Dočkáme se serverů se starým WoWkem?

//pic/news/wowfan-news14
Na oficiálním fóru se opět objevil požadavek na otevření nového serveru, který by obsahoval staré datadisky, především Vanillu (původní hru). Blizzard v odpovědi uvedl hned několik důvodů, proč stále nechtějí něco takového udělat.
Aerythlea zdroj

Tom Chilton (Game Director pro WoW) odpověděl na otázku týkající se starých serverů během BlizzConu 2015 u World of Warcraft Q&A. Uvědomujeme si velkou poptávku po serverech, na kterých běží staré verze her, ale i přesto neplánujeme spuštění žádného takového serveru. Starý kód je navržen pro starý hardware. Spolu s tím také stará data, včetně starých bugů. Přirozené očekávání hráčů je takové, že opravíme veškeré chyby pro hladší chod hry a lepší zážitek z hraní (s tím přichází požadavek na podporu, která by musela být také pro staré realmy). Myslíme si, že není správné podporovat více verzí World of Warcraft současně. Věříme, že bychom měli naše prostředky využívat k dalšímu rozšiřování současné verze hry.

Abychom to shrnuli, tak staré verze mohou fungovat pouze na staré infrastruktuře, která se konstantně vyvíjí. Obsahují také spoustu chyb, které by potřebovaly opravit. Vyžadovalo by to samostatný tým, stejně jako technický oddíl k těmto serverům. Na jednu stranu je to pochopitelné, na druhou je to škoda. Určitě by se našel dostatek lidí, kteří by hráli staré verze. Snad tedy někdy v budoucnu.

Anketa



Naposledy upravil/a Bellatrix 19.01.2016 v 20:43:45.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

27.01.2016 23:20

Antheiel: ono je to dost znat ta oblibenost i v populaci gild, v pandach sme vymenily asi 4lidi za rok a pul v draenoru to bylo asi 60 lidi za pul roku, s toho 3/5 prestaly uplne a 1/5 odesla jinam a 1/5 na to proste kaslala

Muradin 26.01.2016 19:26

Antheiel
tady s těmi situacemi jsem obeznámen, konkrétně u pand je to blbost komunity, asi aji u těch HC dungů. Ale komunita, pokud vím, nechtěla nic moc typu wodko, maximálně aby se nějak oživil starý w1 a w2, ale to šlo udělat i líp, a přitom wodko je celkem hlavní důvod proč lidi přestali hrát wowko, a to je hlavně chyba blizzu. Neříkám, komunita je taky trochu problém ji vyhovět, ale konkrétně u toho wodka si za to blizz může celkem sám
WoD byl dobrý krok. Už jen jak šlo vidět podle toho hypu a i od začátku byl ohlas dobrý. Čísla se zvedala, recenze dobré. Garrison byl určitě další krok k lepšímu. Bohužel šlo prostě vidět, že Blizzard se v jedné chvíli WoD úplně rozhodl překopat a celé ho urychlit a lidi co na něm pracovali přesměrovat na Legion. Myslím si, že to bylo obrovská chyba, protože bych i věřil, že by si Blizz ta čísla na chvíli udržel. Takže se objevil nedostatek nového obsahu a jsme kde jsme...

Lockdaar 26.01.2016 18:53

Antheiel
tady s těmi situacemi jsem obeznámen, konkrétně u pand je to blbost komunity, asi aji u těch HC dungů. Ale komunita, pokud vím, nechtěla nic moc typu wodko, maximálně aby se nějak oživil starý w1 a w2, ale to šlo udělat i líp, a přitom wodko je celkem hlavní důvod proč lidi přestali hrát wowko, a to je hlavně chyba blizzu. Neříkám, komunita je taky trochu problém ji vyhovět, ale konkrétně u toho wodka si za to blizz může celkem sám
Já osobně si myslím, že námět WoD byl dobrej - warlordi všech orkských klanů a jména jako Durotan, Guldan, Grom, Blackhand a další, který patří k podstatě warcraftu byl dobrý tah, pak je tu ale samozřejmě podstatná otázka zpracování - jestli to má na svědomí activision a snaží se wow (a zároveň i další tituly od blizzardu) ještě víc prosadit mezi lidi díky rychlejšímu vydávání datadisků, to je otázka do jiné debaty. Ale ani bych se vůbec nedivil, upřímně nevím ani pořádně, proč se s nimi blizzard vlastně spojil, vím jen, že blizzard a activision byly tenkrát v podstatě také jedna firma ale nebyly na sobě závislý, to jsou až teď po spojení. Do té doby byly blizzardi bez problému samostatný, zřejmě ale po spojení mají nějaké benefity (a asi i velké) jinak si to nedokážu vysvětlit.Každopádně jsem na Legion zvědavý, myslím si, že lidi dostanou opravdu snad vše, co chtěli mít a jestli i po tomhle budou nespokojení, tak pak bohužel, ale vina bude tentokrát jen na jejich straně...

Antheiel 26.01.2016 18:17

Lockdaar
Protože lidi dneska prostě jednoduše neví, co vlastně...
tady s těmi situacemi jsem obeznámen, konkrétně u pand je to blbost komunity, asi aji u těch HC dungů. Ale komunita, pokud vím, nechtěla nic moc typu wodko, maximálně aby se nějak oživil starý w1 a w2, ale to šlo udělat i líp, a přitom wodko je celkem hlavní důvod proč lidi přestali hrát wowko, a to je hlavně chyba blizzu. Neříkám, komunita je taky trochu problém ji vyhovět, ale konkrétně u toho wodka si za to blizz může celkem sám

Lockdaar 26.01.2016 17:48

Antheiel
zase vem si, že jestli to blizzard dělá pro komunitu, tak proč je ta komunita nespokojená a končí? to bude spíš chyba blizzardu. a častější vydávání datadisků a menší content je podle mě zásluhou activision
Protože lidi dneska prostě jednoduše neví, co vlastně chtějí a v tom je zásadní problém...A vážně je chyba jenom u blizzardu? Já myslím, že přímo učebnicový příklad HC dungeonů v Cataclysmu říká něco jiného. Jestli jsi v té době hrál tak bys měl vědět, o čem je řeč. Jestli ne, tak to shrnu - Blizzard vyslyšel prosby těch ´´pro´´ hráčů, kteří tvrdili, že HC dungeony mají být výzvou a nemají být tak lehké, jak jsou. Zpočátku po nahození byla samozřejmě velká sláva, jenže ta bohužel dlouho nevydržela - po několika týdnech následoval nerf, protože výsledkem vysněných hardcore HC dungeonů byl jeden velký QQ fest a stížnosti z feedbacku, že je to moc těžké, časově náročné a nezábavné, a opravdu lehké nebyly, já to v té době hrál a HC dungeony v cataclysmu byly na úrovni těch v BC, než to museli kvůli nim nerfnout. Stačí se podívat třeba sem http://eu.battle.net/wow/en/blog/9976789/#blogPandareni a Pandarie byly taky do hry přidaný, protože si lidi oblíbili pandarena Chena z warcraft 3 a chtěli je mít ve hře, protože tam podle nich patří, a pak další věci (některé malé jiné velké), to jsou ty stejné situace v bledě modrém viz. Cata HC dungy...

Antheiel 25.01.2016 20:27

Lockdaar
Samozřejmě neříkám, že to bude na 100% úspěšný, ...
zase vem si, že jestli to blizzard dělá pro komunitu, tak proč je ta komunita nespokojená a končí? to bude spíš chyba blizzardu. a častější vydávání datadisků a menší content je podle mě zásluhou activision

Lockdaar 25.01.2016 19:02

Antheiel
s tím jistým úspěchem Legionu bych nepředbíhal ale s tím ostatním souhlasím
Samozřejmě neříkám, že to bude na 100% úspěšný, to ukáže až samotný datadisku.Tentokrát se ale opravdu nedá říct, že se Blizzard nesnažil a nedal si na tom záležet, přidal tam snad všechno, po čem komunita toužila a chtěla - demon huntery, oblíbenýho Illidana, samotnou plamennou legii, class haly, otevřenější/flexibilnější svět a spoustu dalšího. A jestli tohle nesklidí úspěch tak pak na vině není Blizzard ale komunita samotná, díky které je vlastně wow tam, kde je - blizzard nedělá wow pro sebe ale pro komunitu a po čem touží, to se tam snaží přidat (a hlavně ať někdo neříká, že blizzard hry dělat neumí :P). Myslím si, že dokud si blizzard wow korigoval sám, bylo to v pohodě, jenže pak někde ke konci BC/začátku wotlk se začli víc zajímat o zájmy hráčů - a pak tu může být ještě otázka ohledně spojení s Activision.Paradoxem ale může klidně být, že jestli někdy wow zanikne tak ne ani na základě jinýho titulu/wowkillera nebo kvůli blizzardu ale kvůli komunitě, která to v dnešní době hraje...

Antheiel 25.01.2016 18:32

Lockdaar
Warcraft knihy přece také má a teď bude mít i film... Nicméně myslím si, že datadisk po Legion bez většího problému bude, dali do toho dost úsilí, zněkolikanásobili lidi v týmu pro wow (snad okolo 200 lidí - několikanásobně víc než u jejich ostatních titulů), pak se uvidí, jak se to bude celé vyvíjet. Upřímně i kdyby měli třeba ´´jen´´ milion lidí na wow, furt to jsou výdělečný čísla - sice ne moc ale jsou, v tomto případě by pak nastala otázka ohledně doby vydávání obsahu, ale úplně by to asi pohřbít nemohli, vydávali by holt vždycky něco s velkýma intervalama třeba.
s tím jistým úspěchem Legionu bych nepředbíhal ale s tím ostatním souhlasím

Lockdaar 25.01.2016 17:09

Antheiel
To že pracují na novém datadisku neznamená, že ho pokud lidí bude dál ubývat, nezruší. Universum jako taková neskončí úplně, ale jak tam píšeš ty ostatní, tak ty mají povětšinou filmy a nějaké knížky ...
Warcraft knihy přece také má a teď bude mít i film... Nicméně myslím si, že datadisk po Legion bez většího problému bude, dali do toho dost úsilí, zněkolikanásobili lidi v týmu pro wow (snad okolo 200 lidí - několikanásobně víc než u jejich ostatních titulů), pak se uvidí, jak se to bude celé vyvíjet. Upřímně i kdyby měli třeba ´´jen´´ milion lidí na wow, furt to jsou výdělečný čísla - sice ne moc ale jsou, v tomto případě by pak nastala otázka ohledně doby vydávání obsahu, ale úplně by to asi pohřbít nemohli, vydávali by holt vždycky něco s velkýma intervalama třeba.

Antheiel 24.01.2016 22:20

Lockdaar
Legion poslední nebude, když už teď připravují podklady...
To že pracují na novém datadisku neznamená, že ho pokud lidí bude dál ubývat, nezruší. Universum jako taková neskončí úplně, ale jak tam píšeš ty ostatní, tak ty mají povětšinou filmy a nějaké knížky, ale rozhodně ne hru jako takovou, která je bezpochyby tím hlavním u warcraftu, a o tu hru je potřeba se furt strat a furt dodávat nový content, ne jak třeba u star wars kde jsou hlavní filmy a 20 let filmy vůbec neudělají. To se s warcraftem, který se furt vyvíjí srovnat nedá. Je to jedinečné universum prostě, které se k ničemu asi přirovnat nedá. Warcraft jako takový těch pár desítek let přežije, spíš se bojím celou dobu o wowko jako takové.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet