Q&A z 21. března

  q&a    portály    transmog   

Dnes proběhlo developerské Q&A s Ionem Hazzikostasem. Řeč přišla na RNG, staty, více možností customizace a transmogu, spojenecké rasy, kvalitu levelování a samozřejmě také WoW Classic. O patchi 8.2, Rise of Azshara, se bohužel nemluvilo, neboť vývojáři zatím nejsou připraveni sdělovat bližší informace. Prý se jich dočkáme "velmi brzy".

 

V následujícím článku najdete vybrané otázky a odpovědi z Q&A. Kompletní soupis si můžete přečíst zde.

 

Jsou nějaké oblasti, kde byste chtěli zmírnit RNG a navýšit zapojení hráče?

Náhodnost byla součástí získávání lootu už od samotného začátku. Vývojářský tým přišel během let s pár způsoby, jak tento vliv snížit. Nejnovějším řešením je Titan Residuum vendor. V současném WoW je tolik zdrojů lootu – M+, raidování a PvP –, zatímco v minulosti byl nejlepší gear jenom z raidování.

Tým pracuje na nějakých technologiích, které by měly redukovat možnost, že budete mít na něco smůlu, jako například Mythic+ bedny, které by měly zmírnit šanci, že vám tři týdny po sobě budou dropovat jenom Bracers.

 

Tvrdili jste, že ultimátní metrikou, která posouvá hru kupředu, je to, nakolik je zábavná. Jak měříte zábavnost?

Pokud si poslechnete hovory Activisionu s investory, kde se sděluje MAU (Monthly Active Users, metrika vyjadřující počet uživatelů daného internetového produktu za měsíc, pozn. překl.), tak to je metrika pro investory a ne něco, co by bylo důležité pro vývojáře. Ti se snaží hlavně o to, aby byl produkt tak poutavý, jak jen to je možné. Pokud existuje něco, co odměňuje až příliš nebo u čeho nesedí poměr risk/odměna, pak se dívají na odměny za účast (např. problém s Mechanarem v BC: byl to ten nejrychlejší, nejjednodušší dungeon).

 

Některé další metriky jsou:

  • Jak často se hráči logují do hry?
  • Na jak dlouho setrvávají ve hře?
  • Jakým aktivitám se tam věnují?

 

Hodláte adresovat problém, že sekundární staty jsou důležitější než hlavní stat?

Od Legion jsou nějaké změny. Neexistuje konzistentní poměr primárních ku sekundárním statům. Na nižších item levelech jsou sekundární staty vyšší. Na vyšších item levelech jsou vyšší primární staty. Když se podíváte na váhu svých statů, není tam poměr 1:1 a můžete mít třeba 100 hlavního statu ku 50 sekundárního statu. U některých speců může být ten poměr vyšší než u jiných.

 

Jak to bude s odstraněnými portály?

Důvody, proč byly odstraněny, jsou stále validní. V každé expanzi se odstraňovaly některé portály. Bude se přidávat Caverns of Time portal, který vás přenese přímo do středu Caverns of Time. Rovněž se chystá update uživatelského rozhraní, který vám pomůže s cestováním na jiný kontinent, když máte quest, který vás vede na jiný kontinent.

 

Kdy se dočkáme dalších transmog možností?

V následujícím updatu se přidá abilita "Hide Chest", aby vám byla vidět tetování. Tým se dívá na pravidla transmogu obecněji a plánuje uvolnit některá stará omezení. V současné době jsou tam stále nějaké divné interakce.

 

Dočkáme se někdy více možností customizace postav? Například možnost změnit výšku, barvu očí apod.

Tým chce s customizací něco provést, ale ne na úrovni mnoha sliderů. Úpravy výšky jsou pravděpodobně složitější.

 

Kdy můžeme očekávat informace o dalších spojeneckých rasách (allied races)?

Pravděpodobně přijdou ze stejných zdrojů jako dříve – BlizzCon, patche apod.

 

Zvažovali jste, že by questlinie na odemykání spojeneckých ras byly opakovatelné na altech?

To je zajímavý návrh. Tým to probere.

 

Jsou nějaké záměry adresovat ne jenom rychlost levelování, ale i jeho kvalitu?

Tým zvažuje možnost level squishe, protože nemůžete něco dostat pokaždé, když vám přibude jeden level. Protože to byste pak měli 120 nečeho a pak by to bylo nějaké 0,3% vylepšení. Bylo by cool, kdyby vám každý získaný level přinesl nějakou odměnu namísto levelů, které vám v současné době nepřinášejí nic.

 

Narážíte na nějaké nápady ohledně starého designu, které znovuobjevujete během vývoje Classicu?

Třeba ta výše zmíněná diskuze o levelování. Tým chce, aby byla hra více komunitní – aby byla o stmelování komunity a potkávání nových hráčů.

 

Budou na Classicu realmy čistě pro role-playing?

U větších regionů bude jeden z typů serverů i RP. Pravděpodobně ale ne RPPvP, protože o ně není moc zájem.

 

Jaká je filozofie kolem PvP item levelů v porovnání s M+ a raidováním?

Účelem je, aby to byly vzájemné alternativy. A pokud mluvíte o Weekly Conquest odměnách, to je jiný případ, protože to je odměna za účast, která se nedá srovnávat s Mythic +10 dungeonem nebo Mythic raidováním.

 

Značí achievement Two Sides to Every Tale, že můžeme i v budoucnu čekat nějaké další podněty k hraní obou frakcí?

Hra má dvě rozdílné strany s rozdílným vyprávěním. Tým byl toho názoru, že pro hráče, kteří hrají obě frakce, by to mohl být fajn bonus. Neznačí to ale začátek žádného trendu.

 

Budou omezení ohledně počtu demon hunterů na realm někdy odstraněny?

V Battle for Azeroth nejsou na jejich odstranění žádné plány. Možná později. Hlavním důvodem je, že demon hunteři začínají na 98. levelu a hráči by si tak zakládali hromadu demon hunterů na farmení.

 

Je nějaká šance, že Demonology warlockové zase dostanou Thal'kiela?

Je to možné. Tyhle zbraně s vlastním vědomím byly jednou z věcí, které byly na Legion tak zábavné. Hati je jiný případ, protože to byl zbožňovaný companion mnoha hunterů. Xal'atath sehraje v mnoha budoucích zápletkách zajímavou roli.


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

BuloZB 25.03.2019 15:47

mne osobne to pride ze Ion by chcel wowko robit uplne inak ale activision urcuje smer

Valohran 21.03.2019 22:14

Díky za bleskový přepis a překlad!

Bellatrix 21.03.2019 23:12

Potěšení je na mé straně

Šéfredaktor WoWfan.cz

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet