, místo 2,35 sekundy. Stakující se efekt Arcane Blast nyní také zvyšuje zranění Arcane Explosion a Arcane Explosion tento efekt neodstraní.
  • Zranění Arcane Explosion bylo zvýšeno o 30%.13%.
  • Zranění Arcane Missiles bylo zvýšeno o 13%.
  • Zranění Blizzard bylo zvýšeno o 70%.
  • Zranění Frostbolt bylo zvýšeno o 10%.
  • Frost Armor přepracováno:
    • Snižuje fyzické zranění, které dostanete, o 15%, místo toho, aby přidávalo 20% armor.
    • Procování Chilled z Frost Armor už nemůže samo procnout Fingers of Frost.
    • Zpomalení rychlosti útoků z Chilled je nyní 20%, místo 25%, ale ovlivňuje to nyní i útoky na dálku.
    • Frost Armor už nezvyšuje Frost resistance.
  • Fire
    • Ignite se už nespustí u periodických critical efektů.
    • Combustion už nemá global cooldown.
  • Arcane
    • Zranění Arcane Barrage bylo zvýšno o 13%.
    • Improved Arcane Explosion nyní také snižuje cenu many Arcane Explosion o 25/50%.
  • Frost
    • Kořenový efekt Shattered Barrier nyní sdílí diminishing returny s kořeny z Improved Cone of Cold.
    • Základní zranění Ice Barrier bylo zvýšeno asi o 120%. Navíc prospěch ze spell power byl navýšen asi o 8%.
    • Bonusové zranění Fingers of Frost použité na Ice Lance bylo zvýšeno na 25%, místo 15%.
  • Glyphy
    • Glyph of Frost Armor (nový glyph): Frost Armor nyní také mágovi obnovuje 2% maximální many každých 5 vteřin.
Paladin
  • Word of Glory má nyní 20 sekund cooldown.
  • Holy
    • Walk in the Light (passive) odstraní cooldown u Word of Glory.
    • Aura Mastery: Tato schopnost už nevylepšuje bonus Crusader Aury.
    • Trvání štítu z Illuminated Healing je nyní 15 sekund, místo 8. Navíc Illuminated Healing nyní dává 1,5% efektu za Mastery, místo 1,25%.
  • Protection
    • Divine Guardian cooldown je nyní 3 minuty, místo 2.
    • Grand Crusader nyní generuje jedno nabití Holy Power, pokud je procnutí Avenger's Shield využito do šesti vteřin.
    • Sacred Duty může nyní být aktivováno nejen Judgementy, ale i Avenger's Shieldem. Efekt nyní trvá 10 sekund, místo 15.
  • Retribution
    • Avenger's Shield už nelze zablokovat štítem.
    • Judgements of the Just debuff už nemůže spustit talentové a jiné efekty.
    • Seal of Truth: Opraven tooltip error.
  • Opravy bugů
    • Divine Storm nyní při zásahu 4 nebo více cílů generuje 1 bod Holy Power.
    • Interní cooldown u Sacred Shield byl zvýšen na 60 sekund, místo 30.
    • (!) Selfless Healer: Bonus ke zranění z tohoto talentu má nyní trvání 30 sekund, místo 10.
Priest
  • Inner Will a Inner Fire nyní trvají, dokud je nezrušíte.
  • Trvání Divine Aegis bylo zvýšeno na 15 sekund, místo 12.
  • Holy Word: Sanctuary má nový grafický efekt.
  • Dispel Magic může být v základu použito pouze na kouzlícího priesta (odstraňování věcí z nepřátel by snad mělo zůstat).
  • Trvání Power Word: Shield bylo sníženo na 15 sekund, místo 30.
  • Zranění Holy Fire bylo zvýšeno tak, aby bylo asi o 30% větší, než zranění Smite.
  • Zranění Mind Sear bylo znásobeno.
  • Priest má nyní vrozenou 100% pushback ochranu (zpomalování kouzlení po zásahu) pokud kouzlí Divine Hymn a Hymn of Hope.
  • Discipline
    • Absolution (nový passive) umožní priestovy používat Dispel Magic na přátelské cíle a odstranit tak až 2 škodlivé efekty.
    • Nyní je možné odstranit Weakened Soul efekt, který vznikl na základě štítu od jiného priesta, pomocí Strength of Soul.
    • Cooldown Power Word: Barrier byl zvýšen na 3 minuty, místo 2, a efekt kouzla byl snížen na 25%, místo 30%.
    • Atonement nyní funguje i s Holy Fire, navíc ke Smite.
    • Přímé zranění z Holy Fire může nyní spustit Evangelism.
  • Holy
    • Absolution (nový passive) umožní priestovy používat Dispel Magic na přátelské cíle a odstranit tak až 2 škodlivé efekty.
    • Chakra nyní trvá dokud ji nezrušíte, místo 1 minuty.
    • Surge of Light se může nyní objevit také po kouzlení Binding Heal.
    • Vyléčená zranění z Holy Word: Sanctuary bylo zvýšena o 35%. In addition, it has a new spell effect.
  • Glyphy
    • Glyph of Divine Accuracy nyní také ovlivňuje i Holy Fire, navíc ke Smite.
Rogue
  • Základní efekt Recuperate nyní léčí za 3% za tick, místo 2%.
  • Základní cooldown Stealth byl snížen na 4 sekundy, místo 10, a penalizace rychlosti ve Stealthu byla odstraněna.
  • Tricks of the Trade má nyní dosah 100 yardů, místo 20.
  • Combat
    • Improved Recuperate nyní dává 0.5/1% ke zdraví obnovujícímu efektu u Recuperate, místo 1/2%.
  • Subtlety
    • Nightstalker nyní snižuje cooldown Stealth o 2/4 sekundy a místo odstraňování zpomalovacího efektu ve Stealthu nyní přidává 5/10% bonus k rychlosti (stakuje se s ostatními efekty) ve Stealthu.
    • Cheat Death nyní snižuje zranění o 80%, máte-li na sobě tento efekt (místo 90%). Interní cooldown se zvýšil na 90 sekund, místo 60.
Shaman
  • Fire Nova byl předělán. Nyní pulzuje za stejný AoE afekt z každého cíle, který je ovlivněn šamanovým Flame Shock debufem. Zraňuje nyní všechny nepřátele mimo toho zasaženého Flame Shockem. Cooldown schopnosti je nyní 4 sekundy, místo 10.
  • Magma Totem nyní trvá 60 sekund, místo 21.
  • AoE threat u Stoneclaw Totem už neovlivňují critteři.
  • (!) Cooldown Grounding Totem byl zvýšen na 25 sekund, místo 15.
  • Elemental Combat
    • Earthquake už není channeled kouzlo. Nyní se kouzlí 2 vteřiny, trvá 10 sekund a má 10 sekund cooldown. Zranění je oproti channeled verzi o 40% nižší.
  • Enhancement
    • Improved Fire Nova bylo předěláno a nahrazeno talentem Seasoned Winds. Když úspěšně nepříteli zabráníte kouzlit pomocí Wind Shear, dostanete magickou resistanci (v množství rovném tomu, které by dal protection totem / aura, stakující se s jinými buffy) na školu těch kouzel, podle toho, které kouzlo jste přerušili (mimo Holy kouzel), trvá 10 vteřin.
  • Restoration
    • Deep Healing nyní profituje ze všech healů, ne jen těch přímých.
    • Spirit Link Totem (nový talent) snižuje zranění, které všichni členové party a raidu dostanou v dosahu 10ti yardů o 10%. Trvá 6 vteřin a každou sekundu jsou životy těchto hráčů mezi nimi přetransferovány, čili na konci skončí všichni v dosahu na stejném procentu svých maximálních životů. Jde o Air totem a má 3 minuty cooldown.
    • Cleansing Waters má nyní 6ti sekundový interní cooldown.
    • (!) Léčení Earth Shieldu Restoration shamanů bylo sníženo o 20%.
    • (!) Nature's Blessing bylo vylepšeno, že nyní zvyšuje léčení na cíle s Earth Shield o 6/12/18%, místo 5/10/15%.
  • Glyphy
    • (!) Glyph of Grounding Totem nyní zvyšuje cooldown schopnosti o 35 sekund, místo 45 sekund.
Warlock
  • Zranění Rain of Fire bylo zvýšeno o 25%.
  • Dark Intent: Přátelský cíl této schopnosti nyní dostane 1% (stackuje se až na 3%) k periodickému kouzelnému zranění a k léčení, místo 3% (až 9%). Sám warlock dostane 3% (stackuje se až na 9%).
  • Zranění Seed of Corruption bylo zvýšeno o 20%.
  • Affliction
    • Zranění Haunt bylo zvýšeno o 30%.
    • Shadow Mastery (passive) bylo zvýšeno na 30%, místo 25%.
    • Zranění Unstable Affliction, které dostane cíl, když je kouzlo dispellnuto, bylo zdvojnásobeno, ale toto zranění již nemůže být critical.
  • Demonology
    • Mana Feed nyní obnoví více many (asi 4x více), pokud warlock používá Felguarda nebo Felhuntera.
  • Peti
    • Zranění Doomguarda bylo zvýšeno o 50%. Doomguard by měl být nejlepším ochráncem při boji s jedním cílem a Infernal při boji s více cíli.
    • Zranění a efekt Shadow Bite (Felhunter) byly zdvojnásobeny.
    • Zranění Lash of Pain (Succubus) se nyní škáluje s levelem, na nižších levelech je sníženo, takže na levelu 20 bude dávat 50% zranění, a na levelu 80 a výše 100%.
  • Glyphy
    • Glyph of Soul Swap nyní zvyšuje cooldown Soul Swap o 15 sekund, místo 10 sekund.
Warrior
  • Heroic Throw je nyní dostupný i trenérů na levelu 20.
  • Pummel je nyní použitelný ve všech postojích.
  • Shield Bash byl odstraněn.
  • Cooldown Spell Reflection byl zvýšen na 25 sekund, místo 10.
  • Charge a Intercept už nemají diminishing returny na své stun efekty.
  • Colossus Smash nyní ignoruje 50% zbroje nepřátelského hráče (PvP), ale stále ignoruje 100% zbroje, pokud nejde o hráčovu postavu (PvE).
  • Inner Rage je nyní dostupný na levelu 56.
  • Intercept má nyní stun na 1,5 sekundy, místo 3.
  • Zranění Overpower bylo zvýšno na 140% zranění zbraně, místo 125%.
  • Rallying Cry (nová schopnost) je dostupná u trenérů na levelu 83. Dočasně válečníkovi a jeho partě a raidu v dosahu 30 yardů přidá 20% jejich maximálních životů na 10 sekund. Po skončení efektu o životy přijdou. Kouzlo nic nestojí, není na něj potřeba žádný postoj a nemá global cooldown. Má 3 minuty cooldown, ale také sdílí cooldown s Last Stand.
  • Whirlwind má nyní cooldown 6 sekund, pokud dá zranění 4 nebo více cílům. Whirlwind efekt způsobený Bladestormem zůstává stejný.
  • Heroic Leap už nemá global cooldown, stejně jako ostatní pohybové schopnosti warriora.
  • Arms
    • (!) Improved Hamstring nyní snižuje global cooldown u Hamstringu o 0,5/1 0,25/0,5 sekundy navíc ke svému nynějšímu efektu.
    • Improved Slam zvyšuje zranění Slam o 20/40%, místo 10/20%.
    • Juggernaut už nepřidává 2 sekundy k Charge stunu, ale místo toho snižuje jeho cooldown o 2 sekundy (na 13 sekund celkem bez glyphu).
    • Zranění Mortal Strike bylo zvýšeno na 175% zranění zbraně, místo 150%.
    • Lambs to the Slaughter nyní také způsobuje, že Mortal Strike obnoví Rend.
    • Zranění Strikes of Opportunity bylo zvýšno o 10%.
    • Hodnota Strikes of Opportunity za bod mastery byla zvýšena o 10%.
  • Fury
    • Zranění Raging Blow bylo zvýšeno zpět na 120% zranění zbraně (místo 100%).
    • Haste bonus z Flurry byl zdvojnásoben na 16/32/50%.
    • Unshackled Fury nyní dává pouhé 2 mastery body, místo 8.
    • Precision (passive) nyní také zvyšuje zranění automatického útoku o 40%.
  • Protection
    • Shield Mastery už neovlivňuje cooldown Spell Reflection, nicméně nyní umožní, aby Shield Block také redukoval magii.
    • Gag Order nyní ovlivňuje pouze Pummel a Heroic Throw a dává těmto schopnostem 100% šanci na silence cíle na 3 sekundy. Navíc nyní snižuje cooldown Heroic Throw o 30 sekund.
  • Glyphy
    • Glyph of Spell Reflection snižuje cooldown Spell Reflection o 5 sekund, místo 1.
Dungeony a Raidy
  • Množství goldů z následujících soubojů bylo podstatně sníženo: Flame Leviathan, Magtheridon, Gruul the Dragonkiller, Doom Lord Kazzak a všechny souboje v Karazhanu.
  • (!) Hráči nyní dostanou při použití Dungeon Finderu odměny max. 7x týdně místo toho, aby je dostali max. jednou denně (dokud týdně vydělají méně než 980 Valor bodů).
  • (!) Pokud chybí v Dungeon Finder skupině pouze jeden hráč, ostatní se můžou přidat do fronty a najít náhradu do dvou minut nebo dokud budou v dungeonu.
  • Dungeon Finder: Call to Arms nyní identifukuje, která role je ve frontě nyní nejméně zastoupená a nabídne této roli speciální odměny za vstup do Dungeon Finder fronty a dokončení náhodného level 85 Heroic dungeonu.
    • Ikona nejméně zastoupené role se objeví v Dungeon Finderu, aby indikovala, kdo zrovna může získat bonusovou odměnu.
    • Hráči se musí přihlásit solo s právě indikovanou nejméně zastoupenou rolí a dokončit dungeon tím, že zabijí posledního bosse, pak teprve dostanou odměnu.
    • Bonusová odměna se zobrazí nejméně zastoupením rolím v UI.
    • Jakmile dokončíte dungeon, hráč, který vstopil skrz Call to Arms dostane Satchel of Exotic Mysteries (account bound), který může obsahovat: goldy, vzácné gemy, non-combat pety a (velmi vzácně) mounty.
  • Nové dungeony přístupné částečnému testování
    • Zul'Aman se vrátil jako level 85 Heroic dungeon pro 5 hráčů a přinese zpět originální dungeon s vylepšeným lootem!
    • Zul'Gurub se vrátil jako level 85 Heroic dungeon pro 5 hráčů a přinese úplně nové souboje, achievementy a vylepšený loot!
    • Oba dunegony budou v novém stupni obtížnosti v Dungeon finderu nad nynějšími level 85 Heroicy a nabídnou předměty epické kvality s iteme levelem 353.
    • Více informací o těchto dungeonech zde.
    • Tyto dungeony jsou zpřístupněny k testování pouze částečně. Čekejte na další aktualizace.
  • Blackrock Caverns
    • Aura of Arcane Haste má nyní jasnější grafický efekt na nositeli aury.
    • Bound Flames v souboji s Karsh Steelbender už nevytvářejí Lava Pools, když je zabijete.
    • Short Throw schopnost používáná Twilight Sadisty má snížený dosah na 10 yardů.
  • Blackwing Descent
    • Flash Bomb (schopnost Golem Sentry) má nyní mnohem viditelnější varování.
    • Magmaw nyní spustí raid emote, když vyvolá Lava Parasites.
    • V souboji s Maloriakem byly provedeny další změny, aby Flash Freeze nezasahovalo tanky.
    • Atramedes
      • Searing Flames nyní způsobují 6 sekund cooldown na Modulation.
      • Searing Flames už nezvyšují Sound na hráčích.
      • Hráči už by neměli být schopní vyhnout se prvnímu ticku Searing Flame, který nyní tiká každé 2 vteřiny. Zranění Searing Flame bylo zvýšeno, protože tiká méně často.
    • Nefarian's End
      • Zranění Shadowflame Barrage bylo sníženo o 15% (jen ve verzích pro 10 hráčů).
      • Zranění Tail Lash bylo sníženo o 20% (jen ve verzích pro 10 hráčů).
  • The Bastion of Twilight
    • Dragon Siblings
      • Blackout jde v Heroic obtížnosti nyní dispellnout.
    • Cho'gall
      • Životy Blood of the Old God ve verzi pro 10 hráčů v Heroic obtížnosti byly sníženy asi o 20%.
      • Životy Darkened Creations ve verzi pro 10 hráčů v Heroic obtížnosti byly sníženy asi o 20%.
        Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Rreezznniikk 03.03.2011 18:05

Exxo
coze ??/ DDD ja so svojim hunterom presne poznam kedy mam v arene pvecko a kedy pvpcko ... neviem aky mas ty problem ale ja do ludi s resilkou davm podstatne mensie cisla ako do tych co ju nemaju
Ano ja taky nerikam, ze ne. Dam ti priklad aby si to pochopil. Prijde warr v pvpcku .. jen me uboze lochta a dmg nedavam mensi sice to necrituje a sazim mu dost slusne naopak prijde pve warr sazi me jen skoro jen crity naprosto ignoruje moji resilienci a ja mu nejsem schopnej dat poradnej hit .. jenom miss atd .. do nej mi to sice crituje oproti pvp warrovi, ale nedavam do nej dmg vpodstate protoze se trefis jednou za 5 minut.. je to blbost cely je to spatne vymysleny ja v pvpcku taky nedam nejtesi raid a proto an by v pvecku nemel dat pvpcko tak by to melo bejt tak by to melo logiku takle je to jen chaos a neustale zmeny, samej hootfix a nikam to nevede.. jednoduse mam pocit, ze Blizz uz davno neni to co bejval, kterej dbal na kvalitu a tyhle vidlaci co tam sou ted pusti patch plnej chyb, bugu a kravin. Ja si myslim, ze je to pvp se nikdy nevyresi doku bude existovat i pve .. jim prijde ze treba ten war ma slabe dps tak mu boostnou nejakej spell a tim zese rozladi pvp a porad dokola je to cely fail uz je tam toho moc, proto uz vic nez trictvrte roku delam na vlastni expanzi a je pro me nepochopitelny jak muzou treba nekde v mape nechat diru atd to sveci o tom jak to silene odflakavaj a tak je to ve wow skoro se vsim posledni dobou.

Exxo 03.03.2011 17:46

Rreezznniikk
Nechápu k čemu dělají takový totálně nepotřebný a nepřínosný změny resilience místo toho aby se začal řešit skutečnej problém a to že je k ničemu. Dyť v každý areně a v každym bg behají PVE equiped lidi a ja se ani nedivim. Přijde nějakej Čenda z dungu co ma v action baru 2 spelly a sazí mi za 30k a ja jemu za 1K. Prostě by to mělo bejt tak, že lidi s PVE věcma by to nemělo pouštět aspoň do těch arén protože tam se chodí hrát PVP .. Do Raidu taky přece nejdete v PVP.
coze ??/ DDD ja so svojim hunterom presne poznam kedy mam v arene pvecko a kedy pvpcko ... neviem aky mas ty problem ale ja do ludi s resilkou davm podstatne mensie cisla ako do tych co ju nemaju

Rreezznniikk 03.03.2011 11:53

Nechápu k čemu dělají takový totálně nepotřebný a nepřínosný změny resilience místo toho aby se začal řešit skutečnej problém a to že je k ničemu. Dyť v každý areně a v každym bg behají PVE equiped lidi a ja se ani nedivim. Přijde nějakej Čenda z dungu co ma v action baru 2 spelly a sazí mi za 30k a ja jemu za 1K. Prostě by to mělo bejt tak, že lidi s PVE věcma by to nemělo pouštět aspoň do těch arén protože tam se chodí hrát PVP .. Do Raidu taky přece nejdete v PVP.

mild96 03.03.2011 06:56

toto nerfnu a ZA mi zrusej, tak uz asi iba BT mno mozna hyjal

mild96 03.03.2011 06:55

Množství goldů z následujících soubojů bylo podstatně sníženo: Flame Leviathan, Magtheridon, Gruul the Dragonkiller, Doom Lord Kazzak a všechny souboje v Karazhanu.ble a kde mam jako farmit?

Riko 02.03.2011 22:35

Preklik u druida. Napsal si Efejt misto efekt

Coxx 02.03.2011 19:50

Gortak
tý kkti ostránili shield bash?!?!?!
*Pummel je nyní použitelný ve všech postojích.Takže Shield Bash by byl zbytečný x)

Gortak 02.03.2011 19:25

tý kkti ostránili shield bash?!?!?!

Javorovej 01.03.2011 09:32

Raise Ally has been redesigned to be a battle resurrection, analogous to Rebirth. It is instant cast, but costs 50 Runic Power to use, and has a 10-minute cooldown. It shares the same global battle resurrection cap with Rebirth and Soulstone.

blade-22 28.02.2011 21:37

ten mass dispel priestovi zustane akorat shadow bude mit mensi pole ucinosti pokud se nemylim

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet