Shaman

  Shaman    Povolání   

Šamani jsou duchovní vůdci užívající moc samotných elementů. Na rozdíl od ostatních mystiků komuníkují se silami, které jsou ne vždy benevolentní a poddajné. Elementy jsou chaotické, fungují jen samy pro sebe a občas jsou schopny rozpoutat na světě učiněné peklo. A je právě na šamanovi, aby do tohoto chaosu vnesl rovnováhu. Sílu ohně, země, vzduchu a vody šamani přivolávají skrze totemy, které mohou podpořit jejich spojence nebo potrestat ty, kteří by se jim opovážili postavit do cesty.

 

Historie

Umění šamanismu je téměř tak staré jako samy rasy, které ho využívají. Obdaření jedinci byli velmi brzy schopni poznat, že vše okolo nich je tvořeno čtyřmi elementy – ohněm, vodou, vzduchem a zemí. Dalším krokem bylo navázání kontaktu s těmito prastarými a nebezpečnými silami. Ti, kteří se později nazývali šamany, byli schopni komunikovat s duchy těchto elementů a skrz ně pak získávali sílu. Šamani si, na rozdíl od mágů, neberou, oni žádají. A duchové elementů jim mohou pomoc podle své vlastní vůle poskytnout, nebo odepřít.

 

Hrdinové

Thrall (Go'el)

Thrall, vlastním jménem Go'el, byl vychován lidmi, aby bojoval v aréně pro potěšení přihlížejících. V té době však Blackmoore nevěděl, jaký si na sebe plete bič. A kým vlastně Thrall je a jednou bude: nejen hrdým náčelníkem Hordy ale také mocným šamanem, který jednoho dne nahradí i samotného aspekta země, Deathwinga.

 

Nobundo

Nobundo býval paladin. Jenomže po pádu Shattrathu se to stalo minulostí, stejně jako jeho vznešená podoba. Podivná nákaza zdevastovala jeho tělo, stejně jako spousty dalších a on ztratil kontakt se Světlem. Naproti tomu však získal mocné spojence: samotné elementy, které mu předaly umění šamanismu a Nobundo se tak stal prvním šamanem v řadách draeneiů a Aliance.

 

Drek'Thar

Drek'Thar, šaman klanu Frostwolf, který už v mládí přišel o svůj zrak, byl jedním z těch, kteří uvěřili Kil'jaedenovým lžím a dodnes trpce litují toho, co napáchali v jeho jménu.

 

Ner'zhul

Ner'zhul byl šamanem klanu Shadowmoon, který jako první obdržel zprávu od své zesnulé ženy: draenei jsou nebezpeční a musejí být zničeni. Když poznal, že všechno byly lži, nebylo již cesty zpět. Na scénu se dostal jeho učedník Gul'dan a Ner'zhul ustoupil do pozadí. Dokud se z něj nestal Král Lichů.

 

Muln Earthfury

Muln je jedním z šamanů frakce Earthen Ring, která střeží elementy na Azerothu. Jakmile nastal Cataclysm, elementy byly neklidné a rozbouřené a bylo právě na Mulnovi, aby zjistil, jak s nimi začít znovu komunikovat.

 

Základní informace

Jakožto mistři elementů jsou šamani schopní vysílat na své nepřátele blesky i ohnivé střely. A elementy jako takové jim darují větší sílu anebo schopnost léčit či útočníkům zamezit pohyb. Zkušený šaman je schopen svými silami podpořit ostatní hráče a být tak nedocenitelným členem každé party.

 

dhTyp

  • Healer
  • Melee Damage Dealer
  • Ranged Magic Damage Dealer

 

Bary

  • Život
  • Mana
  • Maelstorm

 

Dostupné brnění

  • Cloth
  • Leather
  • Mail (od 40. úrovně)
  • Štíty

 

Dostupné zbraně

  • Daggers
  • Fist Weapons
  • One-Handed Axes
  • One-Handed Maces
  • Staves
  • Two-Handed Axes
  • Two-Handed Maces

 

Dokáže odstraňovat tyto negativní efekty

  • Curse

 

Dostupné rasy

Alliance Horda
Draenei Goblin
Dwarf Orc
- Tauren
- Troll
- Highmountain
Pandaren

 

Schopnosti

  • Healing - Díky svým duchovním schopnostem jsou schopni obnovovat zdraví poraněným spojencům. Melee damage Šamani dokáží očarovat své zbraně elementárními silami ohně, vzduchu a ledu a udílet tak větší poškození.
  • Ranged damage - Elementární síly, kterými šaman vládne mohou být použity pro útok na dálku, jako třeba zemětřesení, blesky a ohnivé střely.
  • Totemy - Šaman disponuje širokou škálou totemů, které mu poskytují mnohé pomocné buffy, ať už se jedná o léčení, zvýšení poškození, rychlejší útoky nebo omráčení nepřátel.

 

Talenty

Ať už na vás šaman útočí z dálky svými blesky, vyřítí se na vás se dvěma kladivy v rukách nebo zpovzdálí léčí své spolubojovníky, jedno je jisté: je lepší ho mít na své straně. Šaman je totiž nebezpečným na blízko i na dálku a je cenným healerem v každé partě.

 

Specializace

  • Elemental
  • Enhancement
  • Restoration

 

Klady a zápory

Přednosti

  • Má mnoho totemů, kterými může napomoct lidem v partě nebo sobě.
  • Má kouzlo Ghost Wolf, díky kterému se může pohybovat rychleji.
  • Může využít Bloodlust (nebo Heroism) ke zrychlení kouzlení party, zlepšení léčení. Tento buff je unikátní, mají ho pouze tři povolání ve hře - Shaman, Mage a Hunterův pet.
  • Díky kouzlu Nature's Swiftness může vykouzlit kouzlo instantně.
  • Disponuje kouzlem Reincarnation, které umožňuje oživení v boji. Cooldown je 30 minut

 

Nevýhody

  • Jeho totemy může nepřítel v PvP rychle zničit.
  • Nemůže používat žádnou střelnou zbraň nebo zbraň na dálku.
  • I když může nosit štíty, nemůže tankovat jako Warrior nebo Paladin.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Biff 28.03.2010 22:55

Jo dyk už se to všechno(doufám ) předělává... Začalo to priestem a doufám že brzo se přidá další class

Dremoran 28.03.2010 22:46

To info tady uz je trosku zastaraly :-D chce to aktualizaci.

Biff 28.03.2010 21:06

Sry blbej link tady je správnej: http://www.wowhead.com/?spell=57994

Biff 28.03.2010 21:06

Na talentech nezáleží... Na zrušení castu už teď slouží Wind Shear /script DEFAULT_CHAT_FRAME:AddMessage(\124cff71d5ff\124Hspell:57994\124h[Wind Shear]\124h\124r);

Snake Plisken 28.03.2010 17:48

Zdravím, chtěl jsem se zeptat,, jestliže mám talenty v enchancement, tak mi earth shock také přeruší kouzlo? Protože zatím mi kouzla nepřerušuje. děkuji

Sirena 26.03.2010 20:36

To Wulff - ja myslim dopredu. V cata bude intelekt zvysovat SP tak proto. Jinak SP je na 1. miste snad u kazdyho maga:-D. U me je to:1. SP2. Crit chance3. Haste4. Hit Rating5. MP5

Pexes0 26.03.2010 16:02

To Riko: tak hele intelectu zas tolik nepotrebujes ani critical chance... hlavni vec je SP Stamina a Haste

Lindir 26.03.2010 10:56

To sifiuocz - Ja osobne sem si vybral cestu elementala PvP. Rozhodni se podle toho zda se ti libi vic mlatit bo kouzlit.Staty pro elementala = co nejvic intu, staminy, crit chance, spell poweru a haste...Staty pro enhancementa = co nejvic agility, staminy, intu, atack poweruhit ratingu a crit ratingu(napsal bych to dohromady ale zazvonilo na hodinu :-D)

Lindir 26.03.2010 09:58

To sifiuocz - to zda budes zameren jako war nebo mage je jen na tobe. Ele ma svuj lava burst ktery dava ve spojeni s flame shockem desetitisicove crity a enha si vezme dualy + windfury a nejaky ten totem na atack speed a reze nepratele na blizko.

Javorovej 25.03.2010 16:22

ahoj když chci být shaman PvE tak enhancement nebo elemental a jaké jsou další výhody u těchto talent stromů?

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet