Na Blizzcone 2018 sme hovorili, že máme v pláne ponechať loot trading vo World of Warcraft Classic. Pridali sme loot trading vo Wrath of the Lich King na vyriešenie častého problému. Hráč mohol nechtiac zobrať predmet, ktorý bol určený pre iného hráča alebo pomocou Master Lootu mohol dať leader item nesprávnemu hráčovi. Dotyčný musel potom kontaktovať Blizzard, aby sa veci dali správnemu majiteľovi, ale to mohlo trvať dni. Chceme nechať loot trading vo WoW Classic, pretože na konci je to v podstate to isté. Loot dostane správny hráč a ušetrí sa tým čas pre všetkých.
Počuli sme ale aj obavy o možnom využívaní loot systému v skupinách piatich ľudí. Išlo o to, že by štyria hráči zabránili získať loot cudzincovi, ktorý sa pridá k nim. Raid groupy, ktoré sú omnoho väčšie, prichádzajú viac s pochopením, že rozdelenie lootu môže závisieť aj na tom, ako sa hráči a raid leaderi sa navzájom poznajú.
Vzali sme to do úvahy a rozhodli sme sa, že loot trading bude na dve hodiny a bude sa vzťahovať iba na soulbound gear, čo padne z raidu. Soulbound gear, čo padne z dungeonov, sa nebude dať vôbec tradiť. Dúfame že toto bude správny ťah na ušetrenie času a prevenciou proti využívaniu systému. Dúfame, že tento krok vyrieši obavy, ktoré sme počuli od hráčov na túto tému.
Myslíte si že je to dobrý alebo zlý ťah? Mal by Blizzard zabrániť loot tradingu úplne, alebo ho naopak ešte viac rozvinúť?
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
kritik 26.03.2019 07:17
Toto je celkem v pohode, taky je treba si uvedomit ze v classicu neni zadnej personal loot, nikde, ani z world bossu, prave u PL ma loot trading nejvetsi smysl, kdy vam pada do baglu spoustu veci, ktery vubec nepotrebujete, proc to dali aspon do raidů, je asi praktickej důvod, kdyz se ve vanille stala chyba ze loot dostal nekdo jinej, tak se muselo psat GM, to by je asi dost otravovalo nebo cekacky na vyreseni by byli moc dlouhy, takhle asi nebudou muset najimat tolik GM na classic aby toto resili.
Neni to zadnej game breaking at je loot trading nebo neni. Navic kdo to hral si urcite dobre pomatuje jak malo lootu ve vanille padalo, hra se kolem toho netocila jako dneska.
Me spis zajima jak vyresi jiny veci jako napr server sharding, jedno zkouzel vanilly bylo ze nic takovyho neexistovalo a videli jste ve svete uplne vsechny lidi , kteri tam byli, coz byl uplne jinej zazitek nez dnesni prazdny zony. Oni neco rikali ve smyslu ze to zapnou jen nazacatku, kdy se ocekava ze by bylo az moc lidi na jednom miste a pak to snad vypnou, ale oficialne se k tomu jeste nevyjardili.
Lockdaar 26.03.2019 19:26
Taky jsem o tom slyšel, že je tak nějak v plánu nahodit sharding jen ze začátku na omezenou dobu, jelikož ty startovní lokace by byly jinak přeplněný k prasknutí. Jsem rozhodně pro to, aby to tak udělali a pak to za nějakou dobu vypnuli, až by se ty zóny trochu vylidnili. Každý se sice dušuje, jak je sharding špatná věc a zabiják socializace ve wowku, což je sice pravda, ale kolik z těhlech jedinců, co to hlásají, bude pak ochotně a natěšeně čekat třeba hodinu ve frontě ve startovních lokací, než se jim podaří vylootovat q item kvůli velkýmu přelidnění? Pokud si u místa spawnu toho q itemu nezaložíte nějaký diskuzní kroužek, tak bych řekl, že asi skoro nikdo... :P
Trochu mě zajímá, jak budou potom řešit populačně mrtvý servery, když sharding nepřichází v úvahu. A řekl bych, že bohužel tohle budou muset po čase asi i řešit, jestli zpočátku bude velký hype, tak otevřou nejspíš i dost realmů, ale až by opadl, tak ty servery se nejspíš začnou vylidňovat a kdo tehdy hrál na populačně nízkým serveru před tím, než přišel sharding/crossrealm systém, tak asi ví, jak těžký tam někdy bývalo složit třeba i skupinu na obyčejnej 5-man dung. Já si to tehdy hezky zažil na serveru Ahn´Qiraj a pak jsem se přesunul na Twisting Nether, který byl tenkrát jeden z nejlidnatějších serverů. Když by se nějaký server nepodařilo trochu zaplnit ani free character migracemi, tak jediný co mě napadá je, aby po nějakou dobu dali lidem na tom mrtvým serveru volbu přesunout se zadarmo na jiný server s Low nebo Medium populací a pak ten server prostě jednoduše zavřeli/zrušily a těm, kdo by tam měli třeba ještě postavy, ale nebyly po tu dobu aktivní a nepřesunuli se někam sami, tak ty šoupnout pak automaticky na nějaký Low realm. Jiný řešení, jak vyřešit mrtvý server na classicu bez použití shardingu, podle mě už neexistuje...
Nemuselo by to být ale obecně snad tak drastický, jako třeba na expanzích, který následovali po vanille, jelikož svět ve vanilla wow nebyl tak velký/rozsáhlý jako třeba v BC a Wotlk, kde zejména starší lvlovací lokace ve Wotlk na populačně nízkým realmu byly katastrofální, jelikož byly na některých serverech doslova a do písmene mrtvý a než jste se vylevlovali aspoň do půlky obsahu z BC, tak to byla do tý doby spíš singleplayer hra než mmo. Ani tehdejších 12+ milionů předplatitelů nedokázalo na Wotlku zaplnit servery tak, aby tam nebyly mrtvý starší lvlovací lokace, proto v tu dobu taky byl sharding/crossrealm nevyhnutelný a museli ho udělat, protože už ten svět ve wow začínal být moc velký/rozsáhlý a nikdo logicky nechtěl ve starších lvlovacích lokacích běhat sám.
Elanthus 23.03.2019 18:29
Myslim, že všechno má svoje pro i proti, ale nějakej mega problém v tomhle nevidim ..
Osobně jsem nikdy neměl na vanille problém vystačit si s group lootem v 5manech a master lootem v raidech.
HonkL 22.03.2019 22:24
Jsem spokojený takto si to dokážu představit. Podle mě to na ten raid dává jediný smysl Četl jsem několik diskuzí
https://us.forums.blizzard.com/en/wow/t/no-loot-trading-and-no-gm-loot-support/92379
Obecně jsem hodně spokojený že fakt Blizzard poslouchá komunitu <3
Lockdaar 22.03.2019 21:32
Rozhodně ať tam tenhle upravený loot trading nechají a ať si ti zaslepení jedinci, co na fórech spamujou #nochanges melou co chtěj, tohle prostě ušetří drahocenný čas než když byste museli dělat ticket a čekat třeba i několik dní než váš požadavek vyřídí pokaždý, když by vám někdo něco omylem vzal + je to i vskutku opravdu zbytečný zatěžování podpory, která se může místo toho starat o opravu třeba nějakého bugu atp. a nemusela by řešit tohle - dodnes si pamatuju, jak mi v BC v ZA z posledního bosse padnul meč a vzal mi ho omylem shaman protože si myslel, že je to Mace, čekal jsem snad přes 3 dny než můj požadavek na vrácení itemu mě vyřídili... Nevidím sebemenší důvod nechávat tam věci, který byly na ho*** už tenkrát a byly by na ho*** i teďka stejně by pak většina lidí, až by si to zažili a zjistili jak to funguje, šli spamovat na forum ať to změní že to je blbá věc tohle, jako to už za tu dobu udělali několikrát u spousty věcí, takže asi není co řešit.
Některý změny jsou bezesporu potřeba, proto se to taky jmenuje WoW Classic a ne WoW Vanilla. Taky doufám, že si ti jedinci, co nechtějí tedy vůbec žádný změny a chtějí to hrát tak jak to bylo tehdy, tak že si nainstalují zpátky taky 32bit OS Windows xp, zredukují svoje internetový připojení na cca 200/300 kbit/s, nestáhnou si žádný jiný addony než ty, který existovaly tenkrát, questy budou hledat jenom na thottbotu/wowheadu a grafický nastavení si udělají tak, aby měli v raidech nejvyšší FPS max 25-30, aby si to hraní mohli opravdu vychutnat jako tenkrát - ono když se taky na oficiálním foru objevil nějaký mentál, který byl i proti vylepšený podpoře pro barvoslepě hendikepovaný jedince, která tam původně nebyla, tak co na to říct...
Osobně jsem ještě například 100% za změnu toho, že když člověk s leadrem dostane dc, tak aby leader automaticky skočil na někoho jinýho jako je tomu teďka - leader totiž zůstával tehdy pořád na tom člověku, co dostal dc a v grupě jediná možnost, jak se toho dc člověka zbavit, byla leavnout skupinu a založit ji znova, což bohužel (jestli si to teď pamatuju dobře) vedlo k tomu, že vás to automaticky vykoplo z dungu a ten dung se vám zresetoval a teď když by se vám tohle stalo třeba v BRD (kterej je dlouhej jak tejden) například na posledním bossovi, tak si zkuste představit, jak moc to bylo asi příjemný, tak 2-3 hodinky úplně zbytečně promarněnýho času pro ty, kteří tam šli jen kvůli tomu poslednímu bossovi, protože ho potřebovali třeba na quest... A jestli někdo bude tvrdit, že to byl takhle záměr obtížnosti, tak to fakt nebyl, tohle bylo prostě zkrátka a jednoduše tehdy špatně udělaný
BuloZB 25.03.2019 15:42
#nochanges vzniklo uplne z ineho dovodu, to co tu pises len blbo prehanas. blizzard chcel najskor robit daleko rozsiahlejsie zmeny ktore by uplne znicili classic wow dokonca tieto veci pripustali. jedine co je nepripustne je sharding dufam ze to prehodnotia alebo ho nechaju teda len na zaciatku aj ked ho to uplny social feel killer pre tu hru, radsej budem jedneho moba zabijat hodiny ako nemam vidiet svojich kamaratov ingame
Lockdaar 25.03.2019 16:36
@BuloZB právě že co jsem pročítal fóra, tak lidi byly většinou vyloženě i proti drobným změnám třeba i v blbým Interface (který je mimochodem na vanille příšerný vzhledem k dnešní době) takže že bych nějak přeháněl si ani nemyslím. Sám jsem tam jednou vypsal pod jedním topicem, že bych byl třeba pro změnu právě toho vyměňování lootu (třeba i nějak ještě upravenýho), jelikož se mi z vlastní zkušenosti stalo to co jsem psal výše a že mi to přijde jako zbytečný zatěžování podpory a ztráta času při psaní ticketu když by to bylo udělaný jako tenkrát a hned se tam na mě sesypali s tím, že nechtěj žádný změny, že by to classic zruinovalo...
Co se týče shardingu tak ten je dle mého při startu Classicu nepostradatelný, ať ho pak samozřejmě odstraní, ale při spuštění ať ho tam pár dní/týdnů nechají. Nevím, kolik mají v plánu zapnout realmů, ale ty startovní lokace budou přeplněný k prasknutí. To, že tobě by třeba nevadilo čekat třeba hodinu, než se ti podaří sebrat q item, neznamená, že ostatní budou taky takhle trpělivý - a věř tomu že většina z nich nebude, jelikož si za to zaplatili, tak budou logicky chtít hrát nerušeně a pohodlně. Upřímně taky nemám zrovna fakt chuť tvrdnout x desítek minut ve frontě, než se mi podaří lootnout nějaký q item - na tohle se nadávalo i tenkrát, když se někde stály takovýhle fronty na q (zvlášť na realmech s "High" populací to bylo o nervy), ale lidi na to už asi nejspíš zapomněli, jak tohle tenkrát bylo/probíhalo...
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet