Myslím, že každý fanoušek Vanilla serverů zpozorněl, když se dozvěděl, že Blizzard pracuje na vlastním serveru. V tomto článku se podíváme na dodatečné informace, které nám napoví, jakým stylem se tyto servery budou ubírat.
Jak jste se již dočetli v našem článku, Blizzard udělal nečekané a začal pracovat na vlastním serveru. Zdálo se to takřka nemožné, dokonce ani peticí, kterou podepsalo víc jak 280 000 lidí, se nic nezměnilo. Nemluvě o iniciativě Twitch streamerů, kteří se danou věc snažili přivést k životu, ale konečně je to tu!
Ještě bych rád dodal, že je celkem ironií osudu, že ten stejný člověk, který pár měsíců zpátky na otázku ohledně Legacy serverů sebevědomě prohlásil, že je doopravdy nechceme, několik hodin zpět na BlizzConu ohlásil, že na nich pracují. Jedna z prvních věcí, která se řešila v debatě ohledně Vanilla serverů, byl balance class a buffování v raidech. Na což Blizzard nemá řešení, pravděpodobně ani řešení na tyto, popřípadě podobné problémy hledat nebude, protože hráčí touží po autentické Vanille, což znamená jak to dobré, tak naopak i to zlé.
Myslím, že další skvělou věcí je, že Vanilla servery budou mít vlastní tým, který na nich bude pracovat odděleně od týmu, který momentálně pracuje na Battle for Azeroth. Nadále tu taky padlo pár slov ohledně komunity, se kterou se vývojáři chtějí radit na dalším vývoji Legacy serverů.
Myslím, že už teď si většina z nás pohrává s myšlenkou, zda budou Legacy servery postupně přecházet na nový herní obsah. Podle oficiálních slov týmu o tom pouze přemýšlí.
Poslední věc, která nejspíš všechny zajímá jsou peníze. Kolik a jestli vůbec se bude muset platit? To zatím nikdo neví.
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Alaman 14.11.2017 12:22
Já bych krom opravy bugů naservíroval Classic v podobě jaká skutečně byla. Hráči jsou tak rozmlsaní, že už ani neví, co to je hrát bez LFR, LFG, nelétat, farmit a craftit consumabless, cross realms PVP a PVE, žádnej transmog, precizní singl buffy v partě, heroism/BL jen u jedné frakce, jedna legendárka pro omezený typ spec s farmením na měsíce, 4 trash mobové v dungeonu, kde se 3 musí držet trvale v CC, 18 hod./den po dobu 3 měsíců pro GM/HW PVP titul, atd. atd. Podle mě to dopadne tak, že z nostalgie nebo zvědavosti hráči navštíví Classic server a za chvíli bude vylidněno.
Martins911 09.11.2017 11:47
No k tomu že by mohl v classic wow dojít obsah : oni mohou klidně dělat na tuhle verzi jiné datadisky buď něco jako malé "výpravy" nebo něco jako co by se stalo kdyby ... Ó návratnost finanční bych se moc nebál (jsou Mmorpg které nemají ani 50k a jedou free a žijou) vemte si že tu hru už mají vyvinutou a za další že by to mohlo poškodit další expanze? Já nevím ale když se na tu hru podíváte se nadhledem tak za 1) příběh je už takovej paskvil že to snad ani není možný 2) hromady obsahu který 90 procent hráčů stejně moc nezajímá 3) profese (výrobní) nebo-li crafting tak co tam chcete ještě zmrvit 4) ve výsledku balanc class PVP spíše uškodil , bohužel celkový pohled na PVP scénu je dosti smutný. Určitě by se toho dalo najít víc ale ó to nejde jen nechápu vaše komentáře že to poškodí další expanze
sedlin 07.11.2017 12:13
Osobně to vidím jako zbytečnost. Věřím že se najde určitá skupina lidí která bude hrát vanillu, ale jinak to nevidím moc slavně. Lidi co hráli vanillu tak stejně už nehrají a ti co hrají, tam vlezou na chvíli z nostalgie. Pak se stejně vrátí do nového datáče. Lidi co ji nehráli tak budou v šoku, když zjistí, jak náročné bylo tehdy wow hrát (hlavně časově). Jestli si někdo myslí že to přivede víc hráčů na offi tak si myslím že nepřivede. Ti co za hru nechcou platit tak za ni platit stejně nebudou. Asi si tam na chvíli z nostalgie vlezu aj já, ale nevidím to osobně moc valně. Měl sem možnost si zahrát vanillu na free serveru a ikdyž vše fungovalo moc mě to už nebavilo. Já rád poznávám spíš nové věci a nehrabu sa dokola v těch starých. To je taky důvod proč osobně nechápu lidi co vydrží doteď hrát staré datadisky (např. wotlk 7 let ). Toto je můj osobní pohled na věc a nechci tu vyvolávat hádky apod. Počítám s tím že si to přečte spousta vanillofilů co se mnou nesouhlasí. Jen si ale uvědomte že už je to 13 let co tu s náma WoW je a to je doba za kterou sa člověk hodně změní. Já měl před 12 lety, když sem z wow začal, jiné myšlení a jiné zájmy než dnes. Byl jsem mladší a hry mňa bavily víc než dnes. Ale to sme byly všichni. Proto se nám zdají ty staré datadisky a vanilla lepší. Zkuste se nad tím trochu zamyslet než mně tu hned ponadáváte že sem si tento "boží nápad" dovolil kritizovat.
Bellatrix 07.11.2017 12:18
Blizz se vyjádřil v tom smyslu, že zatím neví, jaká je vlastně ta "správná verze Vanilly", kterou chce implementovat. Určitě to nebude naprosto totéž, co to bylo před lety. Řekli, že to musí ještě pořešit, mmj. i s komunitou.
Viz jedna otázka v Q&A:
Q: Classic servery – dostaneme je se vším všudy, nebo opravíte bugy?
A: Na to se těžko odpovídá. Spuštění těchto serverů bude trvat mnohem déle, než asi očekáváte. Částečně je to proto, že chceme tyto otázky probrat s komunitou. Nestojíme o pády serverů ani prostoje nebo exploity, které by byly pořád ve hře. Ale zároveň chceme znovu vytvořit ten zážitek od 1 do 60. Upper Blackrock Spire byl v té době instance pro 10 i 5 hráčů. Jaká je ta "správná" verze vanilly? Probereme to.
kritik 07.11.2017 16:36
Ja tvrdim od zacatku ze je to o moznosti volby, ktera proste ve wow ted chybi narozdil od jinych blizz her kdy muzete hrat starsi Diabla a dokonce puvodni Starcraft ted vysel v HD remastered verzi. U wow legalne toto neslo, az to zacnete hrat pochopite ze hrajete uplne jinou hru, ne kazdymu se to bude libit ale ze je to uplne jina hra to pochopi kazdej.
Co se tyce toho objevovani noveho, taky to mam rad, ale jakoze jsem zazil vsechny datadisky, tak si dovolim tvrdim ze je to pokazdy stejny, vyjde datadisk, tak mesic ho objevujete (to mozna jeste prehanim) a zbylych 23 mesicu vlastne hrajete old content, kazdej den chodite na mista kde uz jste byli milionkrat, obcas vyjde nejakej patch, ten objevujete tak tyden, a za tyden zjistete ze jste zase tam kde jste byli pred tydnem, jak dlouho vas bavil argus jestli vubec nekdy ? nezalezi na tom jestli je content novej pokud nema dostatecnou kvalitu, tot muj nazor a spousta lidi tohle zklamani zazila uz tolikrat, ze by si treba radsi zahrali vanillu, kde vi aspon co od toho cekat, vi ze tam nebude novej content, ale gameplay kterej dneska nemate sanci nikde zazit, jestli bude fungovat delsi dobu nebo ne, to my tady nevyresime, musi se tomu dat sance a az realita ukaze ...
sedlin 08.11.2017 11:57
A to je ten problém. Jednak to bude pro blizz nákladné a jako další problém vidím to prodiskutovávání s hráči. V tom vidím obrovskou chybu. Protože je vidět z předchozích datadisku že když blizz ustupoval hráčům tak to spíš hře škodilo než pomáhalo. Je potřeba si uvědomit že blizz musí vystavět vanillu jako samostatnou hru. Ta bude fungovat jako další samostatný subjekt v battle netu. A na to bude potřebovat víc lidí. Takže to bude stát prachy a není jisté že se investice vrátí. A jelikož bude chtít blizz investici vrátit, zdrží např WoW...
sedlin 08.11.2017 12:02
@kritik Tak je potřeba si uvědomit že diablo 1 2 3 jsou naprosto 3 samostatné hry. Wow je postavené tak, že vytvořily jeden svět a k němu se připlácávajů datadisky. Proto je nejde hrát samostatně každý datadisk.
Nevím kolik času trávíš u wow, ale já jen asi 2-3x do týdne a to 1-2 hodiny (dřív to byvalo samozřejmě víc času). Pro mně je každý datadisk dostatečný na to abych tam měl svým způsobem něco nového. Je mi jasné že člověk co u toho sedí denně několik hodin, ten se asi po čase nudí. Ale zase současný datadisk má tolik možností kam svůj čas investovat, takže si nemyslím že by sa v něm člověk nudil.
Lockdaar 08.11.2017 13:14
@sedlin ohledně toho prodiskutování s hráči mám v podstatě skoro totožný názor. Přijde mi, že lidi si z nějakýho důvodu myslí, že Blizzard všechny ty vymoženosti jako je zejména LFG/LFR či rasy/povolání přidávají čistě kvůli sobě a ne kvůli tomu, že to po nich lidi prostě chtějí...
Ve tvorbě vanilla serverů vidím v podstatě 2 velký hlavní otázky, který se asi musejí před samotnou tvorbou vanilly nejdřív vyřešit a to sice, jestli začít s vanillou "úplně od nuly" - čili udělat ji progresivní a vlastně postupně přidávat patche a obsah přesně jako v letech 2004 - 2006 a celé to defakto zopakovat (včetně všech eventů, jako bylo zejména otevírání AQ, příchod Naxxramasu atd.) - nebo prostě naservírovat finální patch 1.12.1. Osobně fakt teda nevím, kterou volbu zvolit. Každý by to asi chtěl zažít nejspíše úplně od začátku, když už se to dělá, ale je to relevantní tímhle způsobem? Tohle je takový že ok, projdete si to celý krásně znova, zažijete všechno hezky pěkně jako to bylo tenkrát ale co pak, až to dojde ke konci? Tohle by se v podstatě zopakovalo jenom jednou předpokládám. Ještě mě napadla možnost, že by pak jedině vytvářely nový realmy s vanillou a zase by to šlo úplně od začátku a kdo by chtěl, mohl by začít zase znova (když by třeba někdo celou vanillu od začátku nestihl) ale to nevím, jestli by mělo nějaký relevantní smysl. Nebo je lepší prostě rovnou skočit na konec/vrchol vanilly a tohle by se vůbec řešit nemuselo? Ale jak to bude v tomhle případě s eventem AQ a získáváním Scarab Lorda? To je vlastně přeci konec konců jedna z věcí, co dělá vanillu vanillou a řekl bych, že když už, tak hodně lidí by chtělo tenhle legendární event zažít znovu a mít tyhle věci preskočený mi přijde zase takový divný, když už se ta vanilla dělá...
Co myslíte vy, co by bylo lepší? Mě přijde, že tohle bude možná jedna z největších výzev pro Blizzard vyřešit tohle, aby to dávalo co možno nejlepší smysl/význam.
zahadum 08.11.2017 14:25
@Lockdaar
No podľa mňa Blizzard pôjde od začiatku už len vzhľadom k tomu,že cca dva roky bude držať hráčov aktívnych a teda platiacich. Otázka je len či na konci 1.12.1 bude hra " stáť na mieste " alebo čo s tým bude ďalej robiť...preto si myslím,že vytvorí časom aj TBC a WOTLK realmy ktoré budú izolované alebo len nejak prepojené s vanillou postavou ktorú si založíte...je to fakt dilema a verím,že v Blizzarde sa teraz potia ako to celé vlastne spraviť. Otázka je ešte či použijú starý engine ( chary a pod ) alebo tento nový...fakt som zvedavý ako sa s tým pohrajú a verím,že to nebude tak skoro..tých problémov je tam hádam viacej ako pri tvorbe nového datadisku. Držím im palce aby to bolo pre obe strany dobrý projekt.
Heakler 08.11.2017 15:31
@zahadum Lidi brečeli hlavně kvůli Vanille a tak Blizzard udělá Vanillu, v jaké podobě je otázkou, ale řekl bych že mezi základní hrou a WotLKem je rozdíl, který by Vanilla systém narušil a to co ty lidi chtěli by přece bylo zase pryč. Ohledně těch eventů, myslím že většina co legacy servery chtěla, zažila většinu eventů, ti co to nezažili, pravděpodobně nehráli classic WoW a tedy Vanillu skoro určitě hrát nebudou a zůstanou u současného contentu. Moc mě netěší, že Vanilla server dostal vlastní tým pravděpodobně odebraný z části týmu co dělal na současném WoWku, což může zhoršit kvalitu a obsah budoucích datadisků a patchů. Jsem ale toho názoru, že půlka lidí co to podepsala
Heakler 08.11.2017 15:35
@Heakler Jsem ale toho názoru, že půlka lidí co to podepsala Vanillu beztak nehráli a jsou to hráči free serverů, kteří se díky Classic serveru k WoW stejně nevrátí, lépe řečeno nepřidají, protože většina freečkařů nikdy offi nehrála. Ve výsledku to bude na začátku hrát cca 10 000 lidí a po pár měsících necelý tisíc, otázka je zda se to všechno pro tak malou komunitu vůbec vyplatí.
zahadum 08.11.2017 15:39
@Heakler
hehe skopíroval a uložil som si Tvoj príspevok...o pár mesiacov alebo rok a niečo si pozrieš tie číselné údaje by nebolo 1:1 pomer WOW dnes a WOW Classic
Lockdaar 08.11.2017 16:20
@zahadum jo to by dávalo z finančního hlediska smysl tak jak říkáš když by to udělali úplně od začátku. Ale zase si nemůžu nějak pomoct s tím, že vlastně v podstatě ten začátek vanilly až do finálního patche bude defakto zase jen 1x a říkám si, jestli je takhle tímhle způsobem plně využit potenciál toho legacy projektu vanilly - nebo alespoň využit z větší části. Jestli by, zkrátka řečeno, nebylo špatný např. když by se časem otevíraly nový realmy (když by třeba právě vanilla došla do posledního patche), tak jestli na nich nezačít zase od začátku vanilly a vlastně progresovat takhle zase až do posledního patche včetně všech eventů, jestli by o to byl zájem - čili vlastně umožnit lidem tu vanillu prožít zase znova od začátku, když by pak došla do posledního patche (když by ji třeba některý lidi od jejího spuštění od začátku nehráli a chtěli by to zažít). Ale na druhou stranu si zase uvědomuju, že se vlastně vůbec neví, kolik lidí bude skutečně vanillu hrát a zda to bude mít úspěch a jestli se jim hlavně tenhle projekt vůbec vyplatí - což je asi určitě jedna z nejpodstatnějších věcí, takže vlastně tyhle spekulace nemají asi zatím moc velký smysl v tuhle chvíli. Řekl bych, že když by se tenhle legacy projekt osvědčil a vyplatil, dočkáme se možná i BC nebo popř. Wotlk serverů (- pokud by o ně byl zájem).
Já za sebe bych byl rád, když by ta vanilla byla progresivní, jelikož jsem bohužel neměl šanci na vanille zažít AQ event a byl bych rád, když bych ho mohl prožít.
@Heakler taky si kladu otázku, jestli všichni ti, co podepisovali tu petici, skutečně vanillu tenkrát hráli nebo ji hráli jen na freečkách. Jsem zvědavý, na kolika číslech se pak udrží až ji vydají. Když by to bylo třeba přes půl milionu tak to bude velký úspěch si myslím. Takhle podle toho hypu těch milovníků vanilly by se na několik stovek tisíc vyšplhat mohla ale kdo ví, jestli jich bude skutečně reálně tolik a nebo jsou to jenom jedinci, který jsou jen hodně slyšet.
Lockdaar 06.11.2017 15:38
Osobně si myslím, že to bude fungovat asi tak, že subscription pro vanillu a klasický wow bude jednotný (bude se platit tak jako tak) a do battle.netu přibude následně klient pro vanillu a vy si budete moct vybrat, jestli budete hrát vanillu nebo nynější wow.
07.11.2017 12:23
je urcita naprosto miziva minimalni moznost ze by to blizazrd mohl udelat buy to play jak byly treba guild wars
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet