Warlords of Draenor - Blizzard upřesňuje změny v PvP

//pic/wod/warlordsofdraenor_logo
Na oficiálním fóru se strhla poměrně zajímavá diskuze ohledně PvP ve Warlords of Draenor a Blizzard nám tak shrnul všechny novinky, kterých se dočkáme, podrobně popsal změny v systému počítání životů a zabrousili jsme také k debatě o efektivitě PvP gearu vůči totálním nováčkům.
nick Lore zdroj

Ve Warlords of Draenor je spousta skvělých PvP novinek. Zde jen taková špička ledovce:

  • Redukce CC: v datadisku bude o dost méně CC spellů, hlavně těch instantních a auto-cast, a na těch, co zbudou, se více sdílí Diminishing returns. Více zde.
  • Nová rovnováha životů a škálování, navíc velké změny u Base Resillience a Battle Fatigue. To vše udělá zázraky s rovnováhou jednotlivých povolání.
  • Ashran: Nová otevřená PvP zóna, o které toho zatím nemůžeme říct víc (ale to co zatím máme, je úžasné!).
  • Skirmishes: Nebodované arény, do kterých se můžete zařadit jak sami, tak ve skupině. Více zde.
  • Spectator invites & Tournament gear: nový nástroj, který umožní pořádání turnajů, aniž by byl vyžadován přímý zásah od Blizzardu. Více zde.
  • Nový zabudovaný Group Finder: Nyní bude mnohem jednodušší, jak najít členy do party pro rated BG nebo Arénu.
A to jsou pouze věci, o kterých jsme již mluvili. Další věci jsou ještě ve vývoji. Vím, že se už mluvilo o škálování healování, ale co takové damage škálování? V MoP to bylo až absurdní, kdy jsme se z 60k dps dostali až na 400k+, což byl přesně důvod, proč musely být Base Resilience a Battle Fatigue nastaveny tak vysoko. Musíte najít zdroj tohoto problému TEĎ, když děláte na přeškálování statů a předmětů. Pokud budete čekat až po WOD, bude už příliš pozdě a budete muset dělat přeškálování znovu. Ve skutečnosti se na tom dělá: V tuto chvíli, v MoP, mají postavy relativně vysoké base health a relativně nízké base damage a base healing. Z toho plyne, že Stamina nezvyšuje vaše životy o tolik, jako se zvyšuje damage a healing ze Spell Power a Attack Power. Abychom si to ukázali na číslech, váš gear je např. zodpovědný např. za 80-90% z vašeho damage, ale jen o 40-50% vašich životů. To je ten důvod, proč se s tím, jak se zlepšuje váš gear, i tolik zlepšuje váš damage oproti pomalejšímu růstu počtu životů. Ve Warlords tuto věc zjednodušíme, protože se životy a efektivita spellů budou škálovat mnohem více lineárně. Base health se výrazně sníží (a efektivita Staminy zvýší), tak, aby damage a healing rostly stejně rychle jako životy. To by mělo zajistit i to, že PvP mezi hráči se slabým gearem bude podobné PvP mezi hráči se silným gearem. Navíc se zvyšuje počet životů obecně. Bude o dost větší, v porovnání s tím, kolik damage jsou schopni hráči přežít teď. Resilience a Battle Fatigue byly do hry přidány, protože jinak by každé kouzlo znamenalo velice razantní změnu v počtu vašich životů. S větším počtem životů nemá toto kouzlo takový vliv. (Snad není nutné připomínat, že všechny tyto změny proběhnou až po přeškálování předmětů a statů, takže ve finále budou čísla všeho, i životů, o dost menší, než jsou dnes.) Na Gearu máme jeden stat, který zvyšuje počet životů a všechny ostatní zvyšují damage. Vy jste při přechodu z Vanilla na TBC asi o polovinu zmenšili množství staminy, které hráči měli. Možná je čas udělat to znovu. To je přesně to, co jsem měl na mysli, když jsem říkal, že budeme zvyšovat efektivitu Staminy. Za každý bod dostanete mnohem více životů. Nemám v tuto chvíli přesné číslo, ale jde o to, že Stamina zvýší vaše životy asi o tolik, jako všechny ostatní staty zvýší váš damage. Navíc by tady měl být mnohem větší rozdíl mezi hráči v zeleném a hráči v conquest gearu. Jaký má sakra smysl shánět PvP gear, když zelený gear stačí? Tady jsou stíny šedi. Někdo, kdo je kompletně oděn v Conquest gearu, by samozřejmě neměl mít problém poradit si s někým na levelu 100, jehož první akcí bylo vstoupit do Battlegroundu. Vylepšování vaší postavy je důležitou součástí World of Warcraft a na tom nechceme nic měnit. Na druhou stranu, hráč, který se hned na levelu 100 zapojí do BG, je pravděpodobně docela nadšený do PvP a je zdrcující zjistit, že nejste pouze znevýhodněni, ale že jste absolutně neefektivní. Level 100 by neměl být na stejné úrovni jako hráči, kteří strávili čas vylepšováním, ale neměli by se také cítit tak, že nemohou přispět k úspěchu svého týmu. A ani jejich spoluhráči by to neměli cítit tak, že je tito hráči akorát táhnou dolů. Hráči čerstvě na levelu 100 by měli 100% cítit, že nutně potřebují lepší gear, ale neměli by si připadat jako absolutní odpad. Chápete?



Naposledy upravil/a Astra 23.03.2014 v 16:50:25.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

milanko 23.03.2014 16:35

Hráči čerstvě na levelu 100 by měli 100% cítit, že nutně potřebují lepší gear, ale neměli by si připadat jako absolutní odpad. Chápete?
Tak nech spravia že si celé bgčko zabija full cp lamka ktorá nevie hrať a hrač môže byť akýkoľvek skill za akúkoľvek classu ale na toho hráča proste šancu nemá.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet