Tak jsem tady zas. Těsně před vydáním datadisku jsem vydala menší úvahu o tom, proč si myslím, že by Legion z hlediska příběhu nemusel být úplně marný. A těsně po vydání jsem vydala menší recenzi, proč si myslím, že Legion bude dobrým datadiskem. Jestli si za tím stojím? To si pište. Těžko soudit úspěch datadisku po dvou týdnech hraní, ale už po relativně krátké době dokážete něco málo vidět. U Warlords of Draenor jsem věděla, že to bude průšvih už po deseti dnech. Hrozně jsem se hnala za vyexpením postavy, abych stihla Molten Core a abych mohla získat mounta, který už se pak nebude dát sehnat. A litovala jsem, že jsem si to levelování neužila víc, protože to bylo na celém datadisku to nejlepší. Jakmile jsem si uvědomila, že to bude jen o Garrisons, datadisk mě přestal bavit do měsíce, možná dříve. A do dvou měsíců od začátku hraní, jsem nezaplatila za hraní asi půl roku. Pak jsem se vrátila jen proto, abych se podívala do starých lokací kvůli povídce. A přitom feeling Draenoru byl úžasný a z žádných lokací mi nikdy nespadla čelist tolik jako z Shadowmoon Valley nebo Taladoru.
Těšila jsem se a lobovala jsem za Warlords of Draenor. A po nich jsem řekla, že už to nikdy neudělám, protože jsem se už nechtěla zklamat. A taky jsem tvrdila, že si to u mě Blizzard za takový průšvih už nikdy nevyžehlí. Vyžehlil? Rozhodně. Jak jsem již probírala v předchozím článku, levelování je prostě jiné. Blizzard na to šel tentokrát úplně jinak a to hlavně i díky konceptu World Questů, a tomu, že Broken Isles budeme využívat celé a všechny lokace budou na stejné úrovni, jako jste vy. A jednoduše máte stále co dělat.
Class Halls
Class Halls rozhodně nejsou Garrisons. Jen si z nich vzaly to nejlepší. Myslíte si, že budete stále své followery posílat na mise? Ano, možná budete. Ale budete sedět v Class Hall těch 18 hodin, než se vaši followeři vrátí? K tomuhle už jednoduše není v Legionu prostor. Class Halls vás stejně vyženou do světa. Nehledě na to, že jejich questová linie vás pošle i mimo Broken Isles. A co taková vylepšení, která vám mohou dát mnoho výhod? Stojí spoustu Order Resources a vy musíte vyrazit pro World Questy, abyste je znovu nasbírali. První vylepšení se vyzkoumá během pár hodin. Ale za půlkou už začne přituhovat a vy si na vylepšení můžete počkat klidně i deset nebo více dní. Ne, Class Hall opravdu není klon Garrisons. Vyhání vás ven, slouží spíš jako vaše útočiště, ale netrávíte tam většinu svého času. Odpočinout si, vylepšit Artefakt, poslat followery na mise a znovu vyrazit ven.
Artefakty
Zprvu se mi nápad Artefaktů příčil. Hlavně questové linie k jejich získání byly mnohdy odfláknuté. Ale jakmile už na to zapomenete a začnete je používat, vytvoříte si k nim určitý vztah. Jsou vaše a vy se o ně staráte a stále je vylepšujete. Jen tak je za jinou zbraň nevyměníte. A co je lepší, můžete měnit jejich vzhledy. Jenomže ty nejsou zadarmo. Já třeba chci druhý vzhled Maw of the Damned, ale v modré. Jenomže k tomu potřebuji zkompletovat několik vzácných artefaktů na Broken Isles. Enjoy. Další super věcí jsou talenty Artefaktů. Není to jen zbraň, kterou prostě získáte a už s ní nebudete nic dělat. Pokud se budete snažit získávat Artifact Power, odemknete více talentů. Pokud ne, vaše zbraň bude mít jen základní talenty a daleko se s ní nedostanete. Rozdíl mezi hráčem, který se hře bude věnovat, a tím, kdo ne, bude opravdu velký a bude to znát na mnoha věcech. Nejdříve to půjde rychle. Získáte spoustu Artifact Power ze základních questů. Pak začne přituhovat. Z 200 bodů k odemčení talentu se stane 58 000. A vám nezbývá než se spolehnout na Artifact Knowledge, abyste mohli získávat více Artifact Power… ale hlavně budete opět vyhnáni do světa dělat World Questy nebo chodit dungeony.
World questy
Tady začíná legrace. Otravovaly vás daily questy? Každý den to samé? Na tom samém místě? World questy se liší. Objevují se náhodně po celých Broken Isles. Zabijte tolik nepřátel, posbírejte tolik surovin, ubraňte pevnost, zabijte bonusového bosse v dungeonu, odevzdejte suroviny, vraťte ryby do vody, proměňte se v pantera a zabijte lovce, seberte ořechy a vyžeňte veverky z vesnice… Variabilita je obrovská. A pokud se vám náhodou stane, že quest jste už dělali, příště nabízí jinou odměnu. Dokonce tak můžete nabrat gear. Nebo lepší recepty pro vaši profesi. Ano, můžete splnit i questy, které jsou pro Fishing, Herbalism, Cooking,… A pokud splníte čtyři questy od dané frakce, získáte truhlu s náhodným předmětem a reputaci. World Questy jsou zkrátka nový formát daily questů ale variabilnější a zábavnější a budou vás nutit kontrolovat každý den mapu, zda náhodou nenajdete odměnu, která vás zaujme.
Dungeony a raidy
Přiznám se, že jsem od začátku datadisku neměla guildu, tak jako už pěkných pár let. Ale teď s Legionem mi začala guilda vážně chybět natolik, že jsem nakonec přešla na jiný server. Dosud jsem totiž chodila jen LFR, a z dungeonů maximálně Heroic obtížnost. Na Mythic jsem se nedostala a nyní s příchodem Karazhanu nemám ani pořádně možnost otestovat nový obsah. Celé roky hraní casual obsahu a bloudění hrou o samotě mě s Legionem přestalo bavit. Dokonce jsem i z DPS přešla na tanka, abych se dostala rychleji do skupin. Prozatím tedy zmíním PvE content celkově. Každý dungeon je něčím jiný. Maw of Souls se odehrává na Naglfaru, lodi, která převáží duše do Helheimu. Mnohým se tento dungeon nelíbí, ale mě uchvátil. Ta loď se opravdu naklání a houpe na vlnách a vy máte pocit, že jste opravdu na palubě. Nehledě na to, že mám s Helyou celkem zábavnou příhodu, kdy celá má skupina poumírala, včetně healera, a já asi další tři minuty s mým Blood DK pobíhala kolem bosse a nakonec jsem ji udolala. Přesně tehdy mě tankování začalo bavit.
Halls of Valor je pastva pro oči. Jestli mi z nějakého dungeonu někdy spadla čelist, byl to právě tento. Neltharion‘s Lair má zase mnoho úrovní, sem tam skáčete do hlubiny, jednou se přes půlku dungeonu přepravíte v sudech (podobnost s Hobitem čistě náhodná). Jsou však i dungeony, které nebudete chodit rádi. Pro mě je to Eye of Azshara. Jediná zajímavá mechanika je foukání větru a možná Lady Hatecoil a její elektrický proud ve vodě. Kdykoliv však skončím tady, pláču. Budete mít dungeony, které nebudete mít rádi, ale i ty, které budete milovat. Pokud si však chcete užít obsah plnými doušky a dosud jste byli casual hráči, kteří povětšinou hráli jen sami, v tomto datadisku opravdu oceníte guildu nebo skupinu přátel víc než kdy dříve.
Suramar
Nemáte co dělat, Máte všechny World Questy splněné? Dungeony se vám nechtějí chodit? Progresujte v Suramaru. Není to legrace. Zabere vám to enormní množství času. A na rozdíl od ostatních lokací tato nemá jen pár kapitol. Navíc ji nemůžete dokončit najednou. Je to něco jako Landfall. Musíte stále dělat pokrok v reputaci, abyste odemkli další quest linii. A další věcí, která vám bude bránit v progresu, je i počet Ancient Mana. Bude se vám ze začátku zdát, že jí máte dostatek. Jenomže pak to přijde. Budete muset odevzdat 100, 200, pak 1000… a ono se to začne načítat. Kolem Suramaru se točí příběh Legionu a zřejmě se kolem něj bude točit ještě dlouho.
Co dál?
Věc, která mě překvapila snad nejvíce, bylo oznámení prvního velkého patche ještě před začátkem datadisku. A dva měsíce po začátku byl live. Na letošním BlizzConu byl oznámen další patch a plno dalšího obsahu. Blizzard si tímto u mě svou reputaci napravil. Datadisk je více než dva měsíce venku a Blizzard prozatím dodržel, co slíbil a další obsah je na cestě. Stále jsem ještě nestihla dokončit základní obsah a už je tu další. Na závěr snad jen mohu říct: děkuji, Blizzarde. Opět se ve hře bavím.
A jak Legion zatím baví vás? Napište nám do komentářů!
Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Esperanta Esperanta Dragon
Esperanta je autorem 629 článků. Více článků tohoto autora najdete na
tomto odkazu.
Pro více informací navštivte profil tohoto autora.
Lockdaar Za těch 12 let, co je WoW venku, bylo jeho primárním obsahem PvE/lore, čili to, co zřejmě to větší procento wow komunity hraje a na to se Blizzard taky celý ty roky zejména zaměřuje.
A tohle je presne ten uzasne uzkoprsej nazor a vidnei sveta, ze to co hrjau ja je primarni a ostatni maj proste smulu. Pritom podle snadno dohledatleny velky infografiky z pandarie (novejsi jsme ryhcle nansel, balo v ty dobe v prumeru kazdy den hranejch cca 900k PvE instanci (dungy, raidy, scenarka) proti 670k PvP instancim (BG, areny, rated BG), coz mi opravdu neprijde jako nejak drtiva prevaha PvE obsahu ve hre.A kdyz nekde najdes statistiku o tom, kolik hracu dokonci datadist s achievem o projiti raidu aspon na normal obtiznost, mozna zjistis prekvapive nizky cilo
Esperanta Já tady furt čtu něco o někonečné farmě AP... Lidi... chápete vůbec, že ten Artefakt vám má vydržet přes datadisk a že nemá být kompletní hned?
Chapses, ze prijdu z prace a chci si uzit PvP ktere nemuzu DIKY ZAS***U AP chodit, protoze nemam cas FARMIT AP ?! to je prostě další věc která dokonale zprasí datadisk, gg blizz, ještě, že komunita ví co hráči chtějí.
Esperanta Všichni se tu vyjadřujete o farmení, ale to třeba takový Warlords of Draenor, kdy reputace byly postaveny pouze na grindění, které nikoho nebavilo? To je pro mě grindění.
Jenze ve WoD i driv clovek ty reputace famril zcela dobrovolne, nebyla to vylozene podminka k plnohodnotnymu hrani. Navic zrovna ve WoD jdou komplet reputace za par goldu nakoupit na AH To neni zrovna moc HC :P
Všichni se tu vyjadřujete o farmení, ale to třeba takový Warlords of Draenor, kdy reputace byly postaveny pouze na grindění, které nikoho nebavilo? To je pro mě grindění.
V poslední době se k věcem tohoto typu nevyjadřuji, protože to většinou postrádá smysl, ale už mě to nebaví. Víceméně jediný argument, který se objevuje od odpůrců Legionu je ten strašný grind AP. Za celou dobu Legionu jsem ani jednou nešel dungeon/battleground/arenu/raid/nedělal jeden z mnoha world questů/ normálních questů nebo questových linií proto abych získal AP.Vždycky to byl spíš bonus a to mám artefakt skoro hotový. Nutno dodat že na hraní v poslední době nemam tolik času. Navíc to co si aspoň já představuji pod slovem grind je běhání po jedné lokaci a zabíjení té samé potvory po celý den. Rozhodně ne celá škála možností jak farmit s tím, že AP není jediné co dostanete. A jak i bylo řečeno - artefakt je věc na celý datadisk.Pro alty je tu artifact knowledge a vlastně mi přijde i normálnější mít jednu/dvě postavy, za které hrajete než 12 altů, které musíte obíhávat. K tomu všemu - jak bylo také řečeno - farmě se nevyhnul žádný datadisk a pravděpodobně se to ani nestane. A rozhodně to není Legion, který by na tom založený. Nemusíte mít Legion rádi to je v pořádku, ale tento argument je prostě mimo.
FIFAV poprosil bych o jmenování aspoň 1 datadisku, kde se většina věcí nefarmila pořád dokola?? hraju od wotlk a zatím jsem takový nepotkal, tak nevím co tu brečíte
Ale je rozdíl mezi farmením a farmením ... jistě máš pravdu s každým datadiskem se začíná jakoby odznovu a v každém datadisku se pořád něco farmí, ale Legion je bohužel postaven na farmení až příliš a co je horší, farmit musíš, ať už je tvůj styl hry jakkoliv. AP jsou toho zdárným příkladem a ten týpek v odsuzovaném videu měl ve spoustě věcí pravdu, farmíš jak tele a Blizzard se rozhodne nerfnout tvou postavu spec a můžeš farmit odznovu a už nikoho nezajímá, že jsi do hry vložil spoustu času a úsilí, aby jsi byl konkurence schopným ostatním a to je si myslím jeden z důvodů, kdy se hráči ptají sami sebe proč vlastně dál pokračovat v hraní, navíc systém náhod v lootu je také mazec, je to další zmiňovaná věc ve hře ...
FIFAV: wotlk právě. Jedině vanilla, VANILLA. :-)Při vzpomínce na farmu v plaguelands mně běhá mráz po zádech. Ale snad se staromilci brzo přesunou na to co komunita znovu rozjíždí, asi už každému došlo, že Blizz je jen mile posílá do ...
FIFAV poprosil bych o jmenování aspoň 1 datadisku, kde se většina věcí nefarmila pořád dokola?? hraju od wotlk a zatím jsem takový nepotkal, tak nevím co tu brečíte
Diskuze
Jikonekt 15.11.2016 18:57
corpsen 15.11.2016 18:42
Jikonekt 15.11.2016 18:38
Esperanta 15.11.2016 18:17
Všichni se tu vyjadřujete o farmení, ale to třeba takový Warlords of Draenor, kdy reputace byly postaveny pouze na grindění, které nikoho nebavilo? To je pro mě grindění.
Muradin 15.11.2016 17:43
V poslední době se k věcem tohoto typu nevyjadřuji, protože to většinou postrádá smysl, ale už mě to nebaví. Víceméně jediný argument, který se objevuje od odpůrců Legionu je ten strašný grind AP. Za celou dobu Legionu jsem ani jednou nešel dungeon/battleground/arenu/raid/nedělal jeden z mnoha world questů/ normálních questů nebo questových linií proto abych získal AP.Vždycky to byl spíš bonus a to mám artefakt skoro hotový. Nutno dodat že na hraní v poslední době nemam tolik času. Navíc to co si aspoň já představuji pod slovem grind je běhání po jedné lokaci a zabíjení té samé potvory po celý den. Rozhodně ne celá škála možností jak farmit s tím, že AP není jediné co dostanete. A jak i bylo řečeno - artefakt je věc na celý datadisk.Pro alty je tu artifact knowledge a vlastně mi přijde i normálnější mít jednu/dvě postavy, za které hrajete než 12 altů, které musíte obíhávat. K tomu všemu - jak bylo také řečeno - farmě se nevyhnul žádný datadisk a pravděpodobně se to ani nestane. A rozhodně to není Legion, který by na tom založený. Nemusíte mít Legion rádi to je v pořádku, ale tento argument je prostě mimo.
barrny 15.11.2016 17:42
okojehly 15.11.2016 16:33
FIFAV: wotlk právě. Jedině vanilla, VANILLA. :-)Při vzpomínce na farmu v plaguelands mně běhá mráz po zádech. Ale snad se staromilci brzo přesunou na to co komunita znovu rozjíždí, asi už každému došlo, že Blizz je jen mile posílá do ...
Esperanta 15.11.2016 16:27
15.11.2016 16:14
FIFAV: +1
Esperanta 15.11.2016 15:58
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet