Warlords of Draenor - Orkské klany

http://media.wowfan.cz/uploaded/wod_klany
Myslím, že ti, kteří měli někdy v minulosti pocit, že Blizzard jakýmkoli způsobem nadržuje Alianci, už můžou po oznámení nejnovějšího WoW datadisku Warlords of Draenor klidně spát. Jelikož se příběh vrací na Draenor (třebaže trochu krkolomným způsobem, který ve svém článku rozebral Mordecay), příběh se bude točit především kolem původních draenorských obyvatelů - orků. Jak jistě víte, orkové se již ve své domovině, která tehdy vypadala úplně jinak, než jak ji známe z Outlandu, sdružovali do nám známých klanů, z nichž každý měl svého náčelníka a své výrazné rysy. Pojďme si tedy představit jednotlivé klany a trochu zauvažovat nad tím, jakým dílem který z nich do tohoto podivného příběhu cestování časem a alternativních realit může přispět.

Frostwolf

durotanKdo by neznal klan Frostwolf, z něhož pochází asi nejproslulejší ork, bývalý náčelník Hordy na Azerothu a jeden z nejmocnějších šamanů světa, Thrall. Přestože Thrall bude mít v příběhu datadisku své místo jisté, klan pochopitelně nepovede on, nýbrž jeho hrdý a čestný tatík Durotan, který se odmítl napít Mannorothovy krve a byl spolu s celým svým klanem vykázán skrz Temný portál do Alterac Mountains, kde se v azylu usadil. Ani to ho však nezachránilo před smutným osudem - spolu se svou ženou Drakou byl na příkaz černokněžníka Gul’dana zavražděn a Thrall, který byl v té době ještě nemluvně, se dostal do područí generála Blackmoora z Durnholde Keep. Thrall, ze kterého se stal otrok a gladiátor, se později se svým klanem opět shledal a frostwolfský šaman Drek’Thar jej zasvětil do tajů šamanismu, s jejichž pomocí poté Thrall osvobodil své orkské bratry v internačních táborech a založil Novou Hordu. Taková je však původní minulost. Co bude asi Durotan říkat na svého synka, který přijde na Draenor z budoucnosti a přivede s sebou tuto svou azerothskou Hordu do boje proti Železné hordě Garroshe Hellscreama? Odhadujete správně, že Durotan nebude chtít mít s Železnou hordou nic společného, stejně jako nechtěl mít nic společného s démony a Mannorothovou krví (je to prostě rebel!) a jeho klan tak bude tak vítanou pomocí Hordy Thrallovy. Musím říct, že na setkání otce a syna (z nichž navíc jeden je krutopřísnější než druhý) skrz čas i dimenze se těším jako malé dítě. Další známou informací je, že klan Frostwolf bude sídlit ve Frostfire Ridge, kterážto lokace bude také začáteční lokací Hordy a bude zde ležet i jejich hlavní město Bladespire Citadel. Jelikož má být lokace mixem zasněžené tundry a lávových říček, snoubí v sobě klasické horské prostředí Alterac Mountains a drsnou exotičnost Draenoru, což mně osobně přijde velmi poutavé. (Souhrnný článek o lokacích pro vás napsala Esperanta.)

Shadowmoon

nerDalší velmi zásadní postavou bude bezesporu šaman Ner’zhul, který bude sídlit se svým klanem Shadowmoon ve stejnojmenném Shadowmoon Valley. Ner’zhul byl v nám známé minulosti hybatelem většiny událostí, které formovaly „náš“ svět, od spřažení orků s démony, přes zničení Draenoru, když se pokusil uprchnout před Kil‘Jaedenem, aby se posléze z jeho moci stal Králem lichů, spojil svou duši s Arthasem a málem se stal zhoubou celého Azerothu. Samotný klan Shadowmoon hrál také velkou roli v událostech Druhé války, kdy podnikl několik výpadů na Azeroth za účelem získání magických artefaktů Gul’danovy lebky, Medivhovy knihy, Oka Dalaranu a Sargerasova žezla. Tyto výpady však samozřejmě inicialoval Ner’zhul, který si jimi chtěl otevřít cestu z Draenoru. I přes to všechno však Ner’zhul nemusí být nutně vnímán jako „ten špatný“ - Kil’Jaedenovu bludu podlehl především kvůli tomu, že se mu vychytralý démon zjevil v podobě jeho mrtvé družky. Ner’zhul také po nějaké době Kil’Jaedenovu lest prohlédl a pád orků do područí démonů dokonal především jeho ambiciózní učedník Gul’dan. Stejně tak to, že se z něj stal Král lichů, byl Kil’Jaedenův trest za jeho neposlušnost a pokus o útěk z Draenoru - Ner’zhul poté jenom začal využívat svou sílu, aby se osvobodil. Můžeme ho snad za to soudit? No dobře, můžeme, ale to sem teď nepatří. I přes svou rozporuplnost však bude Ner’zhul i se svým klanem pomáhat Garroshově Železné hordě, nicméně se nabízí otázka, zda se mu po nějaké době třeba také neotevřou oči jako v případě Kil’Jaedena. Nebudu však raději zacházet do přílišných spekulací. Zatímco v „naší“ historii se ti z klanu Shadowmoon, kteří přežili roztříštění Draenoru, stali fel orky pod nadvládou Magtheridona a později Illidana Stormrage, zde je uvidíme dosud nezměněné. Sídlit budou v původním Shadowmoon Valley, které má být lokací věčné noci, v níž také bude stát majestátní Karabor (budoucí Black Temple), což je dle mého názoru dokonalé prostředí po tento klan i jeho mocného vůdce.

Warsong

gromPostava, na kterou jsme se všichni těšili, legenda azerothské historie, nezapomenutelný Grom Hellscream, bude spolu se svým klanem Warsong sídlit v Nagrandu. V původní historii byl klan Warsong proslulý svou bojovností (jak už napovídá jejich název Warsong - Válečná píseň, který odkazuje na jejich válečné pokřiky, které vydávali před bojem) a také tvořil hlavní složku orkské armády za Druhé války. Po Druhé válce byli Warsongové zanecháni na Azerothu, kde se Grom musel neustále potýkat s kletbou démonické krve, do níž se uvrhli. S tím jim částečně (alespoň po psychické stránce) pomohlo spojení s Thrallovou Hordou. Ani na Azerothu se však neusadili na dlouho, neboť po varování Proroka Medivha poslal Thrall Groma a jeho orky na vzdálený Kalimdor, kde se usadili poblíž ashenvaleských lesů, které začali kácet, za což si vysloužili nehynoucí nenávist nočních elfů. A to, že připravili o život poloboha Cenaria, jejich vzájemnému vztahu také nijak neprospělo. Grom Hellscream je však znám především jako ork, který zbavil svou rasu prokletí Mannorothovy krve, když obětoval vlastní život, aby tohoto démona sprovodil ze světa. Mimo jiné je však především otcem našeho vykutáleného Garroshe, který zavítá na tehdejší Draenor ze svého vězení v Pandarii, a jelikož bylo řečeno, že Hellscream a jeho klan budou v příběhu datadisku hrát významnou roli, máme tu další dvojici otec-syn, jejichž shledání bude asi náramně zajímavé. Bude to například právě Grommash, kdo bude spolu s Garroshem stát v čele Železné Hordy. Takové pěkné rodinné velení. Jak dojemné.

Blackrock

blackhandKlan Blackrock byl dalším význačným činitelem První i Druhé války. Jeho náčelníkem byl pyšný a nepříliš chytrý Blackhand, za kterého ve skutečnosti rozhodoval Gul’dan a jeho Stínová rada. Blackhandovo panování skončilo, když byl vyzván na souboj Orgrimem Doomhammerem a zabit. Na konci Druhé války byl Doomhammer, jehož rukou padl také alianční hrdina Anduin Lothar, zajat, vězněn a zemřel poměrně neslavně během Thrallovy snahy o vysvobození orků z internačních táborů. Ve WoD bude prý klan Blackrock sponzorovat výrobu nové techniky, jejíž plány s sebou přinesl Garrosh z budoucnosti. O samotném klanu v době WoD se toho zatím mnoho neví, mimo to, že bude sídlit v lokaci Gorgrond, ale dost si můžeme odvodit z toho, že při spuštění bude ve hře raid Blackrock Foundry, který má být centrem Železné Hordy, a jeho hlavním bossem bude… Blackhand, který bude zároveň náčelníkem klanu. I Blackhandův přemožitel Orgrim Doomhammer se bude v příběhu datadisku samozřejmě vyskytovat. Ještě aby ne. To, jak se mu podařilo vykroutit z pití Mannorothovy krve, bylo geniální - na rozdíl od rebela Durotana, který to prostě řekl „na plnou hubu“, se chytrý Doomhammer vymluvil na to, že není hoden pít ze stejného poháru jako náčelníkové a jiní mocní mužové mezi orky, za což si u mě vysloužil dvojnásobné thumbs up. Kromě Orgrima bude pod Blackhandovo velení patřit mmj. také Varok Saurfang, Eitrigg a samotný slavný Broxigar. Jelikož nikdo z nich rozhodně není materiál na poslušného poskoka, situace v klanu Blackrock bude jistě ještě velmi zajímavá. Do té doby však bude klan pod Blackhandovým velením dodávat z Blackrock Foundry nové zbraně celé Iron Hordě. Doomhammer se nevyskytuje v traileru k datadisku a ani nebylo zmíněno nic jiného, než že bude mít v příběhu svou roli, a tak zůstává otázka, jakým směrem se tato jeho role bude ubírat. Je však víceméně jisté, že s náčelníkem Blackhandem asi nebude chtít mít moc společného, a osobně odhaduji, že bude na „správné straně“ spolu s Thrallem a klanem Frostwolf, alespoň po nějaké době. Když už jsem zmínila Gul’dana a Blackhanda, hodilo by se říci, že oba se budou angažovat v akcích Železné Hordy. Že tam má ten Garrosh ale pěknou sebranku manipulátorů a sadistických mizerů, což?

Stormreaver

guldanSamotný Gul'dan jako jediný nebude mít žádnou svou "vlastní lokaci", tak jako ostatní náčelníci. Jeho klan Stormreaver se bude nacházet v Shadowmoon Valley a vypadá to, že zde bude mít Gul'dan četné spory s Ner'zhulem, který býval jeho učitelem. V nám známé historii Gul'dan opustil služby svého mistra a dále konal vůli démonů, narozdíl od Ner'zhula, který časem prohlédl Kil'Jaedenovu lest a pokusil se mu vzepřít. Ve WoD bude Gul'dan také stát proti svému někdejšímu učiteli, se kterým se nedokázal shodnout na tom, jakou cestou by se měla Horda ubírat. Gul'dan bude podle všeho bažit po moci a jeho vlastní šílenství bude umocňovat už jen to, nakolik ho zkazila démonická magie, jíž vládne. Po jeho boku bude stát nám již známá Shadow Council a to, že si sám Gul'dan říká "Darkness Incarnate", tedy "Vtělená temnota", nejspíš dost výrazně značí, s jakou osobou asi máme tu čest.

Shattered Hand

kargathNyní se už dostáváme k těm možná méně zajímavým klanům, nicméně i ty (a samozřejmě jejich náčelníci) sehráli a jistě i sehrají svou roli. Klan Shattered Hand je pověstný především tím, že jeho zástupci se rituálně zohavovali utětím ruky, kterou poté nahrazovali čepelí. Nejinak tomu je i u náčelníka tohoto klanu, Kargatha Bladefista. Kargathova Shattered Hand v době, kdy většina orků plenila Azeroth, zůstala na Draenoru a dočíst se o nich můžete třeba v knize Za Temným portálem. Z několika z nich se později stali fel orkové, služebníci Magtheridona a jeho nástupce Illidana Stormrage. Před otevřením Ner’zhulových portálů dostal Grom Hellscream mnoho orků do bezpečí na Azeroth, mezi nimi i část klanu Shattered Hand. Sám Kargath Bladefist se stal náčelníkem Fel Hordy a v době datadisku Burning Crusade sídlil v Hellfire Citadel v Hellfire Peninsula. Ve Warlords of Draenor však bude Kargath pomáhat Helscreamově Železné Hordě a jeho klan bude sídlit v nové lokaci Spires of Arak.

Bleeding Hollow

kilroggKlan Bleeding Hollow získal své jméno podle svého náčelníka, Kilrogga Deadeye, který v mládí přišel o oko. V nám známé historii se tento klan spolu s klanem Twilight’s Hammer pod vedením Cho’galla účastnil během První války útoku na Stormwind, který dopadl katastrofálně. Po Druhé válce se většina klanu dostala spolu s klany Warsong a Shattered Hand na Azeroth. Tento klan však z valné většiny neměl takové štěstí a jeho zástupci skončili v internačních táborech. Po vytvoření Thrallovy Hordy se poté přidali k němu. Klan bude sídlit v lokaci Tanaan Jungle, kterou my známe jako Hellfire Peninsula (což je poměrně zvláštní představa, že se z něj má stát úrodná džungle). Klan bude také součástí Železné Hordy. Jistě vás napadne několik dalších klanů, které se v tomto výčtu nevyskytovaly - například klan Twilight’s Hammer či Dragonmaw. Co se týče toho později jmenovaného, tak v této době draci na Draenoru ještě neměli co dělat, takže se po nich nějaký klan těžko mohl pojmenovat. Blizzard tento fail nejspíš nějak zahraje do outu. (Pokud vás zajímá, jak se tedy vzal dračí motiv na Temném portálu, když orkové žádné draky neznali, tak tato idea pocházela od Medivha, který se postaral o vytvoření portálu z azerothské strany.) Po ostatních klanech však určitě nemusíte smutnit - kromě těch důležitých se ve hře zcela jistě objeví i další, menší klany a s nimi jejich vlastní příběhy. Jaký je váš oblíbený klan? Kterému náčelníkovi fandíte a kterého byste naopak rádi viděli napíchnutého na kopí? Kudy si myslíte, že se budou ubírat příběhy spojenectví původních draenorských obyvatel a těch, kdož sem zavítali skrz hlubiny času z daleké budoucnosti?

Naposledy upravil/a Bellatrix 13.06.2014 v 19:43:49.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Bellatrix
Zuzana K.

Bellatrix je autorem 1149 článků. Více článků tohoto autora najdete na tomto odkazu. Pro více informací navštivte profil tohoto autora.

Diskuze

milanko 03.02.2014 22:43

Zakys
Jako nic by se nestalo kdyby tam přidali více možností. Třeba takové tetování a aspoň trochu si s tou postavou pohrát Nebo když už jsme u tech clanů co tak různé vlastnosti každého clanu. Je pravda že by to dalo hodně práce ale určitě by se to nějak odlišilo. Třeba zrovna v tomhle datadisku bych tomu dal možnost když už se jedná hlavně o ty orky. Trochu se vžít to té hry. Já chápu že někoho lore vbc nezajímá ale někoho zase jo.
To by bola pecka Nad tým som aj ja rozmýšlal že by napríklad aj trpaslíci mali klany:wildhammer,bronzebeard,dark iron odlišné štart zóny a možno odlišné racialky(možno nie) odlišný vzhľad a v priebehu hry by ste dostávali Q zo svojej domoviny a stretávaľi by ste aj niekoho z vašich ľudí bola by to určite pecka.

Muradin 03.02.2014 18:37

Zakys
Jako nic by se nestalo kdyby tam přidali více možností. Třeba takové tetování a aspoň trochu si s tou postavou pohrát Nebo když už jsme u tech clanů co tak různé vlastnosti každého clanu. Je pravda že by to dalo hodně práce ale určitě by se to nějak odlišilo. Třeba zrovna v tomhle datadisku bych tomu dal možnost když už se jedná hlavně o ty orky. Trochu se vžít to té hry. Já chápu že někoho lore vbc nezajímá ale někoho zase jo.
Tak vlastnosti každého klanu no nevím. My jsme Orkové naší Hordy kde se klany téměř neřeší a ty vlastnosti převážně ztratily a pak by si také lidé stěžovali proč by měli mít tuto výsadu jen Orkové takže by to vedlo k dalším rasám atd. a já si myslím ,že Blizz nám nějaké nové možnosti úpravy dá. No a na tu poslední větu by ti zase někdo jiný mohl říct Já chápu že lore někoho zajímá ,ale někoho zase ne

milanko 02.02.2014 22:25

Esperanta
Ono jde i o to, že hra jede na starém enginu už nějaký ten pátek
Oni si povedia ked na starom engine zarába tak zarábať aj bude nejak extra ho nemusíme optimalizovať nech potom sa ide v sw počítač uvariť

Zakys 02.02.2014 22:24

Jako nic by se nestalo kdyby tam přidali více možností. Třeba takové tetování a aspoň trochu si s tou postavou pohrát Nebo když už jsme u tech clanů co tak různé vlastnosti každého clanu. Je pravda že by to dalo hodně práce ale určitě by se to nějak odlišilo. Třeba zrovna v tomhle datadisku bych tomu dal možnost když už se jedná hlavně o ty orky. Trochu se vžít to té hry. Já chápu že někoho lore vbc nezajímá ale někoho zase jo.

Muradin 02.02.2014 21:35

Zakys
Celkem me sere že každý hrdina jiného klanu by vypadal nějak jinak ale hráči budou úplně stejní max budou mít vylepšený model. Ve Wow chybý ta kreativita tvorby postav. Člověk si parkrát nakliká a hotovo. Místo toho aby si to užil a byl na svoji práci hrdý a né že potká stejný ksicht skoro pokaždé když se potká se spoluhráčem stejné rasy. Blizzard velice rychle spěchá s vývojem datadisků a přitom by si mohl dát větší práci. Neříkám že se nesnaží nebo že se mi to nelíbí a taky nevím jak je to složité ale je to můj názor. Třeba takový ESO které má naprosto neuvěřitelnou tvorbu postav ale wowko ji nemá jen z důvodu aby se hra neopakovala a byla originální....:/
No nevím jestli bych na to byl hrdý ,protože by to bylo pořád jen pár kliknutí Ale stejně nevím člověk si toho ani moc nevšimne jelikož má na sobě kopu brnění a i bez něj je to těžké. Ano sice s vývojem datadisků spěchá ,ale i tak lidé brečí jak to dlouho trvá.

Zakys 02.02.2014 21:19

Třeba se toho někdy dočkáme...

Esperanta 02.02.2014 21:13

Zakys
Celkem me sere že každý hrdina jiného klanu by vypadal nějak jinak ale hráči budou úplně stejní max budou mít vylepšený model. Ve Wow chybý ta kreativita tvorby postav. Člověk si parkrát nakliká a hotovo. Místo toho aby si to užil a byl na svoji práci hrdý a né že potká stejný ksicht skoro pokaždé když se potká se spoluhráčem stejné rasy. Blizzard velice rychle spěchá s vývojem datadisků a přitom by si mohl dát větší práci. Neříkám že se nesnaží nebo že se mi to nelíbí a taky nevím jak je to složité ale je to můj názor. Třeba takový ESO které má naprosto neuvěřitelnou tvorbu postav ale wowko ji nemá jen z důvodu aby se hra neopakovala a byla originální....:/
Ono jde i o to, že hra jede na starém enginu už nějaký ten pátek

Zakys 02.02.2014 21:08

Celkem me sere že každý hrdina jiného klanu by vypadal nějak jinak ale hráči budou úplně stejní max budou mít vylepšený model. Ve Wow chybý ta kreativita tvorby postav. Člověk si parkrát nakliká a hotovo. Místo toho aby si to užil a byl na svoji práci hrdý a né že potká stejný ksicht skoro pokaždé když se potká se spoluhráčem stejné rasy. Blizzard velice rychle spěchá s vývojem datadisků a přitom by si mohl dát větší práci. Neříkám že se nesnaží nebo že se mi to nelíbí a taky nevím jak je to složité ale je to můj názor. Třeba takový ESO které má naprosto neuvěřitelnou tvorbu postav ale wowko ji nemá jen z důvodu aby se hra neopakovala a byla originální....:/

Muradin 02.02.2014 20:57

Deathkroman
Taky myslím, ale jak sem koukal na gameplay z WoD, tak třeba Durotan, tam byl normální hnědý ork.. Samozřejmě je možný, že mu dají vlastní model (snad)..
Tak to byla hra ve velmi rané fázi. V nějakých videích Ogrové taky třeba neměli svůj nový model. Nebo i v traileru neřekl bych ,že Gronům zůstane model z TBC.

Deathkroman 02.02.2014 20:51

Muradin
Myslím ,že vlastní model u takových hrdinů je samozřejmost. Ale Gromma můžeš vidět už v traileru na WoD hned na začátku.
Taky myslím, ale jak sem koukal na gameplay z WoD, tak třeba Durotan, tam byl normální hnědý ork.. Samozřejmě je možný, že mu dají vlastní model (snad)..

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet