Warlords of Draenor Dev Watercooler - Změny statů, abilit a…

Warlords of Draenor se pomalu ale jistě blíží k první fázi beta testování a Blizzard nám tak ukazuje víc a víc nových informací o tom, jak jde vývoj tohoto datadisku dopředu. Dnes se podíváme na to, jakým způsobem se budou měnit staty, ability a Crowd Control.

Stat Squish

V každém RPG se postavy nějakým způsobem vyvíjí a to mimo jiné znamená, že jsou stále silnější a silnější. Teď po několika datadiscích se ale WoW dostalo do bodu, kdy jsou čísla určující počet život, damage i další staty prostě příliš vysoká na to, aby se v tom dalo vyznat. Dobře je to vidět na následujícím grafu:
Aby se dostala čísla zpátky na zem, bude ve hře provedeno hromadné přeškálování všech statů a to i tak, aby růst vaší síly byl lineární od levelu 1 do levelu 85. Na grafech můžete vidět, že jsou tam nyní podivné "zuby". Škálovat se bude vše: mobové, kouzla, ability, lektvary, jídlo, gear... prostě vše. Pokud nyní váš fireball zasáhl potvoru za 450 000 zdraví z celkových 3 000 000 (15% životů), nyní ji zasáhnete za 30 000 z celkových 200 000 životů (pořád 15% životů).
Je důležité, abyste rozuměli tomu, že nejde o nerf - pořád budete stejně silní, jen se změní čísla, která uvidíte. Změna také nesníží vaši schopnost sólovat starší raidy. Blizzard na tuto věc myslí a dokonce se nyní cíle s nižším levelem než vy budou škálovat trochu jinak, takže by pro vás sólování mělo být ještě o něco jednodušší! Ze všech spellů a abilit bude navíc odstraněn base damage a škálování attack power a spell power bude také upraveno, takže všechny specializace by se měli škálovat naprosto stejně.

Racial schopnosti

Už minulý týden jsme psali o konkrétních změnách v racial kouzlech, dnes si ale popíšeme, proč se tak vůbec děje. Blizzard má zájem o to, aby jednotlivé rasy měly zajímavé schopnosti, ale pokud jsou některé příliš silné, může to hráče svádět k tomu, aby za ně hráli, i když třeba úplně nechtějí. Např. u trollů byla schopnost Berserking extrémně mocná, zatímco jejich pasivní schopnost Beast Slaying byla někdy v porovnání s ostatními rasami buď extrémně mocná nebo absolutně nerelevantní. Záleželo na situaci. Na druhou stranu některé rasy mají jen velmi málo nebo skoro žádné schopnosti, které by ovlivňovaly jejich bojový výkon. A další věc je, že spousta pasivních schopností přidává v tuto chvíli Expertise a Hit rating, které bude v datadisku odstraněno, takže i tato kouzla budou muset být nahrazena.
Aby si tak byla racial kouzla více podobná, budou ta nejsilnější zeslabena, bude vytvořena jakási rovnováha a na tu se pokusíme dostat všechny ostatní rasy. Zlepšovat se budou stará passive kouzla, nahrazovat ta zbytečná a někde se sem tam něco přidá. Ve finále by měly být rasy mnohem více vyrovnané.

Vyrovnávání schopností

Za dobu existence World of Warcraft bylo do hry přidáno výrazně víc nových kouzel, než jich bylo odstraněno. Hra se dostala do bodu, kdy jimi hráči začínají být zahlceni a potřebují se naučit desítky klávesových zkratek. Přitom hra obsahuje spoustu podivných kouzel, které sice mohou ve vzácných případech být užitečné, ale často se reálně vůbec nepoužívají. V některých případech by možná hra byla lepší, kdyby vůbec neexistovala. Ve Warlords of Draenor se tak bude vyrovnávat počet kouzel pro jednotlivá povolání a specializace a budou se odstraňovat zbytečná kouzla. To znamená, že některá kouzla budou nyní dostupná např. jen té specializaci, která je opravdu využije a také že některá kouzla budou úplně odstraněna. Součástí toho bude i pročištění spellbooku, jako např. různých passivů, které se mohou spojit s jinými passive.
Tyto změny neznamenají, že by Blizzard chtěl zmenšit rozsáhlost herního prostředí nebo chtěl věci zjednodušovat. Pořád chtějí, aby se hráči v souboji museli rozhodovat, která kouzla použijí... ale to budou moct i nyní, i poté, co budou odstraněna zbytečná kouzla. Jednou z věcí, která se bude odstraňovat, jsou kouzla na tzv. dočasné posílení (někdy se jim také říká "cooldowny", protože je můžete použít vždy jen po nějakém čase). Tím, že se odstraní, dosáhnou vývojáři i dalšího cíle, kterým je zmenšit množství stakujících se cooldownů ve hře. Jde hlavně o případy, kdy některá class nebo specializace měla hned několik takovýchto kouzel, jejichž cooldown končil v jednu chvíli (a hráči je tak stejně používali jako jedno makro). Taková kouzla byla buď spojena nebo některé z nich úplně odstraněno. Rozhodování se, kterou schopnost změnit nebo odstranit je samozřejmě velice složité. Každá abilita může někomu připadat důležitá a Blizzard to nebere na lehkou váhu. I kdyby se mělo stát, že odstraní vaší oblíbenou schopnost, vývojáři doufají, že to pochopíte, protože se tak stalo v kontextu větších cílů tohoto datadisku. Cílem těchto změn je umožnit hráčům hře více rozumnět, ne hru zjednodušit.

Crowd Control a Diminishing Returns

Dalším poučení z Mists of Pandaria je fakt, že je ve hře nyní příliš mnoho Crowd Control kouzel (CC) a to hlavně v PvP. Proto se CC týkají následující změny:
  • Z interruptů bude odstraněn Silence efekt. Silence efekt stále existuje, ale už ne ve spojení s interrupty.
  • Všechny Disarm byly odstraněny.
  • Počet Diminishing returns (DR) kategorií byl snížen.
  • Všechny Root efekty (kořenové efekty) mají jednu DR kategorii. (Výjimka: Root efekt po schopnostech typu Charge nemá žádnou DR kategorii, ale má místo toho velice krátké trvání)
  • Všechny Stuny mají jednu DR kategorii.
  • Všechny Incapacitate (občas také zvané "mesmerize") efekty mají jednu DR kategorii a byly spojeny s Horror DR kategorií.
  • Byla odstraněna možnost instatně kouzlit kouzlící se CC kouzla pomocí nějakého instant cooldown kouzla.
  • Některá CC kouzla byla úplně odstraněna a na jiných se zvýšily cooldowny a omezení.
    • CC, která kouzlí peti, byla buď více omezena nebo odstraněna.
    • Cyclone jde nyní dispelnout imunitami nebo pomocí Mass Dispel.
    • PvP trinkety nyní dávají imunitu na opětovnou aplikaci nějakého efektu ze stejného kouzla, když prolomí schopnosti s trvalým efektem, např. Solar Beam.
    • Dlouhé feary jsou nyní kratší v PvP vzhledem k přidané hodnotě toho, že Fear změní hráčovu pozici.


Naposledy upravil/a Astra 17.03.2014 v 07:02:38.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Draculla 16.03.2014 20:52

Honza4545
Stále ale pro to najdeš v raidu využití.Zatímco arcane torrent nemá cenu dávat ani do action baru.
Tak to si asi nebol na Garroshovi

Honza4545 16.03.2014 18:37

Beeda2004
ja mam jen zruseni fearu a sleepu a nestezuju si je to jen doplnek nerika ze by troll byl spatnej, ale v 5 minutovym fightu to zadny extra rozdily neudela
Stále ale pro to najdeš v raidu využití.Zatímco arcane torrent nemá cenu dávat ani do action baru.

Muradin 16.03.2014 17:00

milanko
...
Mě osobně by dost mrzelo kdybych nemohl na max. lvl starší raidy. Je to jedna z věcí ,který na max. lvlu můžu dělat. A taky se rád chodím do těch raidů třeba i jen dívat a nasát atmosféru starších datadisků.

milanko 16.03.2014 16:46

Nechápem ako môžu otvorene podporovať sólovanie raidov.Je to blbosť chodím si napr. grindiť peta alebo trans a akú ma hodnotu?Žiadnu každý blb si môže prísť zasólovať tempest keep a mať na sebe tie veci alebo dookola farmiť azzinotky postráda to zmysel. Mne osobne by sa páčilo kebyže je obmedzenie napr. do raidov pre 70 môžu hráči len do 75 lvl napríklad a mohli by si ich posielať na trans (niečo ako šatník kde by mali zoznam všetkých vecí) a peti by získali aj vyššiu hodnotu.Ak spravia spelly tak super ako v d3 bol by som spokojný tam je pekné množstvo spellov ktoré si vždy človek môže vybrať glyphy by normálne fungovali atď. bola by to pecka.Úplne odstránenie hit chválim , ak spravia že sa môže každý caster zo svojimi spellmi hýbať dosť by to dotvorilo pvp lebo teraz nemá meele v pvp naproti casterom šancu (ak ma lepší gear) a zas casteri slabší hráči by sa mohli vzdalovať od meelečok pecka (ak dobre viem už to tak spravené je)

16.03.2014 15:14

ja mam jen zruseni fearu a sleepu a nestezuju si je to jen doplnek nerika ze by troll byl spatnej, ale v 5 minutovym fightu to zadny extra rozdily neudela

Honza4545 16.03.2014 15:10

No teda jako s těma racialkama se moc nepředvedli.U blood elfů je stále zbytečnej arcane torrent kterej je casterum (ozvlášť destro lockum) dle mého k ničemu v pve narozdíl od berserkingu.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet